Kluczowe wyniki P4, operatora sieci Play za 3 kw. 2016 r.:

  • Całkowita baza klientów wzrosła do 14,6 mln (+8,1% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych na koniec 3 kw. 2016 r. zwiększył się do 54,6% z 49,6% na koniec 3 kw. 2015 r.
  • Na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy baza abonentów zwiększyła się o 1 091 tys. netto i obecnie Play posiada udział w rynku na poziomie 26,0% (wzrost o 3,1% p.p. r/r).
  • Całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 566 mln zł, co stanowi wzrost o 12,8% r/r
  • Przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 880 mln zł, co stanowi wzrost o 6,0% r/r
  • Skorygowana EBITDA w 3 kw. 2016r. wyniosła 517 mln zł, wzrastając o 9,8% w porównaniu z trzymiesięcznym okresem zakończonym we wrześniu 2015 r.
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 września 2016 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 90.5% pokrycia populacji. W 3 kw. 2016 r. Play kontynuował rozwój sieci 4G LTE ULTRA i na koniec okresu usługa ta była dostępna dla 76,3% populacji.


W 3 kw. 2016 r. PLAY w dalszym ciągu zwiększał swoją bazę abonencką oraz odnotował dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej Play wzrósł do 54,6% w 3 kw. 2016 r. w porównaniu z 49,6% w 3 kw. 2015 r.

W 3 kw. 2016 r. do wzrostu skorygowanego zysku EBITDA przyczynił się dalszy wzrost bazy abonentów kontraktowych, która na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy zakończonych w dniu 30 września 2016 r. zwiększyła się o 1 282 tys.

PLAY ma za sobą kolejny udany kwartał, w którym osiągnął zadowalające wyniki finansowe w zakresie przychodów, przepływów gotówkowych oraz kluczowych wskaźników efektywności. W 3 kw. 2016 r. odczuliśmy silny wpływ obowiązku rejestracji kart prepaid. rynek doświadczył spadku bazy. Mimo to okazaliśmy się jedynym operatorem infrastrukturalnym w Polsce, który odnotował wzrost bazy użytkowników netto. Nasza baza abonencka zwiększyła się do 14,6 mln, o 8,1% r/r, co dało nam udział w rynku na poziomie 26,0%. Dodatnie wyniki finansowe poprawiły się dzięki mocnej bazie klientów kontraktowych, która osiągnęła poziom 54,6%.

Kontynuujemy nasze działania, których celem jest spełnianie oczekiwań klientów oraz świadczenie usług najwyższej jakości. W tym celu w 3 kw. 2016 r. kontynuowaliśmy sprzedaż taryfy „Formuła Duet”, która stanowi idealne uzupełnienie naszej oferty. Ponadto, w dalszym ciągu rozbudowujmy uruchomioną w 1 kw. 2016 r. sieć 4G LTE Ultra, której zasięg na koniec września 2016 r. obejmował ponad 76,3% populacji.” – powiedział
Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

Wyniki PLAY za 3 kw. 2016 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w dniu 30 września 2016 r.:


Marcin Gruszka, rzecznik P4, operatora sieci Play o wynikach za Q3 2016 – zwiększa się udział postpaidu, a maleje rynek prepaida. Jak wygląda rynek po ustawie antyterrorystycznej. Jak będzie zachowywał się rynek w przyszłości. Jak szybko Play buduje sieć.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników a w naszej ocenie do końca stycznia zrobi to 90% aktywnych użytkowników – ujawnił podczas konferencji Bartosz Dobrzyński, dyrektor ds. marketingu w Play.




źródło: Play

Kan