Co internauci piszą na profilach operatorów komórkowych na Facebooku i jakie generuje to emocje? Sentimenti jako strategiczny globalny partner Statista® bada regularnie rozmaite branże w Polsce i na świecie pozwalając na głęboki wgląd w opinie i komentarze obecnych lub potencjalnych klientów.

Firma, która jako jedyna w Polsce oferuje analizę sentymentu, emocji i pobudzenia emocjonalnego, przygotowała komercyjny raport analizujący natężenie emocji, jakie wywoływała wśród odbiorców usługdziałalność ośmiu polskich operatorów telefonii komórkowej w 2022 roku.

Pod lupę wzięto oficjalne profile podmiotów na Facebooku, które są bardzo często pierwszym miejscem kontaktu dla wielu klientów i użytkowników.

Badaniu poddano ponad 250 000 polskojęzycznych komentarzy i opinii znajdujących się na profilach podmiotów takich jak: Play, Orange, T-Mobile, Plus, Nju Mobile, Lajt Mobile, Mobile Vikings i Virgin Mobile.

 

535237851 operatorzy komorkowi wzmianki

 

1445307015 operatorzy komorkowi sentyment

Sentyment negatywny wokół jednego z operatorów był o 52% większy, niż średni sentyment zmierzony łącznie dla pozostałych siedmiu operatorów. Podobnie jak w przypadku sentymentu, natężenie złości zmierzone dla jednego z ośmiu podmiotów było aż o 39% większe w stosunku do konkurentów. Analiza stanowi jedynie wstęp do dalszych rozważań na temat pozycji danej marki na rynku.

SentiTool stworzony przez firmę Sentimenti mierzy natężenie 8 podstawowych emocji zaszytych w tekście, sentyment, a także ogólne pobudzenie emocjonalne w analizowanych danych. Wszystko dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji i długotrwałych badań z udziałem ponad 20 tys. Polaków.

To unikalne na polskim rynku i autorskie rozwiązanie, skonstruowane we współpracy z naukowcami z Katedry Inteligencji Obliczeniowej Instytutu Informatyki Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz Instytutu Biologii Doświadczalnej im. M.Nenckiego – Centrum Neurobiologii – Pracowni Obrazowania Mózgu PAN.

 

 

Newseria