Andy Miller, CEO firmy Polycom, podczas konferencji CTIA zademonstrował oprogramowanie Polycom RealPresence Mobile i omówił zmiany zachodzące we współczesnym społeczeństwie.

Polycom dostawca rozwiązań z dziedziny Unified Communications, wziął udział w konferencji CTIA Enterprise & Applications 2011, w San Diego w Kalifornii, którego audytorium byli członkowie organizacji CTIA, czyli operatorzy sieci bezprzewodowych i ich dostawcy, a także producenci oraz dostawcy usług i produktów z zakresu bezprzewodowej transmisji danych. Andy Miller, CEO firmy, podczas swojego wystąpienia zatytułowanego „Wizualne społeczeństwo mobilne” omówił kwestie globalnego rozwoju społeczeństwa i związanego z tym wzrostu na rynkach dla dostawców oprogramowania i usług.

Podczas swojego wystąpienia Andy Miller opowiedział o pięciu czynnikach mających wpływ na rozwój wizualnego społeczeństwa mobilnego:

1. Powszechne wykorzystanie urządzeń mobilnych. Gartner prognozuje, że rynek tabletów, powstały zaledwie w zeszłym roku, w ciągu czterech lat powiększy się pięciokrotnie, z 64 milionów tabletów zakupionych w 2011 r. do ponad 320 milionów w 2015 r. Łączna liczba tych urządzeń będących w użyciu pod koniec 2015 r. przekroczy 900 milionów sztuk. Z kolei firma Apple informuje, że 92 proc. firm z listy Fortune 500 testuje lub już wdraża iPady. Także tablety z systemem Android zyskują popularność wśród konsumentów i przedsiębiorstw.
2. Gotowość sieci. Sieci 3G są już powszechne, a technologie działające w 3G odpowiadają za ponad 5 miliardów połączeń dziennie. Obecnie trwa implementacja sieci 4G – wiele z nich już funkcjonuje, a jeszcze więcej jest uruchamianych.

3. Popularność modelu cloud. Przewiduje się, że wartość rynku przetwarzania w chmurze zwiększy się z 41 mld USD obecnie do 241 mld USD w 2020 r.

4. Sieci społecznościowe. Obserwujemy gwałtowny wzrost liczby użytkowników Facebooka, których dzisiaj jest już ok. 800 milionów, co stanowi ok. 12 procent globalnej populacji. Z kolei według prognoz IDC wartość rynku biznesowych platform społecznościowych wzrośnie aż czterokrotnie w ciągu najbliższych 4 lat, z poziomu 667 mln USD w 2011 r. do niemal 2,9 mld USD w 2015 r.

5. Pokolenie obrazkowe. Ludzie oglądają każdego dnia 3 miliardy filmów w serwisie YouTube. Prognozuje się, że do 2015 r. liczba osób uczestniczących w wideoczatach zwiększy się 14-krotnie, do ponad 140 milionów. Wykonają oni w 2015 r. 11 miliardów wideopołączeń w skali światowej.

Wizją firmy Polycom jest sprawienie, aby współpraca wideo była dostępna dla milionów ludzi i była preferowaną formą komunikacji – łatwą w obsłudze, niezawodną i bezpieczną, niezależnie od sieci, operatora, protokołu, aplikacji czy urządzenia” – powiedział Miller. – „Wprowadzenie pierwszego korporacyjnego oprogramowania do obsługi wideo HD na tablety – Polycom RealPresence Mobile – to znaczący krok w kierunku realizacji tej wizji. Udostępnienie zdalnym pracownikom dostępu do takich rozwiązań przyczyni się do dalszego rozwoju wizualnego społeczeństwa mobilnego.”

Polycom RealPresence Mobile

Podczas CTIA Enterprise & Applications 2011 po raz pierwszy zaprezentowano na żywo rozwiązanie Polycom RealPresence Mobile. Na oczach zebranych zrealizowano wieloosobowe połączenie wideo, łączące osoby w firmowej sali konferencyjnej z trzema użytkownikami tabletów w różnych lokalizacjach (por. Polycom RealPresence Mobile na urządzenia przenośne).

Rozwiązanie Polycom RealPresence Mobile wykorzystuje platformę Polycom RealPresenceTM, rozszerzając zasięg opracowanej przez Polycom technologii współpracy wideo w rozdzielczości HD poza biura i sale konferencyjne. Zapewnia standard użytkowania identyczny z rozwiązaniami stacjonarnymi. Aplikacja RealPresence Mobile wyposażona jest w intuicyjny interfejs, który pozwala w prosty sposób jednocześnie uczestniczyć w wideokonferencji i przeglądać inne materiały w rozdzielczości HD. Aplikację RealPresence Mobile można pobrać za darmo w sklepach Apple App Store (dla użytkowników tabletów iPad2 i Android MarketTM (dla tabletów Motorola XOOM i Samsung Galaxy Tab).

źródło: Polycom Poland

Kan