Pomimo obecności w dużo mniejszej liczbie urządzeń sklep Google Play. Wpływy z płatnych aplikacji wciąż rosną, a w czwartym kwartale 2016 wyniosły odpowiednio 60% i 82% dla programów z App Store i Sklepu Play.


Według raportu SensorTower łączny zysk w tym okresie ze sprzedaży mobilnych aplikacji w sklepie Apple wyniósł 5,4 mld dolarów, zaś w przypadku Google Play liczba ta to 3,3 mld. Ta różnica będzie się jednak stopniowo zwiększać, gdyż po raz kolejny wzrost zysków w Sklepie Play (82%) przerósł wzrost z App Store (60%).

W tym samym okresie roku 2015 wspólny zysk ze sprzedaży aplikacji wyniósł 5,2 miliarda. Pomimo wzrostu dochodów na poziomie 67%, sama liczba instalacji nie zmieniła się aż o tak dużo i wyniosła +17%. W czołówce najbardziej dochodowych aplikacji znalazły się komunikator Line, Spotify, Netflix i Tinder.

Źródło: SensorTower, gsmarena.com

Tomasz