Dzisiaj mija dokładnie 8 lat od komercyjnego startu PLAY. 16 marca 2007 roku – Play rozpoczyna działalność komercyjną. Tego dnia zaczęła się również sprzedaż telefonów oraz możliwość zawierania umów w jednym z punktów Germanos, sieci sklepów EMPiK i Media Markt.
Wtedy to rynek podzielony był równo pomiędzy trzech graczy, a pierwsze komentarze analityków, ekspertów i konkurencji nie dawały spółce wielkich szans na utrzymanie się na rynku. Po tym czasie widać, że Play nie tylko zdobywa coraz większy jego udział, ale także znacząco wpływa na jego zmianę korzystną dla polskich klientów.
Na koniec 2014 roku z usług operatora korzystało 12,3 mln klientów, natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 47.3% z 44.4% 2013 r. PLAY osiągnął udział w rynku w wysokości 21,3%, jednocześnie zapewniając dostęp do usług 4G LTE 73% populacji Polski i przekraczając próg 1 miliona użytkowników 4G LTE w 2014 r. Pod względem finansowym, zwiększył przychody o 18% do poziomu 4 392 milionów zł, podczas gdy skorygowana EBITDA wzrosła o 52% do kwoty 1 072 milionów zł. PLAY pozostał najczęściej wybieranym operatorem przez klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku na poziomie ok. 51% w roku 2014.
Play ma 12,3 mln klientów – wyniki za 4 kw. oraz pełen 2014 r.
Play jest czwartą, cyfrową siecią telefonii komórkowej w Polsce, wykorzystującą pasmo: EGSM 900, GSM 1800, UMTS 900, UMTS 2100 oraz LTE1800. Międzynarodowe oznaczenie sieci to 260-06. Liczba przydzielonych numerów dla sieci Play to 14,1 miliona.
Play posiada 25524 pozwolenia na stacje bazowe wydane przez UKE w tym:
EGSM 900: 5039 stacji
GSM 1800: 4258,
UMTS 900: 4353,
UMTS 2100: 7632,
LTE 1800: 4242.
Dane według wykazu UKE z dnia 10 grudnia 2014r.
Obecnie dzięki umowie o roaming wewnętrzny zasięg sieci Play pokrywa się z zasięgiem sieci Plus, Orange oraz T-Mobile – w praktyce jest to sieć ogólnopolska. W zasięgu rodzimej sieci Play (2G, 3G) jest 90% populacji i ponad 73% populacji jest w zasięgu LTE. Na przełomie 2013/2014 operator rozpoczął zmianę priorytetów wyboru sieci stawiając na pierwszym miejscu sieć T-mobile, jednocześnie blokując dostęp do sieci Orange. Klient ma możliwość odblokowania zasięgu sieci Orange kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta sieci Play bądź tworząc zgłoszenie na Play24.
źródło: Play, Wikipedia
Kan
Oj napsuł krwi dla konkurencji. Ten chiński padalec,który miał po pół roku wyschnąć na Polskim piasku. Niestety żyje do dziś i ma się dobrze.
Fakty sa takie, ze Play rozbil zmowe cenowa W3. Doili nas rowno, gdyby nie pojawienie sie Play to byscie wszyscy dalej placili 0,69zl/min i 10zl/1MB. W3 postanowilo sobie tez urzadzic skok na kase jesli chodzi o polaczenia do Play. Byly one drozsze … UKE nakazalo stopniowe obnizanie oplat az do ich calkowitego zniesienia (ktore nastapilo), a spryciarze z W3 trzymali oplaty na stalym poziomie do samego konca. Nie musze chyba nikomu tlumaczyc jak sobie slicznie kobze nabili tym (naszym kosztem oczywiscie)? Z tego co pamietam Orżnij wykazal sie jeszcze wieksza inwencja i obnizal oplaty za polaczenia do Play … dopiero po wyslaniu SMSa. Poki co kazdy kto wspiera W3 swoimi ciezko zarobionymi pieniedzmi dziala na szkoda nas wszystkich (i swoja przy okazji).
~mac Nie powielaj bezrozumnie fałszywych mitów . Play mógł zaproponować dużo niższe ceny DOPIERO po obniżeniu MTR . A obniżenie ich nastąpiło na wskutek nacisków KE na nasz UKE . Dodatkowym czynnikiem preferującym Play była asymetria MTR na jego korzyść . Dopiero te czynniki pozwoliły na rozpoczęcie wojny cenowej z oligopolem W3 . No i olbrzymia reklama kreująca Play na zbawcę rynku telekomunikacyjnego Ale to była jedynie konieczność biznesowa nowego operatora , który chciał się utrzymać na rynku .
Play zaproponował naprawdę niskie ceny [b]PRZED [/b] obniżeniem MTR. Po jego obniżeniu nic się nie zmieniło. Twój bełkot niczego nie zmieni, ponieważ każdy może cofnąć sobie kalendarz i zobaczyć co się stało po wejściu Playa.
To prawda ale dzisiaj to już nie lider innowacyjnych ofert, a wręcz odwrotnie. Dobił do W3 i jedzie na razie na opinii.
Nie do konca jest to prawda, ale fakt – przestali sie jakos strasznie starac.
A ja w Play od 2008 roku i nie żałuję !
To Wszystkiego Najlepszego i zycze 10 lat 🙂
Oczywiście, że nie u operatora. Operator sprzeda wam ten telefon dużo drożej. Operator ma to głęboko gdzieś ile lat u nich jesteś. Jeśli nie masz gotówki aby od razu wydać całą sumę na wybrany telefon dobrym rozwiązaniem są raty 0%. Bierzcie sam SIM i zobaczycie, że to najlepsze rozwiązanie.
Długo miałem Erę, była też Idea – a od kilku lat jestem w Play. Na zasięg narzekają ci go nie mają bo ja nie zauważyłem żeby był z tym problem – najwyżej włącza się roming krajowy. Przez jakiś czas miałem równolegle orangutana i playa i to paly miał lepszy zasięg.
Teraz mam też necik LTE. Ceny jak zawsze super i odkąd do playa przeszedłem to nie obchodzą mnie rachunku, nie patrze ma czas i wielu znajomy z innych sieci puszcza strzałki żeby im oddzwonic. Play miał pierwszy w tanich taryfach naliczanie sekundowe, no limit w sieci i na stacjonarki i pierwszy no limit all. Od kilku lat mam starą taryfę i nie ma nawet motywacji zmieniać bo mam tam tyle minut że nolimit mi nie potrzebne, umowa się skończyła i teraz ma bez okresu ale to bez znaczenia bo jest tanio, Inne sieci wciąż jeszcze do tego pozimomu nie doszły. Najbardziej na Play narzekają sprzedawcy z innych sieci i taka jest prawda.
Mam Play’a i T-Mobile, z zasięgiem nie ma problemu, bo 4sieci, ale z przełączaniem BTSow to już problem jest, niestety w samochodzie pogadać się nie da, ciągle przerywa rozmowę. W tym samym miejscu T-Mobile działa bez problemów.
Najlepsze życzenia pleju. Tylko mała rada przegoń tych celebrytów z reklam bo niepotrzebnie wydajesz na nich pieniądze. A w pierwszej kolejności wygoń Wojewódzkiego. Warto pomyśleć też o nowych osobach do reklam które odgrywają pracowników salonu ta blondynka już zaczyna strasznie irytować. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznacz na lepsze oferty dla swoich klientów. Zadowolony klient więcej zdziała niż znana „twarz” w reklamie.
No i dobrze, że są. Dla konsumenta to zawsze lepiej jak jest większa konkurencja. Jak są kolejni chętni do wejścia na polski rynek, to zapraszam 🙂
Wtedy był podzielony na 3 teraz jest na 4 😉 Nie rozumiem tego argumentu…
i zadnej promocji nie zrobili słabo
@wlo Jest większa konkurencja, więc muszą walczyć o klienta atrakcyjnymi ofertami