Dziś Polkomtel, operator Plusa, w rozsyłanych do mediów mailach informował, że poszedł z tym do sądu na T-Mobile, któremu zarzucał nieuczciwą konkurencję. Tymczasem T-Mobile Polska zapewnia, że nie nakłaniał klientów Plusa do rozwiązania umów. A ta formuła komunikacji nie jest nowością na polskim rynku.

Czy zgadzasz sie na kontakt doradcy w celu przedstawienia propozycji przeniesienia numeru do T-Mobile?W przypadku zgody odpisz Tak na ten SMS(opl.wg.cennika)– SMS z ofertami otrzymywali użytkownicy polskich sieci telefonii komórkowej, z różnych sieci, T-Mobile też. Pojawia się pytanie. Skąd T-Mobile posiada bazę numerów, na które SMS-y były rozsyłane.

T-Mobile na swoim oficjalnym fanpage’u tłumaczył, że numery na które wysyła te treści są „generowane losowo”, a otrzymana wiadomość nie jest efektem współpracy T-Mobile i Alior Banku. Dodając, że można zgłosić to na boa@t-mobile.pl z prośbą o usunięcie numeru z listy.

Dziś w wydanym oficjalnie oświadczeniu czytamy”T-Mobile zrealizował komunikacyjną akcje SMSową, w ramach której na losowo wybrane numery sieci komórkowych przesłane zostało zapytanie o zgodę na kontakt doradcy i zaprezentowanie oferty przeniesienia numeru. W treści komunikatu nie było żadnych informacji, które mogłyby zachęcać klientów do rozwiązania obowiązujących umów. Natomiast możliwość przeniesienia numeru jest zagwarantowana prawem wszystkim użytkownikom telefonii komórkowej. Należy pamiętać, że oferta prezentowana jest jedynie tym klientom, którzy wyrażą chęć zapoznania się z nią wysyłając SMSa zwrotnego.

Ta formuła komunikacji nie jest nowością na polskim rynku. W ostatnich dwóch latach korzystali z niej wielokrotnie również inni operatorzy, także w kontaktach z klientami T-Mobile” – dodaje Operator.

Realizowane przez T-Mobile Polska działania są w pełni zgodne z prawem co potwierdzają wykładnie przygotowane i opublikowane przez najważniejszych ekspertów właściwego Prawa. W dniu 7 lipca br. T-Mobile Polska złożyła zażalenie na postanowienie Sądu Okręgowego. W naszej ocenie reakcja Polkomtelu jest bardziej elementem rywalizacji rynkowej i obawy o odpływ klientów. – zapewnia cytowana w oświadczeniu Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej T-Mobile Polska.

źródło: T-Mobile Polska

Kan