PLAY zakończył rok 2012 z 8,7 mln klientów. To wzrost o niemal jedną czwartą w porównaniu z poprzednim rokiem. Udział w rynku wyniósł
16%.
Wzrost liczby klientów pozytywnie przełożył się na wyniki
finansowe. Spółka osiągnęła ponad 3,4 mld zł przychodu ze sprzedaży – o
29% więcej niż przed rokiem. EBITDA wzrosła z 874 mln zł w 2011 roku do
ponad 1,2 mld zł w roku 2012, co daje wzrost 40%.

PLAY podsumował 2012 rok podczas międzynarodowej konferencji
telekomunikacyjnej w Barcelonie. Wyniki wskazują na znaczący postęp,
jakiego spółka dokonała w ostatnim roku. Sukcesem okazała się między
innymi FORMUŁA 4.0 – oferta nielimitowanych połączeń do wszystkich
sieci, wprowadzona w marcu 2012 roku. Play wyznaczył w ten sposób nowy
kierunek rozwoju branży, zmuszając konkurencyjne sieci do zaoferowania
podobnych, korzystnych dla klientów planów taryfowych.

Silną pozycję PLAY jako inicjatora prokonsumenckich zmian docenili
klienci. Aż 7 z 10 osób decydujących się na zmianę operatora i
przeniesienie numeru do innej sieci wybrało PLAY. Dzięki między innymi
Formule 4.0 spółka pozyskała ponad 1,6 mln nowych klientów, uzyskując
łączną bazę 8,7 mln klientów po 5 latach działalności. Co ważne, obok
dynamicznie rozwijającego się segmentu detalicznego, PLAY zanotował
imponujący wzrost w segmencie biznesowym. W 2012 roku sieć miała już
1,1 mln klientów biznesowych, co daje wzrost o 107% w stosunku do
poprzedniego roku.

– 2012 – to bardzo dobry rok, zarówno dla PLAY, jak i konsumentów polskiego rynku telekomunikacyjnego – mówi Jørgen Bang-Jensen, prezes P4 Sp. z o.o. – Wprowadzając pierwsze oferty bez limitu,
wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy czekali na
nieskomplikowane i przewidywalne oferty. Przyszłość rynku
telekomunikacyjnego to proste i przejrzyste rozwiązania
, których
PLAY jest prekursorem.

W roku 2013 roku polski rynek telekomunikacyjny czekają kolejne
zmiany. Od stycznia obowiązują zrównane stawki MTR, co powinno
przełożyć się na zaprzestanie stosowania zawyżonych marż na połączenia
do PLAY. Z kolei wygrana PLAY w przetargu na rezerwację częstotliwości
z pasma 1800 MHz pozwoli spółce na dalszy rozwój usług w zakresie
dostępu do szerokopasmowego Internetu mobilnego.

PLAY: w 2012 roku wyznaczyliśmy nowy kierunek rozwoju branży






















źródło: Play

Kan