Komentarze operatorów

Postanowiliśmy wysłać zapytania do kilku ( nie wszystkich) operatorów z zestawienia. Emaile zostały wysłane do biur prasowych: Ery, Play i Orange. Uzyskaliśmy tylko odpowiedz z Orange.

W emailu do Ery i Orange zapytaliśmy czy firmy planują rozszerzenie palety dostępnych pakietów. W przypadku sieci Play zapytaliśmy, kiedy możemy spodziewać się zapowiadanych mniejszych pakietów we Freshu.
Do pozostałych operatorów nie wysyłaliśmy zapytań ze względu na naszym zdaniem dosyć dobrze rozbudowaną paletę pakietów.

    Era – firma nie odpowiedziała na pytanie dotyczące ewentualnej zmiany portfolio internetowych pakietów.
    Plus – nie pytaliśmy o nowe pakiety ze względu na dosyć rozbudowaną ofertę.
    Play – zapytaliśmy kiedy pojawią się zapowiadane mniejsze pakiety we Freshu. Niestety nie dostaliśmy odpowiedzi.
    Orange – zadaliśmy pytanie dotyczące odświeżenie portfolio pakietów i dostaliśmy odpowiedz. Operator planuje odświeżenie oferty pakietów internetowych w pre-paid, jednak nie podaje terminów ich wprowadzenia.
    mBank mobile – nie pytaliśmy o nowe pakiety ze względu na dosyć rozbudowaną ofertę.
    Gadu-Gadu Air – nie pytaliśmy o nowe pakiety ze względu na dosyć rozbudowaną ofertę.
    36i6 – nie pytaliśmy o nowe pakiety ze względu na dosyć rozbudowaną ofertę.

Wnioski końcowe

Nie chcemy typować zwycięzcy ponieważ uważamy, że jest zbyt dużo czynników mających wpływ na wynik. Każdy użytkownik musi wybrać odpowiedni dla siebie pakiet.

Z pewnością zachęcamy użytkowników do zapoznania się z regulaminami usług/promocji. W wielu sieciach pakiety aktywowane są po pewnym terminie lub trzeba spełniać odpowiednie dodatkowe warunki.

Negatywnie oceniamy oferty gdzie użytkownicy mają bardzo mały wybór pakietów lub są one naszym zdaniem niedostosowane do obecnych warunków rynkowych. Uważamy, że pakiet 5 Mb jest niewystarczający na wykorzystanie Internetu nawet w minimalnym wymiarze.

Naszym zdaniem użytkownicy, którzy będą stali przed wyborem operatora ze względu na pakiety internetowe powinni skupić się na:

    1) Zasięgu korzystania z usługi – chodzi tu o sieć Play w której z większości pakietów możemy korzystać wyłącznie na nadajnikach operatora.

    2) Taryfikacji – co ile kB następuje naliczanie danych i czy dane naliczane są razem czy osobno.

    3) Potrzebach – jaki transfer będą wykonywali miesięcznie (prawie wszystkie pakiety mają 30 dniowy termin ważności).

    4) Cenie pakietu.

Dołożyliśmy wszelkich starań aby w zestawieniu pojawiły się wszystkie dostępne na rynku pakiety. Jeżeli nasi Czytelnicy zauważą nieścisłości lub błędy prosimy o kontakt pod adresem rafal@telix.pl

rafaik, rafal@telix.pl