Od 5 marca br. klienci Alior Banku mogą korzystać z usługi T-Mobile – MyWallet, umożliwiającej płatności zbliżeniowe telefonem komórkowym w ponad 140 tys. punktów w Polsce. W „mobilnym portfelu” dostępne są zarówno karty debetowe, jak i karty kredytowe.


Jednym z kluczowych elementów sukcesu płatności zbliżeniowych telefonem, jest ich dostępność. Dzięki nawiązaniu współpracy z Alior Bankiem, z usługi MyWallet może skorzystać ponad milion nowych klientów – powiedział Grzegorz Bors, Członek Zarządu ds. Rynku Prywatnego T-Mobile Polska. Zwiększanie liczby partnerów, których oferta jest dostępna w MyWallet jest naszym priorytetem – dodaje.

W Alior Banku staramy się zawsze wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów. Łączymy światowe trendy z nowymi technologiami, aby ułatwić klientom korzystanie z innowacyjnych usług – tłumaczy Michał Hucał, Wiceprezes Zarządu Alior Banku. Płatności mobilne są obecnie najszybciej rozwijającym się obszarem bankowości. Bacznie obserwujemy pojawiające się inicjatywy i włączamy się w najważniejsze z nich – dodaje Michał Hucał.

Nowa wersja aplikacji MyWallet

Korzystanie z usługi MyWallet jest równie proste, jak płacenie kartą zbliżeniową. Klient może umieścić w „mobilnym portfelu” jedną lub kilka kart debetowych oraz kredytowych i płacić telefonem we wszystkich miejscach akceptujących płatności zbliżeniowe. Obecnie, takich punktów jest w Polsce około 140 000. W przypadku płatności powyżej 50 zł, transakcję należy potwierdzić kodem PIN.

W MyWallet można także ustawić dodatkowe zabezpieczenia, takie jak hasło lub kod do aplikacji, czy blokadę ekranu telefonu, co zapewnia użytkownikom poczucie bezpieczeństwa przy korzystaniu z usługi. Ponadto, wszystkie transakcje realizowane za pomocą telefonu z usługą MyWallet są autoryzowane online w banku, co gwarantuje bieżącą weryfikację salda na koncie.

MyWallet: jak korzystać z usługi i płacić telefonem z NFC od T-Mobile (wideo)

Aby skorzystać z usługi MyWallet należy być abonentem sieci T-Mobile i posiadać telefon z funkcją Near Field Communication (NFC – komunikacja bliskiego zasięgu), z kartą SIM przystosowaną do NFC. Obecnie klienci mogą wybierać spośród 20 modeli telefonów, za pomocą których można korzystać z oferty MyWallet. Klient, po pobraniu na swój telefon aplikacji MyWallet powinien złożyć zlecenie w banku na instalację karty w telefonie. Po zdalnej instalacji karty od razu możliwe jest dokonywanie płatności zbliżeniowych za pomocą telefonu. Do października 2014 r. usługa dla klientów T-Mobile jest bezpłatna.

Dotychczas do usługi MyWallet dostęp mieli klienci następujących banków: eurobank, Getin, mBank, Noble Bank i Raiffeisen Polbank.

źródło:
T-Mobile Polska

Kan