Master Card przedstawił dziś na odbywającym się w Barcelonie Kongresie Technologii Mobilnych (Mobile World Congress) MasterPass – przyszłość płatności elektronicznych. MasterPass to usługa elektroniczna, dzięki której klienci korzystający z dowolnej karty płatniczej lub aktywowanego urządzenia jeszcze łatwiej mogą dokonywać zakupów w Internecie, sklepie lub w innym miejscu – teraz wymaga to tylko kliknięcia, stuknięcia lub dotknięcia.

MasterPass to efekt ewolucji usług PayPass Wallet wprowadzonych wiosną 2012 roku i testowanych przez wybranych sprzedawców oraz wydawców. W pierwszej kolejności z usługi będą mogli korzystać klienci w Australii i Kanadzie (pod koniec marca), a w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii odpowiednio wiosną i latem. Ponadto w 2013 roku dostępność MasterPass zostanie rozszerzona na inne rynki na całym świecie, m.in. Belgię, Brazylię, Chiny, Francję, Hiszpanię, Holandię, Singapur, Szwecję i Włochy.

Pakiet usług MasterPass obejmuje:

  • Usługi kasowe MasterPass – zapewniają sprzedawcom jednolitą metodę akceptacji płatności elektronicznej niezależnie od lokalizacji klienta. W przypadku zakupów w sklepie MasterPass będzie obsługiwać technologię NFC, kody QR, tagi i urządzenia mobilne używane w punktach sprzedaży. Podczas zakupów internetowych MasterPass ułatwi klientom realizację płatności, eliminując konieczność wprowadzania szczegółowych informacji o wysyłce i karcie podczas każdej transakcji.
  • Portfele połączone z usługą MasterPass – umożliwiają bankom, sprzedawcom i partnerom oferowanie własnych portfeli. Klienci mogą bezpiecznie przechowywać informacje o swojej karcie kredytowej, książki adresowe oraz inne dane, które są obsługiwane przez godną zaufania instytucję. Portfel jest otwarty, co oznacza, że poza kartami MasterCard klienci mogą używać kart kredytowych, debetowych i kart prepaid innych organizacji.
  • Dodatkowe usługi MasterPass – wzbogacają proces zakupów przed dokonaniem płatności, w jej trakcie i po dokonaniu płatności. Obejmują one udostępnianie dodatkowych informacji, takich jak saldo konta, komunikaty w czasie rzeczywistym czy programy lojalnościowe.

Sprzedawcy i instytucje finansowe wspierające wdrożenie usług MasterPass

Od momentu wprowadzenia usługi PayPass Wallet w maju 2012 roku sprzedawcy i instytucje finansowe konsekwentnie wspierają firmę MasterCard w realizowanej przez nią strategii w obszarze płatności elektronicznych. W dniu publikacji tej informacji, grono sprzedawców, wydawców i partnerów współpracujących z MasterCard przy wdrożeniu usługi MasterPass, obejmuje następujące podmioty:

  • Instytucje finansowe: BBVA Bank, BMO, BNLPOSitivity, BNL dItalia, BNP Paribas Fortis België, Banco Sabadell, Banca Sella, Commonwealth Bank, Deutsche Bank Italy, EMS, EnterCard, EURO 6000, Fifth Third, Handelsbanken, ICS, Intesa Sanpaolo, Lake Trust Credit Union, ME Bank, NAB, Santander, SEB Kort Bank AB, SIA, Swedbank, TMG Financial Services, UniCredit i Westpac.
  • Sprzedawcy: AHL, American Airlines, Argos, Barnes & Noble, Boots, Grocery Gateway, Harvey Norman, Hikingboots.com, JB Hi-Fi, LogiTRAVEL, Mediamarket Spa Italy, MLB.com, Park Avenue Coffee, Roses Only Group, Runningshoes.com, Vodafone Italy i Wintercheck Factory. Poza wymienionymi wyżej organizacjami dzięki naszej współpracy z dostawcami usług i bramkami płatności na całym świecie usługa MasterPass będzie także dostępna u ponad 5900 innych sprzedawców.
  • Partnerzy technologiczni: Adyen, Buckaroo, Cardinal Commerce, Cart32, CO-OP Financial Services, DataCash, ICBA Bancard inc., Merchant Warrior, mFoundry, Moneris, OPENTECH.com, Paycorp Holdings, PSCU, Reply, SIA, The Members Group i Usablenet.

źródło: MasterCard Worldwide

Kan