Liczba klientów telefonii komórkowej Orange Polska wyniosła na koniec czwartego kwartału 15,629 mln. Liczba klientów abonamentowych w ciągu kwartału wzrosła o 30 tysięcy, a baza usług pre-paid spadła o 108 tys.
Liczba klientów komórkowych Orange Polska zwiększyła się w 2014 roku o ponad 300 tys., co oznacza
wzrost o 2% w ujęciu rocznym. Chociaż liczba klientów usług na kartę spadła, liczba przyłączeń netto w segmencie abonamentowym wyniosła 458 tys., czyli znacznie więcej niż w 2013 roku. Wzrost ten wynikał z atrakcyjności rynkowej ofert mobilnych Orange (o czym świadczy poprawa w statystykach przenoszenia numerów), migracji z segmentu prepaid wskutek znacznie większej dostępności cenowej ofert abonamentowych, a także rosnącej popularności mobilnego dostępu do Internetu.
Całkowita liczba klientów usług mobilnego Internetu zwiększyła się w 2014 roku o 31% (wobec wzrostu o 18% w poprzednim roku), co było konsekwencją szybkiego wzrostu liczby urządzeń do mobilnej transmisji danych oraz znaczącej poprawy w zakresie sieci 3G i 4G.
Wskaźnik ARPU z usług detalicznych spadł w ubiegłym roku o około 9% w wyniku utrzymującej się presji cenowej (głównie na rynku biznesowym), rosnącej popularności ofert bez telefonu (w zakresie usług głosowych i dostępu do Internetu) oraz efektu rozwodnienia ARPU po wprowadzeniu sprzedaży ratalnej.
Kluczowe wskaźniki KPI (w tys.) |
4 kw. 2014 | 4 kw. 2013 | Zmiana |
liczba klientów komórkowych | 15 629 | 15 325 | +2,0% |
post-paid | 7 679 | 7 221 | +6,3% |
pre-paid | 7 950 | 8 104 | -1,9% |
Rynek usług głosowych telefonii komórkowej znajduje się w fazie nasycenia, jeśli chodzi o liczbę użytkowników telefonii mobilnej. Liczba kart SIM wzrosła od 31 grudnia 2013 r. o 1,9 %, osiągając na koniec grudnia 2014 r. wskaźnik penetracji rynku telefonii komórkowej (wśród ludności) na poziomie 150%.
Udział trzech wiodących operatorów w rynku zmniejszył się pod względem liczby klientów na rzecz P4. Zanotowano spadek z 80% do 78%, porównując stan na koniec grudnia 2014 r. z analogicznym okresem 2013 r. Udział Orange Polska w rynku telefonii komórkowej wyniósł na koniec grudnia 2014 r. 27,3% pod względem liczby kart SIM.
Ze względu na różnice metodologiczne danych prezentowanych przez operatorów, np. odmienny sposób definiowania aktywnej przedpłaconej karty SIM, czy też odmienne sposoby pozyskania i utrzymania klienta (sprzedaż ratalna, subsydia), coraz trudniejsze staje się ich miarodajne pozycjonowanie względem siebie.
Orange Polska w roku 2014 znacząco polepszył swoją pozycję na tle konkurencji mierzoną udziałem w rynku przenośności numerów. Liczba numerów przeniesionych do Orange wyniosła 400 tys., co dało 26% udziału w rynku, wzrost z 21% udziału w rynku w roku 2013. Bilans przenośności numerów za rok ubiegły wyniósł -47 tys. i polepszył się w stosunku do roku 2013, kiedy wyniósł-135tys. Bilans ten był dodatni jeżeli weźmie się pod uwagę tylko usługi post-paid.
Orange Polska – podsumowanie 2014 roku: Tutaj
źródło: Orange
Kan
Jak widać pomarańczowy ma się dobrze
Skoro konsultanci wciskają freenet do każdego aneksu nie ma co się dziwić !