Jesteśmy największym dostawcą płatnej telewizji satelitarnej w Polsce oraz czwartą co do wielkości platformą DTH w Europie pod względem liczby abonentów – czytamy w sprawozdaniu finansowym Cyfrowego Polsatu.

Operator oferuje kompleksowe usługi multimedialne zaprojektowane z myślą o całej rodzinie. Naszym abonentom dostarczamy telewizję satelitarną, szerokopasmowy dostęp do Internetu w technologii HSPA+ i LTE oraz usługi telefonii komórkowej (jako operator MVNO oraz od kwietnia 2012 roku w ramach współpracy z Polkomtel S.A., operatorem sieci
Plus).

Na dzień 31 marca 2012 roku nasza baza klientów liczyła 3,553 mln abonentów DTH, 88.674 użytkowników szerokopasmowego Internetu oraz 143.651 użytkowników usług telefonii komórkowej – ujawnia Operator w sprawozdaniu.

Abonentom usług DTH Cyfrowy Polsat oferuje ponad 90 polskojęzycznych kanałów telewizyjnych, wśród których znajdują się między innymi kanały rozrywkowe, sportowe, muzyczne, lifestyle, informacyjne, dla dzieci, edukacyjne oraz filmowe. Umożliwiamy odbiór wszystkich głównych stacji naziemnych dostępnych w Polsce, w tym: POLSAT, TVP1, TVP2, TVN i TV4, oraz jako jedyny operator platformy satelitarnej posiadamy w swojej ofercie Polsat Sport, Eurosport i Polsat Sport Extra, zajmujące odpowiednio
pierwsze, drugie i piąte miejsce w rankingu najchętniej oglądanych kanałów sportowych w Polsce w 2011 roku. Ponadto oferuje abonentom 25 kanałów w jakości HD, a także usługi VoD/PPV, telewizję internetową catch-up TV oraz usługę
Multiroom.

Od kwietnia 2012 roku Cyfrowy Polsat jest właścicielem telewizji Internetowej ipla. Ipla jest liderem rynku video online w Polsce zarówno w zakresie dostępności na różnych urządzeniach (komputery/laptopy, tablety, smartfony, telewizory z dostępem do Internetu, dekodery, konsole do gier) jak i pod względem ilości oferowanego kontentu. Ipla posiada również wiodącą pozycję pod względem ilości użytkowników oraz średniego czasu spędzonego na oglądaniu kontentu video przez jednego użytkownika.

Większość dekoderów wchodzących w skład zestawów odbiorczych jest produkowana we wlasnej fabryce. Dzięki własnej produkcji udało się znacząco obniżyć koszty pozyskania dekoderów. W 2011 roku dekodery produkowane w naszej fabryce stanowiły około 80% wszystkich dekoderów sprzedanych lub wydzierżawionych naszym abonentom.

Sprzedaż usług odbywa się za pośrednictwem sieci sprzedaży obejmującej swym zasięgiem całą Polskę. Cyfrowy Polsat prowadzi dystrybucję produktów i usług za pośrednictwem dwóch głównych kanałów sprzedaży: kanał sprzedaży detalicznej i
kanał sprzedaży bezpośredniej D2D (door-to-door). Na dzień 31 marca 2012 roku sieć sprzedaży składała się z 936 punktów sprzedaży. Od kwietnia 2012 roku w ramach strategicznego partnerstwa z operatorem sieci Plus prowadzi wzajemną sprzedaż usług. Dzięki temu standardowa oferta jest obecnie dostępna dodatkowo w blisko 200 punktach sieci sprzedaży spółki Polkomtel S.A. a w drugiej połowie roku wejdzie do wszystkich salonów tej sieci.

Od kwietnia 2012 roku, w ramach umowy o współpracy, Cyfrowy Polsat prowadzi wraz ze spółką Polkomtel wzajemną sprzedaż usług a klientom proponujemy atrakcyjne oferty łączone. Wzajemna sprzedaż obecnie obejmuje blisko 200 punktów sprzedaży każdej sieci, natomiast dodatkowe korzyści dla klientów zarówno telewizji satelitarnej Cyfrowego Polsatu jak i telefonu w ofertach Plusa oferowane są w całych sieciach sprzedaży obydwu spółek. Cross selling będzie stopniowo rozszerzany, aby na koniec roku objąć wszystkie punkty sprzedaży obu sieci.

Dzięki nawiązanej współpracy, do ponad 11 milionów osób w 3,5 milionach polskich gospodarstw domowych korzystających obecnie z usług Cyfrowego Polsatu, możemy dodać potencjał zakupowy około 14 milionów klientów Polkomtela. Oznacza to dla nas szansę zdobycia nowych abonentów poprzez oferowanie naszych produktów użytkownikom telefonii Plus – napisano.

W ramach strategicznego partnerstwa Cyfrowy Polsat zrezygnował z aktywnej sprzedaży własnych usług telefonii komórkowej w ramach modelu MVNO, na rzecz proponowania klientom silniejszej oferty telefonii Polkomtela – wiodącego operatora telekomunikacyjnego. Operator wierzy, że abonenci odczują wyraźne korzyści z atrakcyjniejszej oferty telefonii komórkowej, dzięki czemu uzyska ich większą satysfakcję i lojalność, a przez to dalsze ograniczenie wskaźnika churn.

Wierzymy, że poprzez osiągnięte synergie zarówno w obszarze sprzedaży, jak i oferty, partnerstwo z Polkomtel S.A. będzie miało korzystny wpływ na nasze wyniki – czytamy w sprawozdaniu.

Na drugi kwartał 2012 roku Cyfrowy Polsat zaplanował uruchomienie oferty płatnej telewizji mobilnej. Usługa „TV Mobilna” będzie świadczona w technologii DVB-T w ramach multipleksu dedykowanego mobilnej naziemnej telewizji cyfrowej. Usługa skierowana będzie zarówno do klientów indywidualnych, jak i operatorów telekomunikacyjnych. „TV MOBILNA” zapewni darmowy dostęp do wszystkich kanałów FTA oraz płatny dostęp do 8 telewizyjnych i 12 radiowych kanałów w modelu abonamentowym, uwzględniającym subsydiowanie urządzeń. Usługa będzie dostępna na smartfonach, tabletach, laptopach i dekoderach.

Grupa prowadzi działalność w dwóch segmentach:

    1) w segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym obejmujące usługi telewizji cyfrowej, usługi telefonii
    komórkowej, usługi dostępu do Internetu oraz produkcję dekoderów, oraz
    2) w segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej.

Dzięki nawiązanej współpracy możemy połączyć potencjał zakupowy około 14 milionów klientów Polkomtela, którzy teraz otrzymają dostęp do usług telewizyjnych, i ponad 11 milionów osób w ponad 3,5 milionach polskich gospodarstw domowych korzystających obecnie z usług Cyfrowego Polsatu – podkresla cyfrowy Polsat w sprawozdaniu.

Sprawozdanie z działalności Grupy Cyfrowy Polsat za okres trzech miesięcy zakończony 31 marca 2012 roku: Tutaj

źródło: Cyfrowy Polsat

Kan