Google postanowiło iść śladem popularnego serwisu kickstarter.com, aktywnie włączając się do wpierania przedsiębiorców, którzy mają ciekawe pomysły na biznes. Teraz, przynajmniej w teorii wystarczy mieć dobrą i rokującą na przyszłość ideę a mecenas naszej inicjatywy zjawi się sam.


Cała inicjatywa jest powiązana z 14 urodzinami Google, które uruchomiło nowe przedsięwzięcie o nazwie „Google dla przedsiębiorców”. Według wyliczeń firmy w przebadanych przez nią 54 krajach istnieje około 40 mln przedsiębiorców. Daje to ogromny potencjał dla przyszłej inicjatywy wykorzystania tej konkretnej grupy rozbudzając w niej „twórczego ducha” mającego przysłużyć się dla ogółu. Google już teraz współpracuje z mniejszymi firmami w wielu krajach, pomagając w usprawnieniu działań których się podejmują, tworząc swego rodzaju parasol ochronny wykorzystywany przez przedsiębiorców do realizacji ich konkretnych projektów.

W tym celu został uruchomiony tydzień Google dla Biznesu (23 – 29 września). Jest to impreza obejmująca swym zasięgiem 26 miast w 13 krajach mająca na celu wsparcie i konsultacje z lokalnymi przedsiębiorcami. Jednym z gospodarzy inicjatywy jest Wrocław, gdzie każdy zainteresowany będzie mógł uczestniczyć w (prowadzonych przez specjalnie powołany do tego zadania team Google) bezpłatnych szkoleniach, poświęconych zakładaniu stron internetowych i reklam w wyszukiwarkach. Oprócz tego będzie można skonsultować się z ekspertem, który pomoże nam zaistnieć w internecie. Więcej szczegółów można znaleźć pod tym adresem. Całość akcji przedstawia poniższy materiał promocyjny.

Źródło: ubergizmo.com, google.com/entrepreneurs

Kamil Kawczyński