Od dnia 10 stycznia 2017r. w związku uchwaleniem nowych przepisów o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, zmienia się Regulamin świadczenia usługi Neofon z dnia 19 listopada 2014r. Zmiana ma na celu dostosowanie postanowień Regulaminu do ustawy z 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Poniżej szczegóły wprowadzonej zmiany (zmiany zaznaczone są pogrubioną czcionką):

§ 16 ust. 1 pkt 5 Regulaminu:

„pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a także o prawie dochodzenia roszczeń przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w ramach pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich lub przed stałym polubownym sądem konsumenckim działającym przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej,”

§ 21 ust. 2 Regulaminu:

„W sprawach, w których stroną jest Konsument, spory mogące wyniknąć z Umowy mogą zostać zakończone polubownie przed Prezesem UKE w drodze pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (www.uke.gov.pl) lub poddane pod rozstrzygnięcie stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.”

Jeżeli korzystasz z usługi Neofon, w przypadku braku akceptacji opisanej zmiany masz prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych do dnia 10 stycznia 2017 roku włącznie, tj. do dnia wejścia w życie zmiany. W związku z tym, że zmiany wprowadzamy na skutek zmian przepisów prawa, w przypadku wypowiedzenia umowy na czas oznaczony, będzie przysługiwać nam roszczenie o zwrot ulgi udzielonej Ci w związku z zawarciem takiej umowy.

Od dnia 10 stycznia 2017 r. w związku z uchwaleniem nowych przepisów o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, zmienia się Regulamin Świadczenia Usługi Orange Strefa. Zmiana ma na celu dostosowanie postanowień Regulaminu do ustawy z dnia z 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Poniżej szczegóły wprowadzonej zmiany (zmiany zostały oznaczone pogrubioną czcionką):

§ 20 ust. 11.5 Regulaminu:

„pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a także – jeżeli reklamującym jest Konsument – o prawie dochodzenia roszczeń przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w ramach pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich lub przed stałym polubownym sądem konsumenckim działającym przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej,”

w § 21 Regulaminu zostanie dodany nowy ust. 3:

„W przypadku sporu związanego ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych Abonent, po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, może dochodzić swoich roszczeń przed sądem. Abonenci będący konsumentami mają możliwość rozwiązania takiego sporu również przed Prezesem UKE w ramach postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (www.uke.gov.pl) lub poddania go pod rozstrzygniecie stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Prezesie UKE.”

Jeśli korzystasz z Orange Strefy, w przypadku braku akceptacji opisanej zmiany masz prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych do dnia 10 stycznia 2017 roku włącznie, tj. do dnia wejścia w życie zmiany. W związku z tym, że zmiany wprowadzamy na skutek zmian przepisów prawa, w przypadku wypowiedzenia umowy na czas oznaczony, będzie przysługiwać nam roszczenie o zwrot ulgi udzielonej Państwu w związku z zawarciem takiej umowy.

źródło: Orange

Kan