Jak informuje Gazeta Wyborcza na Facebook’u zebrała się spora grupa „poszkodowanych” przez Play, którzy przygotowują pozew zbiorowy. Powodem mają być horrendalnie wysokie faktury (nawet do 1000 zł) za ściąganie danych.
warto przypomnieć, że skargi klientów na wysokie rachunki za internet w smartfonie są powszechne. Dlatego urząd proponuje zmiany w prawie, które uregulują sytuację. Chce, by operatorzy mieli obowiązek przerywania transmisji danych w momencie, gdy użytkownik wyczerpie wykupiony limit. Abonent otrzyma SMS z informacją, że powinien wykupić nowy pakiet albo za korzystanie z internetu będzie płacił według wysokich cennikowych stawek.
Co na to Play? – Generalnie problem polega na tym, że klienci (a przynajmniej ich część) kupują smartfony, ale nie kupują pakietów danych, a szczególnie ofert dedykowanych do korzystania z internetu w komórce (np. taryfy All Inclusive) – zaznacza Marcin Gruszka, rzecznik Play. I dodaje: – Jesteśmy stawiani trochę pod ścianą, bo nasz system naprawdę widzi taką transmisję. Smartfony, szczególnie z systemem Android, mają to do siebie, że non stop łącza się z internetem. Począwszy od automatycznego sprawdzania poczty, przez aktualizację pogody, po ściąganie paczek z aktualizacjami oprogramowania – tłumaczy.
Operator zapewnia też, że wszystkie reklamacje rozpatrywane są indywidualnie. W niektórych przypadkach rozkładają nawet płatności na raty lub zostają umarzane w procesie reklamacji do 50 proc. kwoty.
Więcej informacji na Play – Oszukani dostępnej pod adresem http://www.facebook.com/#!/pages/Play-Oszukani/187641771276603
Anna Lewandowska z Urzędu Komunikacji Elektronicznej zaznacza, że klient decydując się na zakup konkretnego produktu powinien zwrócić szczegółową uwagę na jego „możliwości”.
– Naszym zdaniem zarówno operatorzy, jak i producenci, wypuszczając dany produkt na rynek powinni informować o jego pełnej funkcjonalności, np. powinna to być klarowna informacja znajdująca się w instrukcji obsługi produktu – mówi Anna Lewandowska. – Zawierając umowę z operatorem trzeba pamiętać, że funkcjonalność, jaką dają telefony z systemem operacyjnym Android różnią się od dotychczas dostępnych telefonów. Aparaty działające na niej mogą posiadać aplikacje wymagające, do poprawnego funkcjonowania, połączenia z siecią.
Telefony nie mogą pobierać danych bez Waszej wiedzy i musicie się na to zgodzić. Każdy użytkownik telefonu może, za pomocą ustawień w telefonie, zablokować połączenia z internetem, a tym samym zuniemożliwić automatyczne pobierania przez aparat aktualizacji, które związane są z płatnym, zgodnie z cennikiem, transferem danych. Warto dodać, że problem z wysokimi, nieuzasadnionymi rachunkami za przesył danych przez smartfona dotyczy wszystkich operatorów.
źródło: Gazeta Wyborcza
Kan
Typowi obywatele naszego OŚWIECONEGO KRAJU! zobaczą reklamę – pójdą, kupią bez czytania umowy – a potem PŁACZ bo rachunek wysoki! W tym przypadku broniłbym nawet Playa – bo wkurza mnie to jak ludzie olewają regulaminy, cenniki, szczegóły ofert. Podobnie będzie teraz! Ludzie zobaczą Kubusia w telewizji, polecą po fona do testowania a po 4 miesiącach sobie przypomną, że MIELI GO ODDAĆ… Tragedia…
To że ludzie nie czytają regulaminów… Ludzie nawet nie słuchają tego co mówi sprzedawca.
Tak było z moim kolega w pracy. Kupił se smartfona bo mu sie podobał a jak zapytałem jak duży ma pakiet danych to powiedział, że mu nie potrzeba bo on stary i interneto go nie obchodzi.
Bo to ludzie bez mózgów !!
Mam tel z androidem na abonament i wystarczy zainstalować APNANDROID I JUŻ NAM SIĘ NIE POŁĄCZY !!
Korzystać z wifi i gitara ……….. !!:]
a powiedzcie dlaczego ten problem nie dotyczy abonentów innych sieci tylko Play’a?
Prawdopodobnie problemem są pakiety internetowe, które Play oferował… TYLKO W ZASIĘGU SWOICH WŁASNYCH nadajników – czyli 3G / HSDPA. Jak wszedłeś w zasięg np. EDGA lub GPRSa albo 3G od Plusa to po cichu zaczynało Ci nabijać osobny rachunek. Oczywiście dla większości ludzi PAKIET TO PAKIET nieważne gdzie ważne, że jest 🙂 Obecnie pakiety pokrywają z tego co wiem całą sieć własną i Plusa – więc tego problemu nie powinno być. Ale być może ludzie faktycznie kupują bez jakichkolwiek pakietów a potem ściągają tony appsów z marketów po 3G i dopiero przychodzi RADOŚĆ przy pierwszym rachunku 🙂 a do Playa walą w większości ludzie podatni na reklamę a nie faktyczne warunki w regulaminie!
A kto powiedział że innych nie dotyczy?
Nie wiem jak u innych operatorów, ale w t-mobile po wykorzystaniu swojego pakietu transmisji danych mam coś takiego co zwie się lejkiem, czyli dalej mogę korzystać z internetu, ale mam wolniejszą prędkość.
W starszych AI jak się weszło w zasięg Plusa to działała blokada. No ale musiała zostać uruchomiona przez użytkownika. Jak nie wiedział albo zapomniał to i święty Boże nie pomoże
Tu raczej problem polega na tym że ludzie kupują smartfony ale bez internetu a potem zaskoczenie 😮
Ja również dostałam ostatnio kosmiczny rachunek za coś, o czym nie miałam pojęcia! Nie zamierzam tego tak zostawić! Dołączyłam do grupy zbierającej się w celu złożenia pozwu zbiorowego. Zapraszam wszystkich poszkodowanych na stronę: http://wspolnypozew.com/grupy/show/pozwy/play Może razem uda nam się coś wywalczyć!
Za brak wiedzy się płaci, na drugi raz będziesz miał nauczkę że należy wszytko czytać: instrukcję, regulaminy, monity wyświetlane na telefonie. Pozew żałosny tak samo jak użytkownicy ww. telefonów.
1. instrukcja obsługi.
2. przy pierwszym włączenie był kreator z ustawieniem podstawowych funkcji takich jak transfer danych, synchronizacja, a-gps.
3. włączyć / wyłączyć transfer danych można zawsze przez gadżet na pulpicie lub przez przestawienie jednej opcji w ustawieniach urządzenia.
4. jeśli ma się skonfigurowaną sieć wifi lub jest się w zasięgu hotspota to nawet przy włączonej opcji transferu danych internet w urządzeniu będzie z wifi.
5. śledzić ile danych pobieramy przez netcounter, 3G watchdog
Tak to się kończy jak ktoś kupuje telefon o którym nie ma pojęcia ci ludzie bezwzględnie powinni zapłacić te rachunki-pozew jest śmieszny bo te telefony zostały tak skonstruowane aby się łączyć z internetem i Play nie jest tu winny. A tak po za tematem to jak Policjant mnie zatrzyma że jechałem 180km/h to mu powiem że mój samochód został tak skonstruowany i że to nie jest moja wina bo powinno mnie coś zahamować i to jest wina sprzedawcy że sprzedał mi taki samochód – ciekawe czy mi uzna takie tłumaczenie
A najśmieszniejsze jest tłumaczenie się pozywających operatorów, że telefon w nocy pobiera dane kiedy oni smacznie śpią. Ano pobiera bo powinien pobierać . Jak nie pobiera to znaczy, że jest uszkodzony. Mój pobiera co 15 minut czy to noc czy dzień.
Tutaj nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Każda odpowiedź jest właściwa – zależnie od sytuacji. Najczęściej jest to wina samego użytkownika – czyli nieznajomość warunków umowy, regulaminów, specyfikacji telefonu lub zwykła ignorancja.
ten pozew to jest śmiech na sali.
Bez odpowiedniego pakietu danych ani rusz nawet w zwykłym telefonie. Pobrać grę, dzwonek używanie nawigacji czy nawet zwykłych map google do wszystkiego sie przydaje.
Dodatkowo jeszcze inne aplikacje łączą się z internetem np z facebookiem czy twiterem o oglądaniu filmów na yutubie przy pomocy aplikacji ni.e wspomnę
w zwykłym telefonie bezproblemowo można obejśc się bez.
Krótko mówiąc sytuacja dotyczy ludzi, którym albo wciśnięto, albo samo wybrali telefony z Adnroidem nie mając totalnie pojęcia, że Android = stały dostęp do internetu. Pomijam fakt, że Android na dzień dobry w konfiguratorze ostrzega o możliwych opłatach za przesył danych… Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem i akceptowanie wszystkiego, co się wyświetla na ekranie smartfona, moim zdaniem, jest przyczyną takiej sytuacji…
Z Androidem i z innymi też. Każdy musi się łączyć i każdy powinien to wiedzieć .
Wszyscy chcą Facebooka w telefonach a zapominają, że do tego potrzebny jest właśnie internet. Ludzie powinni nie tylko zacząć czytać umowy, ale i instrukcje obsługi.
Według mnie te odpowiedzi sie pokrywają. Czy nieznajomość specyfikacji telefonu (tudzież instrukcji) nie jest winą uzytkownika?
Przepraszam a moze wiecie czy Samsung Ch@t 335 ma Anndroida
Play potrafi wgrać do androida własny bootscreen i masę śmieci to czemu nie mieliby wgrać APNDroida? To jest typowy chwyt pozwalający się łatwo wzbogacić. Poza tym android sam nie połączy się z internetem zaraz po uruchomieniu ale ludzie oczywiście ściągają APNy wysłane przez operatora w postaci wiadomości sieciowej.
A myślisz, że jak ktoś nie rozumie iż telefon sam z siebie sciąga dane to bedzie rozumiał do czego jest apndid? Android sam sie łączy po uruchomieniu
powiem tak napierdalalem nim osciane rzucalem skakalem po nim itp itd wytrzymal wszystko… gorzej z obudowa troche tandetna ale tel wymiata
Ludzie kupują smartfony z androidem nie wiedząc o tym, że ten system lubi sobie pobierać co nie co aktualizacji. Nie kupują pakietów, nie blokują w telefonie, a potem płaczą, że operator ich naciąga na koszty. Ehhh. Instrukcja obsługi, czy fora internetowe nie gryzą. A tym bardziej nie gryzie kod, np. *100#, którym można sprawdzić czy czasem nie przekroczyliśmy abo(podałęm przykład kodu sieci T-Mobile)
Dlatego kupiłem telefon z Badą gdzie można to łączenie zablokować. Choć raz zrobił mi niespodziankę i zeżarł cały pakiet 100mb, na szczęście go miałem.
Ustawiałem konto pocztowe i ustawienia są podstępnie umieszczone w 2 miejscach i w jednym sobie zapisał, że ma sprawdzać co pół godziny. Na szczęście zauważyłem przed wyczerpaniem pakietu bo by parę stów zjadło. Oczywiście nic nie ściągał z tego konta tylko próbował się łączyć ale koszty by były.
Teraz biorę smartfona do testów to zobaczę co z tym Androidem.
No i ty jesteś świadomym użytkownikiem. Większość jednak, co tu dużo mówić, to ofermy. Stąd potem takie pozwy, lamenty i wyzwiska pod niewłaściwym adresem.
uzytkownik, ktory kupuje telefon bo konsultant bardzo zachwalal jakis konkretny model za 1zl np w abo 99zl/msc bez wlaczania pakietu danych. ma super telefon ktorym szpanuje a glupiej transmisji danych (via GPRS/3G etc) nie umie wylaczyc.
pozdrawiam wszystkich, ktorzy nie maja wlasnego zdania co do wyboru telefonu i zdaja sie na konsultantow, ktorzy chca sprzedac jak najwiecej i jak najdrozej
Mam ten sam problem co któraś z koleżanek:/… Telefon mam z Play, a kartę z Plusa… Model telefonu to Nokia 6220 Classic… Ma ktoś jakiś pomysł, żebym mogła pobrać GgPlus, bo już nie mam pomysłu co mam zmienić w ustawieniach i gdzie, bo chyba już każdą opcję brałam pod uwagę:/… Na stronie Plusa niczego ciekawego się nie dowiedziałam:(… Pomóżcie, błagam:):):)….
Witam. Mam pytanie. Od niemal miesiąca jestem posiadaczka takiego telefonu. Niestety od pewnego czasu zauważyłam, że co jakiś czas z kąta znikają mi pieniądze. Notorycznie mam przez to minus na koncie. Czy ktoś z łaski swojej może mi powiedzieć jak mogę wyłączyć w nim wszystkie funkcje internetowe?? Podejrzewam, że przez to znikają mi pieniądze z konta. A może jest na to jakieś inne wytłumaczenie?? Proszę o pomoc. Pozdrawiam 🙂
Mam wrażenie , że nie macie do końca racji …Opłaty naliczone przez operatora nie były do końca za pobrane dane. Swoją opinię opieram o rozmowę z użytkownikiem Play który miał taki problem. Blokadę internetu miał założoną , ale sieć Play naliczała jakieś opłaty za próbę połączenia – wychodziło tego strasznie dużo . Ja osobiście jestem cały czas online w swoim androidzie – włączona synchronizacja poczty,komunikatory, przeglądam internet, używam youtube – co prawda nie siedzę na telefonie cały czas , ale pracuje internet ciągle wliczając w to aplikację pogody i inne „pierdoły” . Miesięcznie nie udało mi się chyba przekroczyć 200MB – chociaż nie sprawdzam ciągle. Ilość danych jaką niby naliczał telefon były to kosmiczne ilości danych wysyłanych – co np u mnie występuje w minimalnych ilościach – ani obeznany użytkownik , ani operator nie umiał wytłumaczyć o co dokładnie chodziło. Co innego klienci nie mający pojęcia o łączeniu z internetem , a co innego Ci którzy mimo wiedzy mieli nadal spory problem.
Podobno ( bo nigdy nie byłem jeszcze ) albo się jest w ciąży albo się nie jest. Było połączenie czy go nie było?
Poll myślałem że jednak jesteś bardziej inteligentny…równie dobrze na twój post moźna odpowiedzieć -albo się jest głupim albo nie ..
Tygrys, wiec jak: było połączenie (nabite data) czy połączenia nie było? Wyjaśnisz czy dalej kołowrotek będziesz robił?
[quote]No i ty jesteś świadomym użytkownikiem. Większość jednak, co tu dużo mówić, to ofermy. Stąd potem takie pozwy, lamenty i wyzwiska pod niewłaściwym adresem. [/quote]
No i znalazł się znawca jak z koziej d. . . trąba, wszystko wie tylko nie wie czemu operator umarza do 50% naliczonych opłat. Czyżby wspaniałomyślny gest operatora? Raczej niemożliwy, chyba jednak nie do końca operator jest w porządku, a już indywidualne podejście dziwnie mi wygląda. Miałem i ja swego czasu problemy z naliczaniem internetowym w play, mając wykupiony pakiet, włączona blokadę na połączenia roamingowe a i tak w rachunkach przychodziło dodatkowo do zapłaty za połączenia internetowe poza wykupiony pakiet. Początkowo reklamacje nic nie przynosiły, ale sprawdziłem bilingi i znalazłem przyczynę wtedy sprawa reklamacyjna została szybko załatwiona na moja korzyść w expresowym tempie.
Łoł, kolejna bajką naszego bajkopisarza? Oczywiście nie wyjawisz nam co takiego znalazłes w bilingach na czego podstawie sprawa została [b]szybko [/b] rozpatrzona. Przecież Play nie rozpatruje a jesli już to wolno. Moja wypowiedź tyczyła się tego co napisał @rallyrychu a tam ewidentnie problemem było konfigurowanie poczty na które operator nie może mieć wpływu i tylko świadomy użytkownik może coś w tym zadziałać. No ale do tego trzeba mieć przynajmniej 7 klas szkoły podstawowej a nie same korytarze.
Dla ciebie bajka może być, ja jednak mam dokumentację reklamacyjną ty znawco jak z koziej d. . trąba.
Oszukani? buhahaha Wasza niewiedza i niekompetencja w obsłudze jakże prostego urządzenia jakim jest smartfon spowodował że najlepiej zwalić jest winę na operatora!! A może lepiej wasz pozew zbiorowy złóżcie na producenta telefonu, który w taki sposób ustawił ustawienia w telefonie że ściągał wam dane. Przecież on też jest winny !
[quote]Dla ciebie bajka może być, ja jednak mam dokumentację reklamacyjną ty znawco jak z koziej d. . trąba. [/quote]
w bilingach było, że kasę pobierało kiedy wchodziłem na stronę operatora play ale WAP
No i co z tego , bo nie rozumiem 🙄
Mam wrażenie, że zebrała sie tu grupka sprzedawców playa którzy boją się że spadnie im sprzedaż…
Sam ostatnio brałem w play tel na abonament i sprzedawca ani słowem nie wspomniał o tym że jeśli przełączy sie na zasieg plusa to będą naliczane osobne opłaty (sam wiedziałem o tym ale czekałem na informacje od sprzedawcy). Na moje pytanie czy tak jest to niechetnie powiedział że tak.
Nie dajcie sie ogłupić – sprzedawcy zrobioą wszystko żeby sprzedać fona, a później to już nie ich problem – konczą słowami: „niestety nie mozemy pomóc – proszę dzwonić na infolinie” 🙂
Przeszedłem z tmobile do play i choć w play taniej to play oferuje INNY poziom obsługi :/
http://wspolnypozew.com/grupy/show/pozwy/play zapraszam poszkodowanych !