W trzecim kwartale 2021 r. UPC Polska, część Liberty Global, jednego z największych międzynarodowych dostawców usług telewizyjnych i internetu szerokopasmowego, przyspieszyła wzrost, przenosząc jakość internetu w domu na jeszcze wyższy poziom dzięki przełomowym innowacjom – „Inteligentnemu WiFi” oraz UPC WiFi Pods. Na koniec III kwartału 2021 r. UPC miało 1 548 500 klientów i 3 307 200 abonamentów cyfrowych.

 

Stały rozwój usług, w tym wprowadzenie Inteligentnego WiFi i wzmacniaczy UPC WiFi Pods, jak również najbogatszej telewizyjnej rozrywki ze sportem na czele, potwierdza niesłabnącą determinację zespołu UPC, by stale być krok przed konkurencją. Osiągając wzrost kluczowych wskaźników biznesu, w trzecim kwartale zajęliśmy też pierwsze miejsce w rankingu przenośności numerów na rynku mobilnym, potwierdzając tym samym słuszność obranej strategii usług konwergentnych. Dumny z dotychczasowych osiągnięć zespołu UPC, jestem przekonany, że w czwartym kwartale będziemy mogli pochwalić się równie solidnymi wynikami. –Robert Redeleanu, CEO UPC Polska

 

UPC liderem jakości internetu

Szybki i niezawodny Internet jest niezbędny do pracy zdalnej, edukacji, kontaktu z bliskimi i czy prowadzania biznesu. By zapewnić klientom najlepszą jakość, w trzecim kwartale UPC wprowadziło innowacyjne, samouczące oprogramowanie na modemach ConnectBox i GigaConnectBox, zapewniające najlepszą jakość połączenia Wi-Fi na wielu urządzeniach w domu, jednocześnie monitorując jego jakość i reagując zanim pojawi się problem z sygnałem. Dodatkowo, zaoferowało też klientom UPC WiFi Pod – bezobsługowy, inteligentny wzmacniacz sygnału WiFi, zwiększający jego moc i zasięg, pasujący do każdego wnętrza. Dzięki niemu, cały dom znajduje się w zasięgu Wi-Fi – od piwnicy aż po strych – eliminując „białe plamy” bez zasięgu. Jednocześnie, UPC nadal zwiększało średnią prędkość internetu, przekraczając 390 Mb/s na użytkownika. To nie tylko potwierdziło wiodącą pozycję UPC jako najszybszego ogólnopolskiego dostawcy usług szerokopasmowych w domu, według SpeetTest.pl, ale także przełożyło się na wzrost liczby subskrypcji usługi internetowej o 16 500 do 1 325 600. Liczba klientów operatora wzrosła w trzecim kwartale o 13 100 do 1 548 500.

 

Najwyższej jakości treści, w tym Viaplay, dostępne zawsze i wszędzie

W III kwartale 2021 r. UPC powiększyło bazę abonentów telewizji cyfrowej o 17 900 do poziomu 1 372 900 subskrypcji dzięki najlepszej ofercie cyfrowej rozrywki, wzbogaconej startem platformy Viaplay, a także innowacyjnemu i przyjaznemu dla środowiska dekoderowi UPC 4K TV Box, wyposażonemu w dodatkowe aplikacje, takie jak Amazon Prime Video i YouTube Kids. Nowa aplikacja UPC TV Go umożliwia z kolei klientom dostęp do najlepszych treści w dowolnym miejscu i czasie.

 

#1 w rankingu przenośności numerów w sieciach mobilnych

Dostarczając klientom atrakcyjne i elastyczne pakiety mobilne, w trzecim kwartale UPC nadal powiększał bazę użytkowników tej usługi, zajmując przy tym pierwsze miejsce pod względem bilansu przenośności numerów w sieciach mobilnych w rankingu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, co potwierdza rosnące zainteresowanie ofertą mobilną UPC. Zaowocowało to dodaniem 10 700 nowych subskrybentów, docierając do 116 100 użytkowników mobilnych.

 

image processing20211104 3878 1oab9kc

 

Giga ekspansja UPC na nowych obszarach trwa

Aby zmniejszać wykluczenie cyfrowe, UPC kontynuowało rozwój usług cyfrowych w nowych lokalizacjach, zwiększając zasięg na sieciach hurtowych POPC do ponad pół miliona gospodarstw domowych. Niezależnie od ekspansji na terenach wiejskich dzięki POPC, UPC inwestowało także w rozwój własnej sieci, zwiększając jej zasięg o 14 900 gospodarstw domowych do łącznie 3 684 300 domostw.