Jesteś tutaj:-, Operatorzy, Play, Reklama, Rynek, Top7-Kamil Bednarek reklamą Play „nękał i prześladował” mężczyznę, ten udał się ze skargą

Kamil Bednarek reklamą Play „nękał i prześladował” mężczyznę, ten udał się ze skargą

Reklamy czasem bywają kontrowersyjne, a czasem nawet zbyt nachalne. Problemem jest również zbyt częsta emisja niektórych spotów. Pewien mężczyzna zgłosił do Komisji Etyki Reklamy skargę na spot Play z udziałem piosenkarza, Kamila Bednarka.

Przedmiotem skargi była reklama telewizyjna usług telekomunikacyjnych sieci Play.

Skarżący w prawidłowo złożonej skardze podniósł, iż:

Reklama z udziałem celebryty kamila bednarka. Reklama puszczana w każdym kolejnym paśmie reklamowym już od około tygodnia czasem nawet dwa razy w jednym paśmie, na pewno na stacji TTV. Wysoka częstotliwość emisji sprawia że czuję się nękany i prześladowany, a coraz większy wzrost ciśnienia po kolejnym odsłuchaniu może przynieść negatywne skutki dla mojego zdrowia” – pisownia oryginalna

W czasie posiedzenia skargi przedstawiał i popierał arbiter-referent.

Arbiter-referent wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami (art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy) oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji.

Skarżony nie uczestniczył w posiedzeniu.

Skarżony nie złożył pisemnej odpowiedzi na skargę, ale udzielił wyjaśnień telefonicznie informując o zachowaniu staranności przy tworzeniu przekazu reklamowego i jego emisji. W treści skargi nie sprecyzowano, który spot zagrażał zdrowiu nękanego telewidza.

 Zespół Orzekający zważył co następuje:

Zespół Orzekający nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia normy art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy.

Zespół Orzekający uznał, że przedmiotowa reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, zgodnie z dobrymi obyczajami i z należytą starannością.

Jednocześnie, Zespół Orzekający uczulił reklamodawców na zachowanie wzmożonej uwagi przy planowaniu kampanii w mediach, gdyż zbyt często powtarzające się reklamy mogą być odbierane przez konsumentów jako uciążliwe.

źródło: Komisja Etyki Reklamy



Autor |2018-06-19T06:50:24+02:0019 czerwca 2018 06:50|Kategorie: Newsy, Operatorzy, Play, Reklama, Rynek, Top7|Tagi: , , , |3 komentarze

3 komentarze

  1. Weronika 22 czerwca 2018 w 00:31 - Odpowiedz

    Nie dziwię się że ludzie się burzą na takie namolne reklamy, ale to trzeba mieć pretensje do sieci, a nie do Bednarka, mnie moja sieć (Virgin Mobile ) nie prześladuje, nie wydzwaniają do mnie non stop i na prawdę można im zaufać 🙂

  2. ixodesricinus2 22 czerwca 2018 w 00:42 - Odpowiedz

    zgadzam się, w Virgin te reklamy nie są aż tak denerwujące… i przynajmniej mają jakąś dobrą ofertę

  3. Katarzyna Wilk 30 czerwca 2018 w 15:17 - Odpowiedz

    Babcia w reklamie Virgin była akurat bardzo fajna :D:D

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.