Z punktu widzenia działania sieci mobilnych sytuacja w okolicach przejść granicznych z Ukrainą jest bardzo wymagająca. Znacznie większej niż zwykle liczbie użytkowników oraz wzmożonemu ruchowi towarzyszy wiele wyzwań związanych z zapewnieniem dostępności i jakości serwisów.

Od samego początku wojny w Ukrainie operator monitoruje stan sieci w okolicach przejść granicznych oraz w punktach recepcyjnych i reaguje na wszelkie pojawiające się utrudnienia. Inżynierowie T‑Mobile we współpracy z NetWorkS! i firmami podwykonawczymi robią co w ich mocy, by zapewnić jak najwyższą jakość sieci, a usługi były dostępne dla uchodźców oraz osób niosących im pomoc.

 

W ciągu ostatnich dni w partnerstwie z Orange uruchomiliśmy nowe nadajniki w Medyce i Horodle, zaś w ciągu nadchodzących dni planujemy uruchomić dodatkowe w miejscach o największym zapotrzebowaniu na nasze usługi. Uruchomiliśmy też dodatkowe warstwy pojemnościowe LTE na kilku do tej pory istniejących stacjach, aby poradzić sobie z wysokim zapotrzebowaniem na usługi transmisji danych. Nasze działania prowadzimy także w zakresie dostarczania sieci WIFI w punktach recepcyjnych.

Cały czas analizujemy sytuację i reagujemy w innych miejscach w kraju, niezwiązanych bezpośrednio z obszarami przygranicznymi.