Polkomtel, operator sieci Plus na dzień 31 marca 2015 roku świadczył ponad 12,4 mln usług telefonii komórkowej w modelu kontraktowym i przedpłaconym – wynika z opublikowanego Sprawozdania Zarządu z działalności Grupy Polsat za okres trzech miesięcy zakończony 31 marca 2015 roku.
Na koniec marca 2015 roku zasięgiem Internetu LTE i HSPA/HSPA+ Plusa objętych było, odpowiednio, ponad 90% i prawie 100% populacji Polski.
Na dzień 31 marca 2015 roku Grupa Polsat świadczyła ponad 1,6 mln usług dostępu do szerokopasmowego Internetu.
Łączna liczba klientów, którym Grupa Cyfrowy Polsat świadczy usługi w modelu kontraktowym, wyniosła 6.068.839 na dzień 31 marca 2015 roku, co stanowi spadek o 3,1% w stosunku do liczby, którą Grupa posiadałaby na dzień 31 marca 2014 roku, przy założeniu wcześniejszego włączenia Polkomtelu do Grupy. Głównymi powodami tego spadku są: łączenie kontraktów pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego oraz odpływ klientów usług telefonii komórkowej.
Liczba aktywnych usług kontraktowych świadczonych przez Grupę Polsat wzrosła o 412.034, czyli o 3,4% do 12.394.712 na dzień
31 marca 2015 roku z 11.982.678 na dzień 31 marca 2014 roku. Wzrost ten jest efektem przede wszystkim zwiększenia o 39,2% liczby usług świadczonych w obszarze dostępu do szerokopasmowego Internetu, co jest związane z prowadzoną przez Grupę strategią aktywnego promowania sprzedaży usług świadczonych w oparciu o technologie LTE/HSPA+, m.in.
poprzez aktywne poszerzanie dostępu do tej technologii oraz dynamicznie rosnącą liczbą użytkowników Internetu w Polsce.
Łączna liczba świadczonych usług kontraktowych płatnej telewizji wzrosła w pierwszym kwartale 2015 roku o 4,0%, do 4.405.464 na dzień 31 marca 2015 roku z 4.236.986 na dzień 31 marca 2014 roku, m.in. na skutek istotnego wzrostu liczby świadczonych usług Multiroom. Jednocześnie spadła liczba świadczonych usług telefonii komórkowej, z poziomu 6.713.629
na dzień 31 marca 2014 roku do poziomu 6.552.365 na dzień 31 marca 2015 roku, co jest efektem m.in. dojrzałości i wysokiej konkurencyjności polskiego rynku telefonii mobilnej.
„Wierzymy, że dalsze nasycenie bazy naszych klientów
usługami łączonymi, w tym produktem smartDOM, będzie miało pozytywny wpływ na wzrost liczby świadczonych przez nas usług kontraktowych oraz lojalność naszych klientów w przyszłości – podkreśla Spółka.
W pierwszym kwartale 2015 roku średni miesięczny przychód na klienta wyniósł 85,8 zł i wzrósł o 1,0 zł, czyli o 1,2%, wobec 84,8 zł w pierwszym kwartale 2014 roku. W ramach oferty zintegrowanej smartDOM Operator aktywnie prowadzi dosprzedaż produktów i usług do połączonej bazy klientów Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, co pozytywnie wpływa na
ARPU.
Dzięki programom utrzymaniowym wskaźnik odpływu klientów wyniósł 9,5% w 12-miesięcznym okresie zakończonym 31 marca 2015 roku w porównaniu do 9,1% w okresie 12 miesięcy zakończonych 31 marca 2014 roku. Na dzień 31 marca 2015 roku na jednego klienta przypadało 2,04 aktywnych usług kontraktowych, co stanowi wzrost o 6,8% w porównaniu do 1,91 na dzień 31 marca 2014 roku. Wzrost wskaźnika nasycenia RGU na jednego klienta
wynika z prowadzonych przez nas działań marketingowych i sprzedażowych, ukierunkowanych na maksymalizację sprzedaży produktów i usług do jednego klienta.
Program smartDOM odnotowuje bardzo dobre wyniki sprzedaży i pozytywnie oddziałuje na poziom wskaźnika nasycenia RGU na jednego klienta oraz ARPU klienta kontraktowego. Od momentu uruchomienia w połowie lutego 2014 roku do końca pierwszego kwartału 2015 roku z oferty tej skorzystało 707 tys. klientów, którzy posiadali łącznie 2,17 mln aktywnych usług
(RGU). Tempo dosprzedaży usług w ramach programu smartDOM utrzymuje się na stabilnym, wysokim poziomie –w pierwszym kwartale 2015 roku przyrost liczby usług w ramach programu smartDOM wyniósł 319 tys. Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta w tej grupie na dzień 31 marca 2015 roku wynosił 3,1. Mając na uwadze długoterminowy cel Grupy, jakim jest maksymalizacja przychodu na klienta kontraktowego poprzez dosprzedaż dodatkowych produktów i usług, program smartDOM doskonale wpisuje się w realizację strategii.
Usługi przedpłacone
Liczba świadczonych przez Grupę Polsat aktywnych usług przedpłaconych spadła o 315.568, czyli o 7,3% do 4.034.757 na dzień 31 marca 2015 roku z 4.350.325 na dzień 31 marca 2014 roku przede wszystkim w wyniku zmniejszenia liczby świadczonych usług przedpłaconych telefonii komórkowej. Baza usług przedpłaconych pozostawała w pierwszym kwartale
2015 roku pod wpływem zdarzeń sezonowych oraz obserwowanej na rynku stopniowej migracji klientów usług przedpłaconych do taryf kontraktowych.
Średni miesięczny przychód na RGU prepaid wynosił 17,3 zł w pierwszym kwartale 2015 roku, co stanowi wzrost o 4,8% wobec 16,5 zł w analogicznym okresie 2014 roku. Motorem wzrostu ARPU w segmencie usług przedpłaconych jest dynamiczny wzrost zużycia danych w smartfonach przy stabilnych cenach usług w tym segmencie rynku.
W dniu 3 kwietnia 2015 roku Polkomtel przekazał dyspozycję uruchomienia procedury przedterminowej przedpłaty części Kredytu Terminowego PLK w wysokości 600 mln zł. Przedpłata wraz z alokacją do poszczególnych transz nastąpiła dnia 13 kwietnia 2015 roku. Przedterminowa spłata części kredytu terminowego nie ma wpływu na zapisy umowy kredytowej.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Grupy Polsat
za okres trzech miesięcy zakończony 31 marca 2015 roku: Tutaj
źródło: Grupa Cyfrowy Polsat
Kan
Chyba 12,3 a nie 10,3 ?
🙂
Nie było błędu, bo w pierwszej wersji podałem dane bez internetu. W prezentacji pokazano całkowitą ilość kart SIM w Grupie Polsat. Andrzej
Widać, że z netem mobilnym dobrze sobie radzą. Nowi klienci, poprawa zasięgu (a zwłaszcza lte), bardzo ładnie to wygląda u Plusa. No i musi w tym być duża zasługa smart domu.
Dobrze, że asymetryczna stawka przestała istnieć, bo gdyby dziś mógł istnieć zapis „do wszystkich (dużych) sieci” to do Plusa płacilibyśmy krocie. W3 coraz bardziej ucieka… 🙂
Brawo Panie Zygmuncie Józefie Krok!