Liczba klientów telefonii komórkowej Orange Polska wyniosła na koniec czwartego kwartału 15,629 mln. Liczba klientów abonamentowych w ciągu kwartału wzrosła o 30 tysięcy, a baza usług pre-paid spadła o 108 tys.

Liczba klientów komórkowych Orange Polska zwiększyła się w 2014 roku o ponad 300 tys., co oznacza
wzrost o 2% w ujęciu rocznym. Chociaż liczba klientów usług na kartę spadła, liczba przyłączeń netto w segmencie abonamentowym wyniosła 458 tys., czyli znacznie więcej niż w 2013 roku. Wzrost ten wynikał z atrakcyjności rynkowej ofert mobilnych Orange (o czym świadczy poprawa w statystykach przenoszenia numerów), migracji z segmentu prepaid wskutek znacznie większej dostępności cenowej ofert abonamentowych, a także rosnącej popularności mobilnego dostępu do Internetu.

Całkowita liczba klientów usług mobilnego Internetu zwiększyła się w 2014 roku o 31% (wobec wzrostu o 18% w poprzednim roku), co było konsekwencją szybkiego wzrostu liczby urządzeń do mobilnej transmisji danych oraz znaczącej poprawy w zakresie sieci 3G i 4G.

Wskaźnik ARPU z usług detalicznych spadł w ubiegłym roku o około 9% w wyniku utrzymującej się presji cenowej (głównie na rynku biznesowym), rosnącej popularności ofert bez telefonu (w zakresie usług głosowych i dostępu do Internetu) oraz efektu rozwodnienia ARPU po wprowadzeniu sprzedaży ratalnej.

Kluczowe wskaźniki KPI (w
tys.)
4 kw. 2014 4 kw. 2013 Zmiana
liczba klientów komórkowych 15 629 15 325 +2,0%
post-paid 7 679 7 221 +6,3%
pre-paid 7 950 8 104 -1,9%

Rynek usług głosowych telefonii komórkowej znajduje się w fazie nasycenia, jeśli chodzi o liczbę użytkowników telefonii mobilnej. Liczba kart SIM wzrosła od 31 grudnia 2013 r. o 1,9 %, osiągając na koniec grudnia 2014 r. wskaźnik penetracji rynku telefonii komórkowej (wśród ludności) na poziomie 150%.

Udział trzech wiodących operatorów w rynku zmniejszył się pod względem liczby klientów na rzecz P4. Zanotowano spadek z 80% do 78%, porównując stan na koniec grudnia 2014 r. z analogicznym okresem 2013 r. Udział Orange Polska w rynku telefonii komórkowej wyniósł na koniec grudnia 2014 r. 27,3% pod względem liczby kart SIM.

Ze względu na różnice metodologiczne danych prezentowanych przez operatorów, np. odmienny sposób definiowania aktywnej przedpłaconej karty SIM, czy też odmienne sposoby pozyskania i utrzymania klienta (sprzedaż ratalna, subsydia), coraz trudniejsze staje się ich miarodajne pozycjonowanie względem siebie.

Orange Polska w roku 2014 znacząco polepszył swoją pozycję na tle konkurencji mierzoną udziałem w rynku przenośności numerów. Liczba numerów przeniesionych do Orange wyniosła 400 tys., co dało 26% udziału w rynku, wzrost z 21% udziału w rynku w roku 2013. Bilans przenośności numerów za rok ubiegły wyniósł -47 tys. i polepszył się w stosunku do roku 2013, kiedy wyniósł-135tys. Bilans ten był dodatni jeżeli weźmie się pod uwagę tylko usługi post-paid.


Orange Polska – podsumowanie 2014 roku: Tutaj

źródło: Orange

Kan