PLAY zakończył rok 2012 z 8,7 mln klientów. To wzrost o niemal jedną czwartą w porównaniu z poprzednim rokiem. Udział w rynku wyniósł
16%. Wzrost liczby klientów pozytywnie przełożył się na wyniki
finansowe. Spółka osiągnęła ponad 3,4 mld zł przychodu ze sprzedaży – o
29% więcej niż przed rokiem. EBITDA wzrosła z 874 mln zł w 2011 roku do
ponad 1,2 mld zł w roku 2012, co daje wzrost 40%.
PLAY podsumował 2012 rok podczas międzynarodowej konferencji
telekomunikacyjnej w Barcelonie. Wyniki wskazują na znaczący postęp,
jakiego spółka dokonała w ostatnim roku. Sukcesem okazała się między
innymi FORMUŁA 4.0 – oferta nielimitowanych połączeń do wszystkich
sieci, wprowadzona w marcu 2012 roku. Play wyznaczył w ten sposób nowy
kierunek rozwoju branży, zmuszając konkurencyjne sieci do zaoferowania
podobnych, korzystnych dla klientów planów taryfowych.
Silną pozycję PLAY jako inicjatora prokonsumenckich zmian docenili
klienci. Aż 7 z 10 osób decydujących się na zmianę operatora i
przeniesienie numeru do innej sieci wybrało PLAY. Dzięki między innymi
Formule 4.0 spółka pozyskała ponad 1,6 mln nowych klientów, uzyskując
łączną bazę 8,7 mln klientów po 5 latach działalności. Co ważne, obok
dynamicznie rozwijającego się segmentu detalicznego, PLAY zanotował
imponujący wzrost w segmencie biznesowym. W 2012 roku sieć miała już
1,1 mln klientów biznesowych, co daje wzrost o 107% w stosunku do
poprzedniego roku.
– 2012 – to bardzo dobry rok, zarówno dla PLAY, jak i konsumentów polskiego rynku telekomunikacyjnego – mówi Jørgen Bang-Jensen, prezes P4 Sp. z o.o. – Wprowadzając pierwsze oferty bez limitu,
wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy czekali na
nieskomplikowane i przewidywalne oferty. Przyszłość rynku
telekomunikacyjnego to proste i przejrzyste rozwiązania, których
PLAY jest prekursorem.
W roku 2013 roku polski rynek telekomunikacyjny czekają kolejne
zmiany. Od stycznia obowiązują zrównane stawki MTR, co powinno
przełożyć się na zaprzestanie stosowania zawyżonych marż na połączenia
do PLAY. Z kolei wygrana PLAY w przetargu na rezerwację częstotliwości
z pasma 1800 MHz pozwoli spółce na dalszy rozwój usług w zakresie
dostępu do szerokopasmowego Internetu mobilnego.
PLAY: w 2012 roku wyznaczyliśmy nowy kierunek rozwoju branży

źródło: Play
Kan
Coś to za dobrze żre. Ktoś im musi nieźle pomagać, bo w dobie kryzysu, żeby David rozkładał Goliata o trzech łbach w tak spektakularny sposób jest aż nie do uwierzenia.
O nawet na infografie napisali niemal to co ja. „W trudnych czasach”
W dobie kryzysu ludzie idą tam kto ma oferty tańsze i jednocześnie zawierające więcej minut i smsów. Takie oferty ma Play.
~~Miami Wybacz , skąd taka zdrowa refleksja ?
Lucek, z głowy, bo jestem zadziwiony tak doskonałymi wynikami w tym samym czasie gdy konkurencja musi zwalniać ludzi w geście rozpaczy. Wydaje mi się, że Play bezlitośnie wykorzystuje, nie tyle własne zdolności, co niesłychany rozrost „kosztotwórczej” administracji W3. Mam znajomych którzy pracują w W3 i codziennie nervosol i masaż relaksacyjny potrzebny, bo blady strach na nich padł. Już do fryzjera w godzinach pracy nie wychodzą, już w pracy normalnie długo siedzą, potrafią coraz więcej o swoim zajęciu w pracy powiedzieć. To chyba dobry trend zwyżkowy. :lol
~Miami Widzisz , różnimy się tym , że ja nie miałem , nie mam i nie będę miał znajomych pracujących w W3 . Mam za to znajomych pracujących w Play ,T-mobile , Plus i Orange . Na dodatek żaden z nich nie jest aż przestraszony jak ci twoi . Oceny tych samych procesów tylko u ciebie potrafią być tak diametralnie odmienne – raz jest to „gest rozpaczy” , raz „dobry trend zwyżkowy” . Ten twój „Goliat o trzech łbach” – wbrew twojej wizji ma się całkiem dobrze . Również się rozwija i co najważniejsze przynosi zyski , choć mniejsze . O ile wiem , twój waleczny Dawid jeszcze ich nie przynosi , za to wokół każdej pozytywnej informacji o sobie rozpętuje o wiele większy PR niż konkurencja . Jak widać , to głównie ten PR pozostaje siła napędową fanatyzmu jego wyznawców .
@Lucek, W3 utarło się pisać dla skrócenia męczarni pisania a nie dla podważania dobrej oceny tychże. Niestety, i na to nic nie poradzimy, „walka” toczy się pomiędzy właśnie W3 a Playem a nie między nimi 4. Nie wiem jak twoi znajomi z Orange ale moi przeczytali o 30% „dole” akcji i 1700 potencjalnych zwolnieniach, a ponieważ nie siedzą blisko żłoba rozumieją, że na kogo wypadnie na tego bęc. Wcale zresztą się nie kryją z tym, że muszą porobić lepsze wrażenie. Nie podejrzewam ich o samoumartwienie się. Fakt faktem , do fryzjera w godzinach pracy nie wychodzą a i do domu wracają później.
Goliat ma się dobrze i mieć się będzie dobrze, bo najnormalniej w świecie jak tak dalej pójdzie, to zwolni 1700 osób czym ograniczy koszty. Proste? Przecież prezesi się nie zwolnią i nie obetną sobie gaży. Ba! Za sprostanie postawionym celom jakim jest osiągnięcie niebywałych oszczędności przyznają sobie sowite premie. Takie zarządzanie poprzez cele. Ale Goliat ma się dobrze. Nawet bardzo dobrze.
A David? A David co mnie obchodzi? Nie zwija się a wręcz odwrotnie to chyba mu pasuje. Przecież nie dokłada do interesu bez wizji odebrania co jego.
Po raz kolejny bezwartościowe wyniki nic nie mówiące o jakości bazy i bez twardych danych finansowych. Sam przychód o niczym nie świadczy. Fioletowi znowu niektórym robią papkę z mózgu.
Niepotrzebne nam są szczegółowe dane. To nie my mamy się cieszyć tylko oni, a oni są zadowoleni i rezerwują ulotne rzeczy za pół miliarda.
Świetnie wyniki, brawo dla PLAY.
MAM PLAY I VERGIN MOBILE na prepaid i jestem ZADOWOLONY:-) NA KONIEC TEGO ROKU 2013R PLAY będzie miało 10milionów klientów 🙂
Play to mały operator w porównaniu do molochów Z W3. Nie dziwcie się w dobie cięć i oszczędności mają większe atuty. Wyniki naprawdę rewelacyjne 1,6 mln nowych klientów za 2012 r. nie obstwiałem tylu max. 1 mln. Dla Polaków liczy się tani telefon za parę zł i najtańszy abonament lub karta.