Multimedia Polska rozpoczyna testy serwisu Multimedia GO, umożliwiającego dostęp do oferty telewizyjnej oraz biblioteki VoD za pośrednictwem internetu. Docelowo, po zakończeniu pilotażu, Multimedia GO ma być jednym z najnowocześniejszych tego typu serwisów na rynku telekomunikacyjnym.


Do końca roku, wszyscy abonenci telewizji cyfrowej mogą za pośrednictwem Multimedia GO oglądać bezpłatnie kanały dostępne w ich pakiecie TV. Serwisu Multimedia GO można używać, korzystając z internetu dowolnej sieci.

Dzięki Multimedia GO abonenci operatora, za pośrednictwem komputera, smartfona oraz tabletu, uzyskali dostęp do większości kanałów telewizyjnych, dostępnych w ich pakiecie TV. W momencie uruchomienia testów, w serwisie udostępnionych zostało 117 kanałów (35 HD i 82 SD).

Multimedia GO oferuje opcję Catch Up, pozwalającą odtwarzać audycje telewizyjne nawet do 7 dni wstecz. Multimedia GO umożliwia także nagrywanie programów. Za pośrednictwem serwisu, użytkownicy serwisu uzyskują także dostęp do biblioteki VoD – zarówno do pojedynczych tytułów, jak również uruchomionego w czerwcu pakietu sVoD Strefa Dzieci.

Multimedia od zawsze była liderem technologicznym na polskim rynku video. Jako pierwszy operator kablowy w Polsce uruchomiliśmy transmisję w standardzie High Definition, usługi VOD i wiele innych. Teraz z kolei nadszedł czas na zaoferowanie naszym abonentom innowacyjnych usług w obszarze streamingu video. Nie mam wątpliwości, że taką właśnie innowacyjną usługą okaże się serwis Multimedia GO. – mówi Bartłomiej Kasiński, Dyrektor Pionu Strategii i Rozwoju w Multimedia Polska. – Jestem przekonany, że usługa „7 dni Catch Up”, czyli możliwość obejrzenia pozycji programowych do siedmiu dni wstecz, czy też PVR – spotkają się z dużym zainteresowaniem ze strony naszych abonentów. Przygotowane rozwiązanie wymagało pokonania wielu przeszkód natury technicznej oraz trudnych negocjacji w obszarze praw autorskich z właścicielami poszczególnych kanałów. Nie wszystkie stacje zgodziły się nam na te nowe, wygodne dla abonentów formy udostępniania treści, ale pierwszy krok został zrobiony, dalsze obiecujemy postawić jak najszybciej. W końcu mamy najlepszy w Polsce zespół odpowiedzialny za pozyskiwanie kontentu oraz wdrażanie innowacji technologicznych – dodaje z dumą Bartłomiej Kasiński.

źródło: Multimedia Polska

Kan