Użytkownicy IKO mogą już korzystać z nowej wersji aplikacji, która nie tylko jest znacznie szybsza, ale została też wzbogacona o nowe, wygodne funkcje.
Prawie 185 tysięcy użytkowników IKO dokonało już łącznie ponad milion transakcji swoimi telefonami w sklepach stacjonarnych, internetowych, w bankomatach, a także przelewając środki na numer telefonu odbiorcy. Każdego dnia grono osób korzystających z telefonu z aplikacją IKO jako instrumentu płatniczego powiększa się o kilkuset nowych użytkowników i to tempo nie spada od początku funkcjonowania aplikacji na rynku.
Dla telefonów z systemami aplikacja natywna, a więc dostosowana do poszczególnych platform w oparciu o dedykowany dla nich język programowania, działa teraz znacznie szybciej, pozwalając jeszcze wygodniej dokonywać zakupów telefonem. W kolejnych dniach nowe IKO będzie także udostępnione dla osób korzystających z telefonów z systemami Windows Phone, BlackBerry, Symbian oraz tych obsługujących język Java.
– Nie przestajemy pracować nad rozwojem IKO i wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów, czego efektem jest nowa wersja aplikacji – wyraźnie szybsza, wygodniejsza w użytkowaniu i z nowymi funkcjami. Nowe IKO stanie się podstawą do szybkiego rozwoju nowych funkcji płatniczych i bankowości mobilnej i jest to jeden z głównych kierunków rozwoju PKO Banku Polskiego – podkreśla Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.
Poza poprawą szybkości działania, IKO zostało także wyposażone w nowe funkcje:
- Szybka płatność umożliwiająca wyświetlenie kodu IKO przed zalogowaniem do aplikacji. Każdego dnia można dokonać maksymalnie 3 szybkich płatności w sklepach stacjonarnych do kwoty 50 zł każda, potwierdzając je przyciskiem „OK”. Pozostałe transakcje w sklepach stacjonarnych, internetowych i bankomatach w ramach szybkiej płatności wymagają potwierdzenia kodem PIN do aplikacji. Funkcja szybkiej płatności jest domyślnie nieaktywna, można ją włączyć w ustawieniach aplikacji IKO. Szybka płatność jest dostępna w telefonach z systemami iOS, Android i Windows Phone;
- Ponowienie przelewu – dokonywany bezpośrednio z historii transakcji, dane z przelewu dokonywanego w przeszłości zaciągają się automatycznie;
- Przelew zwrotny – dokonywany bezpośrednio z historii transakcji, dane z przelewu przychodzącego zaciągają się automatycznie.
W nowym IKO poprawiona została także geolokalizacja, w której obiekty są grupowane na mapie, nawigacja jest łatwiejsza i szybsza, dodano dynamiczne doładowywanie elementów, a także aktywne wyszukiwanie według mechanizmu search-as-you-type. Ponadto nowa wersja IKO jest kompatybilna z aplikacjami, z których korzystają osoby niewidome.
Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami iOS, Android i Windows Phone, wystarczy jedynie zaktualizować aplikację w telefonie, pobierając jej nową wersję z odpowiedniego sklepu (App Store, Google Blackberry i tych obsługujących język Java konieczne jest usunięcie starej wersji aplikacji, dezaktywacja aplikacji IKO w iPKO/Inteligo, pobranie nowej wersji ze strony www Banku i ponowna aktywacja (w przypadku portmonetki IKO wystarczy usunąć starą wersję aplikacji, pobrać nową i dokonać ponownej aktywacji na telefonie).
Płatności mobilne IKO – rozwiązanie PKO Banku Polskiego łączące funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych – pojawiły się na rynku w marcu 2013 roku. W tym czasie udało się zbudować sieć akceptacji IKO obejmującą 70 tysięcy terminali płatniczych eService, ponad 6 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego i Euronet oraz 10 tys. sklepów internetowych, co czyni je najpopularniejszym i najbardziej rozwiniętym systemem płatności mobilnych w Polsce. Również sama aplikacja mobilna jest systematycznie rozwijana. Obecnie IKO działa już na niemal wszystkich telefonach dostępnych na krajowym rynku (Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, Symbian i Java), zostało także udostępnione klientom Inteligo, osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, a nawet dzieciom w postaci portmonetki IKO. Na bazie płatności mobilnych IKO budowany jest także wspólnie z bankami partnerskimi Polski Standard Płatności.
źródło: PKO Bank Polski
Kan
Symbiana i Javy brakowało bardzo dobry ruch.
Szybciej teraz działa. Interfejs jednak skopano. Dane nie mieszczą się na ekranie, klawiatura nie czytelna, zwłaszcza przy próbie ponownego wprowadzania pinu. Totalna kompromitacją PKOBP.
Poprzednia wersja była zdecydowanie lepsza pod względem interfejsu.
[email] [/email]
Jaki system/aparat?
Szybsza jak się odpali to tak ale proces jej uruchamiania się wydłużył więc nadal sporo do zrobienia jest. Niech zobaczą na taką app pnb paribas to jest szybko działająca aplikacja
na Windows Phone dziś mi się zaktualizowała aplikacja… i mam piękny napis „Proszę czekać” od dobrych 5 minut -_-
[quote]Szybciej teraz działa. Interfejs jednak skopano. Dane nie mieszczą się na ekranie, klawiatura nie czytelna, zwłaszcza przy próbie ponownego wprowadzania pinu. Totalna kompromitacją PKOBP.
Poprzednia wersja była zdecydowanie lepsza pod względem interfejsu. [/quote]
Ja się nie zgodze, wedlug mnie jest duza poprawa w porownaniu z poprzednia wersja
Dla mnie jest spoko, szybsza i bardziej przejrzysta, na pewno na plus
Włączył mi sie tryb awaryjny i nie moge go wyłączyć przywrócone ustawienia fabryczne wyciągnięta bateria i nic.