Najbardziej medialnym prezesem ostatnich tygodni jest Zygmunt Solorz-Żak, a informacja o rozwodzie biznesmena skłoniła zarówno internautów jaki i media tradycyjne do zadawania pytań o wpływ sytuacji rodzinnej na prowadzone przez niego interesy.

Doniesienia o zmianie stanu cywilnego miały również wyjątkowo silny wpływ na wyniki wyszukiwania: tuż po upublicznieniu informacji o rozwodzie Solorza-Żaka skala zapytań o szefa Polkomtela poszybowała do rekordowego poziomu, przebijając nawet informacje o bojkocie kibiców Śląska Wrocław z początku kwietnia.

IMM przeanalizował ponad 3 tysiące publikacji z prasy i internetu pod kątem ekspozycji prezesów w mediach. Poniżej przedstawiamy komentarze do badania.

Raport: Instytut Monitorowania Mediów
Raport: Instytut Monitorowania Mediów

Internauci przy okazji rozwodu z Małgorzatą Żak zastanawiali się nie tylko nad sposobem podziału majątku jednego z najbogatszych Polaków, ale również nad wpływem, jaki nowa sytuacja rodzinna będzie miała na prowadzone przez Solorza interesy. Kwestie podziału majątku komentowano na równi w serwisach ekonomicznych i najbardziej opiniotwórczej prasie, jak i na Facebooku i portalach plotkarskich.

Na drugim miejscu wśród najpopularniejszych szefów telekomów znalazł się Maciej Witucki. Najintensywniej w mediach pojawiał się w połowie miesiąca, w związku z konferencją prasową dotyczącą oficjalnego wprowadzenia marki handlowej Orange dla Telekomunikacji Polskiej. Z kolei pod koniec kwietnia komentowano wypowiedź prezesa na temat nieuniknionego powrotu limitowanego dostępu do szerokopasmowego internetu.

Na trzeciej pozycji w branży telekomunikacyjnej pod względem liczby informacji w mediach znalazł się Mirosław Godlewski, kierujący Netią. Najszerszym echem odbiły się informacje o … sprzedaży jednej z warszawskich nieruchomości Netii. Godlewski wyjaśniał przyczyny tej decyzji.

źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Kan