Jakiś czas temu PLAY informował o wprowadzeniu rozwiązania na nieuczciwych kupujących. W skrócie – możesz kupić telefon w niższej cenie i w łatwy sposób rozłożyć płatność na raty, ale jeśli ich nie spłacasz to możemy zablokować urządzenie. To uczciwe podejście, bo przy dobrej woli wszystkie strony są zadowolone.

Co jednak w przypadku, gdy kupujący nie spłaca ustalonych wcześniej rat? Operator ma możliwość zablokowania telefonu, przez co nie będzie mógł być używany do momentu dokonania płatności.

Ostatnio udało się operatorowi też uruchomić specjalne narzędzie, za pomocą którego można sprawdzić, czy dany telefon jest objęty taką blokadą.

 

smartmockups kvjcqq75

 

Jak to zrobić?

  1. Wystarczy wejść na stronę play.pl/nowy/uslugi/sprawdz-wlasciciela-telefonu-imei
  2. Następnie wprowadzić numer IMEI interesującego nas telefonu.

 

Po wpisaniu numeru IMEI i kliknięciu „Sprawdź” otrzymamy jedną z informacji:

  • Urządzenie jest obciążone i do czasu całkowitego spłaty jego właścicielem jest P4 Sp. z o. o. (Play) – czyli może zostać zablokowane w przypadku braku płatności
  • Właścicielem urządzenia nie jest P4 Sp. z o. o. (Play) – czyli:
    • albo zostało w pełni spłacone
    • albo nie zostało kupione w Play