Kluczowe wyniki P4, operatora sieci Play za 3 kw. 2016 r.:
- Całkowita baza klientów wzrosła do 14,6 mln (+8,1% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych na koniec 3 kw. 2016 r. zwiększył się do 54,6% z 49,6% na koniec 3 kw. 2015 r.
- Na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy baza abonentów zwiększyła się o 1 091 tys. netto i obecnie Play posiada udział w rynku na poziomie 26,0% (wzrost o 3,1% p.p. r/r).
- Całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 566 mln zł, co stanowi wzrost o 12,8% r/r
- Przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 880 mln zł, co stanowi wzrost o 6,0% r/r
- Skorygowana EBITDA w 3 kw. 2016r. wyniosła 517 mln zł, wzrastając o 9,8% w porównaniu z trzymiesięcznym okresem zakończonym we wrześniu 2015 r.
- Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 września 2016 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 90.5% pokrycia populacji. W 3 kw. 2016 r. Play kontynuował rozwój sieci 4G LTE ULTRA i na koniec okresu usługa ta była dostępna dla 76,3% populacji.
W 3 kw. 2016 r. PLAY w dalszym ciągu zwiększał swoją bazę abonencką oraz odnotował dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej Play wzrósł do 54,6% w 3 kw. 2016 r. w porównaniu z 49,6% w 3 kw. 2015 r.
W 3 kw. 2016 r. do wzrostu skorygowanego zysku EBITDA przyczynił się dalszy wzrost bazy abonentów kontraktowych, która na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy zakończonych w dniu 30 września 2016 r. zwiększyła się o 1 282 tys.
„PLAY ma za sobą kolejny udany kwartał, w którym osiągnął zadowalające wyniki finansowe w zakresie przychodów, przepływów gotówkowych oraz kluczowych wskaźników efektywności. W 3 kw. 2016 r. odczuliśmy silny wpływ obowiązku rejestracji kart prepaid. rynek doświadczył spadku bazy. Mimo to okazaliśmy się jedynym operatorem infrastrukturalnym w Polsce, który odnotował wzrost bazy użytkowników netto. Nasza baza abonencka zwiększyła się do 14,6 mln, o 8,1% r/r, co dało nam udział w rynku na poziomie 26,0%. Dodatnie wyniki finansowe poprawiły się dzięki mocnej bazie klientów kontraktowych, która osiągnęła poziom 54,6%.
Kontynuujemy nasze działania, których celem jest spełnianie oczekiwań klientów oraz świadczenie usług najwyższej jakości. W tym celu w 3 kw. 2016 r. kontynuowaliśmy sprzedaż taryfy „Formuła Duet”, która stanowi idealne uzupełnienie naszej oferty. Ponadto, w dalszym ciągu rozbudowujmy uruchomioną w 1 kw. 2016 r. sieć 4G LTE Ultra, której zasięg na koniec września 2016 r. obejmował ponad 76,3% populacji.” – powiedział
Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY
Wyniki PLAY za 3 kw. 2016 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w dniu 30 września 2016 r.:
Marcin Gruszka, rzecznik P4, operatora sieci Play o wynikach za Q3 2016 – zwiększa się udział postpaidu, a maleje rynek prepaida. Jak wygląda rynek po ustawie antyterrorystycznej. Jak będzie zachowywał się rynek w przyszłości. Jak szybko Play buduje sieć.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników a w naszej ocenie do końca stycznia zrobi to 90% aktywnych użytkowników – ujawnił podczas konferencji Bartosz Dobrzyński, dyrektor ds. marketingu w Play.
źródło: Play
Kan
te ich formuły to kto bierze? youtubowe pary chyba tylko. play powinien zrobic porządek z zasięgiem bo jak się codziennie jezdzi 3 godz pociągiem to pogadac mozna srednio przez 3 minuty
Pierwszy raz wielki minus dla PLAY za nie podanie liczby klientów pre-paid w 3 kwartale 2016. I nie wiadomo czy wzrost, jak zawsze, czy może spadek, dlatego zataili!?
Odpowiedź w artykule Polski rynek komórkowy po III kw. 2016 r – rejestracja prepaid wpływa na bazę klientów: [url=https://www.telix.pl/artykul/polski-rynek-komorkowy-po-iii-kw–2016-r-rejestracja-prepaid-wplywa-na%C2%A0-baze-klientow-3,76787.html] Tutaj[/url] Andrzej
Ale wiesz, że jak odejmiesz od całej bazy (podane w wynikach) abonentów kontraktowych (podane w wynikach) to wyjdą Ci prepaidy?
Masz, zrobię obliczenia dla Ciebie: 14 639 – 7 999 = 6 640.
Odpowiedź – Play ma 6 milionów 640 tysięcy użytkowników ofert na kartę.
Nie jest to „utajone” 🙄
90% populacji w zasięgu LTE? Niby gdzie? Czy aby na pewno chodzi tu o Polskę?
Tutaj macie namiary – [url]https://www.morele.net/fotografia-i-kamery/kamery/kamery-sportowe-748/[/url] Ale ogólnie porządne kamerki wcale nie muszą być specjalnie drogie, tym bardziej przy amatorskim zastosowaniu. Wiadomo, że im wyższa stawka tym jednak te możliwości będą znacznie wyższe.
Cienko tym razem.
chyba najsłabszy wynik prepaid w historii play. nic dziwnego jeśli skupiają się na promowaniu pseudogwiazd zamiast na rzeczywistych korzysciach dla normalnego klienta
Prawda jest taka, że nie promują w ogóle pre-paidu tylko post-paid. Mnie nie dziwi słaby wynik, cały pre-paid hamuje ze względu na rejestrację. Już nie wystarczy kupić kilograma starterów. Ale i tak nie jest tak źle jak u T-Mobile. Jak wyłączą bazę po 1 lutego 2017, to chyba wyprzedzą ich niszowe MVNO.
Na Play można psioczyć, ale mają najlepszą i najstabilniejszą ofertę pre-paid na rynku. Formuły, stan darmowy, ważność kont, pakiety netu, cykliczne promocje, itd. A jak ktoś jeszcze ma starą ofertę Fresh i zbieraj minuty to na telefon wydaje GROSZE, a korzysta do bólu.
Jak można pogadać tylko przez 3 minuty??? Wbijasz się na sztywno na t-mobile albo plusa i gadasz bez problemu (o orange nie piszę, bo ja np. mam zablokowany przez opa). Chyba psioczą ci, co nie mają z play nic wspólnego? A czy tak trudno ustawić roaming na sztywno?
Z Play przeszedłem to reklamowanego super hiper plusa – mówię – drożej ale będzie lepiej (w Play było prawie idealnie ale skoro może być lepiej to idę) i co? JAJKO!!! Net chodzi masakra, problemy z zasięgiem tam gdzie w Play nie było. Wracam do Play-tym bardziej że TIDAL w gratisie 😀