Pamiętacie te reklamy polskich skoczków narciarskich, które informowały o tym, że klienci Play mają możliwość korzystania z zasięgu czterech sieci. Teraz fioletowy operator, po obniżeniu prędkość internetu, dla osób którzy korzystają z roamingu krajowego, poszedł o krok dalej i robi trudności w roamingu z siecią Orange i T-Mobile, skarżą się abonenci na forum sieci Play.


Klienci sieci raportują, że w niektórych zakątkach kraju brak jest możliwości skorzystania nadajników wyżej Orange i T-Mobile. Ponadto na stronach Playa możemy przeczytać, że operator może świadczyć roaming krajowy w oparciu o infrastrukturę tylko jednego operatora. Zgłoszenia klientów Playa świadczą o tym, że operatorem tym jest Polkomtel, operator sieci Plus.


Zmiany listy partnerów roamingowych w ramach ww. sieci nie podlegają procesowi udzielenia zgody przez Klienta i mają zapewnić jeszcze lepszy stopień świadczonych przez Play usług. Partnerzy roamingowi oznaczają sieć T-Mobile, sieć Plus oraz sieć Orange. Lista partnerów roamingu krajowego nie jest elementem umowy i może ulec zmianie. W chwili obecnej udostępniamy Tobie możliwość korzystania z sieci co najmniej jednego, wybranego przez nas partnera roamingowego.
– komunikuje Play o roamingu krajowym.

Teoretycznie, dostęp do roamingu krajowego można uzyskać po kontakcie z infolinią, ale wpisy na blogu rzecznika Play świadczą o tym, że nie jest to takie oczywiste:

Pytanie do Rzecznika.

W odpowiedzi na zgloszenie w sprawie roamingu krajowego otrzymalem o to tresc.
Szanowny Uzytkowniku,
Z przykroscia informujemy,ze roaming krajowy na twoim numerze zostal wylaczony i brak mozliwosci ponownej aktywacji.Z danych otrzymanych wynika iz Pan moze w pelni moze korzystac z sieci macierzystej Play.Z uwagi na dlugoletni staz w Play przyznaje w ramach rekompensaty pakiet zlotowek w wysokosci 50zl na okres miesiaca.W dodatku chcialbym zaznaczyc,ze nadajnik w Pana lokalizacji i w innych rejonach Krakowa jest przeciazony.Modernizacja planowana w przyszlym roku.A co mam zrobic jak nie mam zasiegu bo Play mnie wylogowuje.E-mail podany prawidlowy
– pisowania oryginalna.

Z raportów abonentów Play wynika, że dostęp jest ograniczany, wszędzie tam, gdzie Play ma wystarczająco dobry zasięg.

Przedstawiciele Play na razie nie komentują tych informacji, a co najwyżej zdawkowo udzielają odpowiedzi, że nie ma ograniczania dostępu do nadajników konkurencji, gdzie wcześniej nie było z tym problemu.


W tym oficjalnym komunikacie brakuje info, że klient zawsze może do nas zadzwonić i od ręki zmienić operatora roamingowego jeżeli ma ochotę – odpowiada na Twitterze Marcin Gruszka Rzecznik Play, pytany o roaming krajowy

A fakty są takie, że nie likwidujemy roamingu i dalej współpracujemy ze wszystkimi partnerami starając się optymalnie wykorzystać udostępnione nam zasoby. Koniec roamingu w Timo? Absolutnie NIE. Nasz umowa obowiązuje jeszcze wiele lat i mamy zamiar z niej non stop korzystać. Chcielibyśmy nawet więcej, ale… do tanga trzeba dwojga – dodaje Marcin Gruszka na Blogu Play

I dodaje – Niewykluczone, że ktoś z Was nagle stracił możliwość wyboru różowego i nagle znalazł się w zasięgu naszego LTE. Jeżeli jest Wam z tym źle (?) to zadzwońcie do nas. Podczas rozmowy konsultant udostępni Wam Timo again. Jak łobuzy tego nie zrobią to się poskarżcie – dość ciekawie komentuje problemy klientów sieci z roamingiem krajowym Rzecznik Play.

Warto dodać, że dostęp do nadajników innych operatorów nie jest zawarty w umowie, a to oznacza, że nie może to być argument do zerwania umowy.

źródło: Blog Play, Forum Play

Kan