HP dąży do tworzenia technologii i rozwiązań przydatnych, inteligentnych, prostych i imponujących, które odmieniają codzienne życie.

Nowe produkty – czy to ulepszenia poprzednich wersji, czy też pierwsze produkty nowej marki – rodzą się w wyniku cyklu innowacyjnego, którego źródłem są zawsze spostrzeżenia i sugestie klientów. Niezależnie od tego, czy pochodzą one z badania trendów rynkowych, analizy nawyków użytkowników czy są to też reakcje na pojawienie się innych technologii, stale poszukujemy sposobów, by wprowadzać innowacje i usprawniać nasze doświadczenia płynące z użytkowania produktów.
W tym tygodniu, podczas Międzynarodowych Targów Elektroniki Użytkowej (International Consumer Electronics Show) w Las Vegas, cykl innowacji znajduje się w samym centrum wydarzeń za sprawą ulepszeń naszych najważniejszych produktów, w tym 15-calowego laptopa HP Spectre x360 oraz 34-calowego komputera stacjonarnego ENVY Curved 34″ All-in-One.

Choć niektóre z wprowadzonych przez nas zmian są bardzo odważne, inne natomiast dość subtelne, każde z ulepszeń zostało wprowadzone z konkretnego powodu i w przemyślany sposób zintegrowane tak, by poprawić jakość użytkowania naszych produktów.

HP Spectre x360
HP Spectre x360

HP Spectre x360

Nowy 15-calowy laptop HP Spectre x360, o którego premierze informowaliśmy w tym tygodniu, jest przykładem właśnie takiego cyklu innowacji. Wysłuchaliśmy naszych klientów i dowiedzieliśmy się, że 65 procent z nich woli wyświetlacze 15-calowe, a 93 procent – rozdzielczość Ultra HD (czyli 4K).

By odpowiedzieć na te potrzeby i je wyprzedzić, dodaliśmy układ graficzny NVIDIA 940MX, który doprowadził do zwiększenia wysokości laptopa zaledwie o 1,9 mm – czyli grubość monety pięciocentowej – a także pojemniejszą baterię. W laptopie tym wprowadziliśmy także technologię szybkiego ładowania (Fast Charge), która pozwala podładować baterię do 50 procent w ciągu zaledwie 30 minut.

Wiemy także, że klientom podoba się wygoda, jaką daje rysik, dlatego użyliśmy w urządzeniu panelu z certyfikatem Ink Certification dla rysika firmy N-trig, który zapewnia płynniejszą interakcję rysika z panelem, czy to podczas sporządzania notatek, zaznaczania fragmentów tekstu w plikach PDF, rysowania czy surfowania po internecie bez pozostawiania odcisków palców.

97 procent użytkowników preferuje bardzo cienką obudowę monitora lub w ogóle nie musi jej mieć, zdecydowaliśmy się na projekt „wyświetlacza o ultra-smukłej obudowie” (micro-edge display), w którym szerokość ramki jest niższa o 70 procent – obecnie wynosi ona zaledwie 4,65 mm.

I wreszcie klienci zwrócili nam uwagę na to, jak bardzo podobał im się kolor popielatego srebra (Ash Silver) zastosowany we wcześniejszych produktach, toteż Spectre x360 posiada oszlifowaną w pełni za pomocą technologii CNC aluminiową obudowę w kolorze popielatego srebra z miedzianymi akcentami – i wprowadziliśmy ten kolor jako opcję również w przypadku nowej wersji 13-calowej.

HP Envy 34 Curved All-in-One
HP Envy 34 Curved All-in-One

HP ENVY 34″ Curved All-in-One

W przypadku komputerów stacjonarnych w segmencie premium również dowiedzieliśmy się kilku rzeczy o ich zastosowaniu i ich użytkownikach.

W warunkach domowych komputer typu „wszystko w jednym” staje się najważniejszym elementem wyposażenia pokoju dziennego oraz cyfrowym centrum dla całej rodziny – miejscem, gdzie przechowywane są zdjęcia oraz zbiory muzyczne i gdzie oglądane są filmy. Oznacza to, że dla wielu konsumentów komputer taki powinien nie tylko sprawnie działać, ale też dobrze wyglądać.

Komputer stacjonarny HP ENVY 34-inch Curved All-in-One, o którego premierze również informowaliśmy w tym tygodniu, ma właśnie takie zalety. Do 27-calowego ENVY AIO, dodaliśmy szerszy, zakrzywiony wyświetlacz oraz kilka dodatkowych ulepszeń.

Ponieważ ekran został zakrzywiony, byliśmy w stanie jeszcze bardziej zwęzić brzegi, dzięki czemu prawie ich nie widać. Obramowanie „Micro-Edge” wokół wyświetlacza jest niemal niewidoczne – ma zaledwie 10,5 mm szerokości po obu stronach i u góry, oraz 14 mm u dołu.

Gdy weźmiemy dodatkowo pod uwagę, że elegancka odlewana ciśnieniowo podstawa z chromowanym polerowaniem również niemal znika w przygaszonym świetle, całość robi wrażenie ekranu unoszącego się w powietrzu.
Sam wyświetlacz został wyposażony w panel Ultra WQHD o rozdzielczości niemal 5 mln pikseli – 40 procent więcej niż w przypadku wyświetlacza Full HD – i kącie widzenia 178 stopni. Zdaniem ekspertów błękitne światło emitowane przez ekran pogarsza jakość snu, dlatego też wprowadziliśmy opcję redukującego je filtra.
Jednak ENVY 34 Curved AIO jest również komputerem stacjonarnym, i oznacza to, że nabywcy domagają się najnowszych technologii oraz portów, dlatego też dodaliśmy port USB Type-C Thunderbolt 3.

Co więcej zadbaliśmy także o bezpieczeństwo. Gdy usłyszeliśmy od użytkowników, że martwią ich kwestie bezpieczeństwa kamer internetowych, zaprojektowaliśmy HD IR Privacy Camera, która samoczynnie się uruchamia za pomocą mechanizmu sprężynowego, gdy zachodzi taka potrzeba. Gdy kamera nie jest potrzebna, wystarczy, że użytkownik urządzenie przyciśnie, by je schować i mieć absolutną pewność, że nikt go nie szpieguje za pośrednictwem kamery.
Przy każdym wprowadzeniu produktu na rynek uczymy się i stale wprowadzamy innowacje, dzięki którym korzystanie z produktów HP jest coraz przyjemniejsze.

Do pozostałych ulepszeń wprowadzonych do portfela produktów 2016 Premium Holiday należą:

  • Laptop Spectre x360 13.3” obecnie oferuje opcjonalne wersje z wyświetlaczem 4K i kartą graficzną Intel Iris Graphics oraz możliwością wyboru akcentów popielatego srebra (Ash Silver) i miedzianych (Copper). Komputer posiada także certyfikat Windows Ink.
  • Nabywcy laptopa HP ENVY 13.3” mają obecnie – poza wersją srebrną – możliwość wyboru wykończenia w wersji nowoczesnego złota (Modern Gold).
  • HP ENVY All-in-One 27” oferuje obecnie opcjonalnie procesory Intel® Core™ i siódmej generacji oraz wyświetlacz 4K.

Tworzenie produktów za pomocą innowacji to sposób działania HP, dzięki któremu każdy nowy produkt oferuje coraz lepszą jakość użytkowania.

Autor: Sarah Murry, Dyrektor zarządzająca w Newsroomie, HP Inc