Dzisiaj mija dokładnie 8 lat od komercyjnego startu PLAY. 16 marca 2007 roku – Play rozpoczyna działalność komercyjną. Tego dnia zaczęła się również sprzedaż telefonów oraz możliwość zawierania umów w jednym z punktów Germanos, sieci sklepów EMPiK i Media Markt.

Wtedy to rynek podzielony był równo pomiędzy trzech graczy, a pierwsze komentarze analityków, ekspertów i konkurencji nie dawały spółce wielkich szans na utrzymanie się na rynku. Po tym czasie widać, że Play nie tylko zdobywa coraz większy jego udział, ale także znacząco wpływa na jego zmianę korzystną dla polskich klientów.


Na koniec 2014 roku z usług operatora korzystało 12,3 mln klientów, natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 47.3% z 44.4% 2013 r. PLAY osiągnął udział w rynku w wysokości 21,3%, jednocześnie zapewniając dostęp do usług 4G LTE 73% populacji Polski i przekraczając próg 1 miliona użytkowników 4G LTE w 2014 r. Pod względem finansowym, zwiększył przychody o 18% do poziomu 4 392 milionów zł, podczas gdy skorygowana EBITDA wzrosła o 52% do kwoty 1 072 milionów zł. PLAY pozostał najczęściej wybieranym operatorem przez klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku na poziomie ok. 51% w roku 2014.

Play ma 12,3 mln klientów – wyniki za 4 kw. oraz pełen 2014 r.

Play jest czwartą, cyfrową siecią telefonii komórkowej w Polsce, wykorzystującą pasmo: EGSM 900, GSM 1800, UMTS 900, UMTS 2100 oraz LTE1800. Międzynarodowe oznaczenie sieci to 260-06. Liczba przydzielonych numerów dla sieci Play to 14,1 miliona.

Play posiada 25524 pozwolenia na stacje bazowe wydane przez UKE w tym:

    EGSM 900: 5039 stacji

    GSM 1800: 4258,

    UMTS 900: 4353,

    UMTS 2100: 7632,

    LTE 1800: 4242.

Dane według wykazu UKE z dnia 10 grudnia 2014r.

Obecnie dzięki umowie o roaming wewnętrzny zasięg sieci Play pokrywa się z zasięgiem sieci Plus, Orange oraz T-Mobile – w praktyce jest to sieć ogólnopolska. W zasięgu rodzimej sieci Play (2G, 3G) jest 90% populacji i ponad 73% populacji jest w zasięgu LTE. Na przełomie 2013/2014 operator rozpoczął zmianę priorytetów wyboru sieci stawiając na pierwszym miejscu sieć T-mobile, jednocześnie blokując dostęp do sieci Orange. Klient ma możliwość odblokowania zasięgu sieci Orange kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta sieci Play bądź tworząc zgłoszenie na Play24.

źródło: Play, Wikipedia

Kan