Cały czas PLAY dodaje do swojej appki nowe funkcje i udogodnienia. Tym razem na tapet wzięto ekstra funkcje dla osób korzystających z internetu światłowodowego Play! Jeśli więc korzystacie z usługi to koniecznie zainstalujcie (lub zaktualizujcie) aplikację Play24 

Od teraz w aplikacji znajdziecie przycisk „SPRAWDŹ” przy internecie światłowodowym. Klikając w niego macie możliwość wykonania kilku operacji dla sieci Wi-Fi i routera internetu, a dokładniej:

  • sprawdzicie czy router działa poprawnie i ma połączenie z internetem
  • dowiecie się co zrobić, jeśli połączenie z internetem stanie się niestabilne
  • uruchomicie ponownie router (restart), bo to często pomaga w przywrócenie poprawnego działania usługi
  • zmienicie nazwę sieci Wi-Fi
  • zmienicie hasło do sieci Wi-Fi
  • wykonacie test prędkości łącza
  • dowiecie się, jak skontaktować się z Play jeśli będziecie potrzebowali dodatkowego wsparcia

 

internet play24 2

Uwaga! Nowe funkcje są dostępne dla klientów internetu Play i nie dotyczą:

  • klientów UPC
  • klientów Play z usługą na sieci Vectra
  • klientów korzystających z modemu marki Tatung
  • klientów korzystających z własnych routerów

Funkcje są dostępne w języku polskim, angielskim, ukraińskim

 

Operator przygotował też 7 pytań wraz z odpowiedziami, co może pomóc lepiej zrozumieć nowe funkcje:

1. Czy Ustawienia internetu działają, gdy router jest wyłączony?

  • NIE. Sprawdzenie działania routera, restart routera, zmiana hasła Wi-Fi, zmiana nazwy sieci Wi-Fi, wymagają połączenia się Play24 z routerem.

2. Czy w Play24 można wykonać reset routera?

  • NIE. W play24 można wykonać restart (ponowne uruchomienie routera), ale nie reset (przywrócenie ustawień fabrycznych).

3. Czy w Play24 klient może sprawdzić aktualne hasło do Wi-Fi?

  • NIE. Klient nie zobaczy aktualnego hasła, ale może je zmienić na nowe.

4. Czy jeśli klient zresetuje fizycznie router, to zmiany wykonane w Play24 „znikają”?

  • TAK. W takim przypadku router jest przywracany do ustawień fabrycznych (dane z naklejki na urządzeniu).

5. Które hasło do Wi-Fi będzie działać, jeśli klient najpierw zmienił hasło w Play24, a później zmienił hasło z poziomu interfejsu administracyjnego routera?

  • Działać będzie hasło, które zostało zmienione jako ostatnie, czyli w tym przypadku, to zmienione z interfejsu routera.

6. Jakiemu celowi służy opcja „Rozwiąż problem z internetem”?

  • umożliwia szybkie rozwiązanie problemów, które nie wymagają kontaktu z konsultantem
  • informuje klienta o tym, jak przygotować się do rozmowy technicznej z konsultantem, żeby była ona jak najbardziej efektywna

7. Czy jeśli do zarządzania routerem użyję Play24, to stracę możliwość zarządzania z poziomu interfejsu administracyjnego routera?

  • NIE. Play24 nie blokuje żadnych funkcji routera, dostępnych z wbudowanego interfejsu administracyjnego routera.