RAPORTY I PREZENTACJE
Świnoujście ma najszybszy Internet w Polsce
Jeśli chcecie mieć najszybszy Internet szerokopasmowy w Polsce, to warto przeprowadzić się do Świnoujścia. Średnia prędkość przesyłu danych wynosi tam 5,9 megabity na sekundę, czyli aż o 1,3 Mbit/s więcej, niż wynosi średnia światowa – tak wynika z badań szybkości pobierania danych z internetu przeprowadzonych przez firmę Pando Networks.
Gadżety elektroniczne: przyjaciele czy wrogowie?
Współczesny świat oferuje nam o wiele więcej możliwości bycia online oraz w stałym kontakcie niż kiedykolwiek wcześniej - a my chętnie z nich korzystamy. Niemal połowa (45,6%) osób biorących udział w badaniu przyznało się do posiadania smartfonu, z czego 14,7% zaznaczyło, że w ich gospodarstwie domowym znajduje się więcej niż jeden sprzęt tego typu.
Ericsson: czego naprawdę oczekują klienci od operatorów?
Do głównych kryteriów oceny operatorów należą: sprawna obsługa klienta i wsparcie techniczne, inicjatywy zwiększające lojalność klientów oraz przejrzysty proces fakturowania i płatności.
Internetowe zagrożenia coraz trudniejsze do usunięcia
Według specjalistów z CERT Polska nowe rodzaje zagrożeń atakujących nasze komputery są coraz trudniejsze do zwalczenia i usunięcia. Przykładem tego może być kolejna wersja ZeuSa, czyli złośliwego oprogramowania, które zainstalowane na komputerze zmienia wyświetlane strony internetowe oraz wykrada z niego dane – w tym hasła dostępowe do kont bankowych.
NaviExpert: kilka centymetrów śniegu potrafi zablokować Warszawę
Prawie 40% więcej czasu spędzili w korkach warszawscy kierowcy po wtorkowych opadach śniegu – wynika z badania przeprowadzonego przez NaviExpert, dostawcę mobilnej nawigacji GPS.
75 pro. posiadaczy smartfonów korzysta także z komputera stacjonarnego i laptopa
Urządzenia mobilne, takie jak tablet czy smartfon, są infekowane najczęściej poprzez szkodliwe aplikacje udające pożyteczne programy (np. notatnik, przeglądarka multimediów). W rzeczywistości programy te mogą wysyłać drogie SMS-y bez wiedzy użytkownika, kraść dane związane z bankowością elektroniczną itp. – wachlarz funkcji jest ograniczony wyłącznie potrzebami i umiejętnościami cyberprzestępców.
Połowa Polaków po 59. roku życia przyznaje, że nie używa komórek
Aż 53 proc. Polaków powyżej 59. roku życia przyznaje, że nie korzysta z telefonów komórkowych a tylko 1 proc. z nich deklaruje posiadanie telefonu typu smartfon - tak wynika z badania przeprowadzonego dla On Board PR przez PBS DGA.
Portale społecznościowe stymulują rozwój gospodarczy
W 2011 roku dzięki działalności Facebooka i firm z nią powiązanych 27 państw należących do UE oraz Szwajcaria zarobiły 15,3 mld euro. W Polsce może to być kwota sięgająca nawet 200 mln euro.
Z e-bookiem w podróży
Obecnie w Polsce jest dostępnych około 6,5 tys. tytułów w wersji elektronicznej i liczba ta systematycznie wzrasta. Polacy są otwarci na nowe formy dostępu do literatury i coraz częściej kupują książki w wersji cyfrowej.
Ericsson: liczba abonentów usług mobilnych na świecie ok. 6 miliardów
W IV kwartale 2011 r. wskaźnik globalnej penetracji dla usług mobilnych wyniósł 85%, a liczba subskrypcji tych usług na całym świecie – ok. 6 miliardów. W tym samym kwartale liczba abonentów usług mobilnych osiągnęła ok. 4,1 mld, co oznacza, że blisko 60% ludzi na świecie ma co najmniej jedną subskrypcję.
81 proc. internautów udostępnia lub poleca materiały, które uzna za zabawne
Aż 81 proc. użytkowników Internetu w Polsce deklaruje, że przynajmniej raz w ciągu 2 tygodni udostępnia lub poleca innym treści, które uzna za zabawne, śmieszne. Najmniej chętnie internauci dzielą się treściami szokującymi lub wulgarnymi – wynika z badania agencji social mediowej Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl.
Smartfonowy Top 10: czyli co wybierają Internauci?
Smartfony przebojem wdarły się do Polski. Prognozy wskazują, że w 2015 roku będą stanowiły 65% naszego rynku urządzeń mobilnych. Które modele najbardziej przypadły Polakom do gustu? Porównywarka cen Nokaut przedstawia top 10 najczęściej poszukiwanych w styczniu 2012 roku smartfonów.
Telekomy wydały na reklamę w radiu 164 mln złotych
W całym 2011 roku telekomy wydały na reklamę cennikowo 2,3 mld zł. Z tego ponad 7 proc. – 164 mln zł – przeznaczone było na reklamę radiową, ale najbardziej aktywni marketerzy w radiu lokowali nawet do 20 proc. swoich budżetów reklamowych – wynika z „Raportu AdBranch” opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych.
40 dni i nocy online
Przeciętny polski internauta poświęca tygodniowo aż 18 godziny i 25 minut na korzystanie z Internetu. To daje imponującą liczbę blisko 80 godzin w skali miesiąca i niemal 1000 godzin w roku, czyli aż 40 dni ciągłego przebywania przed monitorem.
Polak w Internecie: mniej świadomy zagrożeń od przeciętnego Europejczyka
Firma Microsoft opublikowała wyniki europejskiego badania przeprowadzonego w 27 krajach, w tym w Polsce, z którego wynika, że polscy użytkownicy Internetu powinni lepiej poznać zasady ochrony przed coraz bardziej zaawansowanymi i przebiegłymi cyberprzestępcami, a także zwiększyć aktywność w tej dziedzinie.
Orange: Świętokrzyskie najbardziej gadatliwe
Najdłuższy, średni czas rozmowy w Polsce w sieci Orange wykręcają mieszkańcy świętokrzyskiego (135 sekund) i powiatu kieleckiego (187 sekund).
Kingston na temat bezpieczeństwa danych na nośnikach pamięci USB
83% pracowników w Polsce korzysta z pamięci USB bez zgody przełożonych. 52% respondentów uważa, że tymczasowe przechowywanie danych na przenośnych pamięciach USB nie jest postrzegane przez firmy jako działanie niosące duże zagrożenie. 62% respondentów zgadza się, że szkody wyrządzone przez kradzież lub utratę nośnika pamięci z wrażliwymi danymi mogą być bardzo wysokie.
Fanpage Trends za styczeń 2012; największy procentowy przyrost liczby fanów Play, Plus i UPC
Fanpage Playa zanotował rekordową liczbę nowych fanów – stronie Playa udało się pozyskać ponad 124 tys. nowych fanów w ciągu jednego miesiąca – dzięki czemu umocnił swoją drugą pozycję w kategorii telekomunikacja. Na pierwszym miejscu niezmiennie znajduje się strona Serce i Rozum, a na trzecim Orange - czytamy w Raporcie Fanpage Trends za styczeń 2012.
Polscy chętnie kupują korzystając z urządzenia mobilnego
Jeśli decydujemy się na zakup w sieci, coraz chętniej wybieramy płatność za pomocą systemów płatności internetowych, m.in. DotPay czy PayPal. Odsetek osób, które dokonały zakupów korzystając z urządzenia mobilnego w stosunku do ubiegłego roku wzrósł o 6 punktów procentowych i wyniósł 16 proc. - wynika z raportu Gemiusa "E-commerce w Polsce 2011"
Polacy: nie są lojalni wobec marek, wybierają to, co jest obecnie na topie
Aż 32 proc. polskich internautów, czyli 6,1 mln osób, to grupa, szczególnie doceniająca najnowsze technologie – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson. Operatorzy nie mają wyraźnych profilów, odpowiadających poszczególnym grupom. Możliwe, że ceny są jedynym, co ich różni.
TelePolska: Raport UKE nie zaskoczył, ale daje do myślenia
Najważniejsza dla konsumentów, przy wyborze operatora telefonii stacjonarnej, jest atrakcyjność cenowa oferty oraz atrakcyjność promocji i rabatów. Takie kryterium wyboru przez abonentów może być szansą dla mniejszych firm świadczących usługi telekomunikacyjne.
65 proc. internautów tworzy własne treści: infografika
Aż 65 proc. internautów deklaruje, że tworzy własne treści, które później publikuje m.in. w serwisach społecznościowych. Poprzez serwisy społecznościowe, fora i blogi internauci polecają również produkty i usługi z których korzystają. Aż 62 procent użytkowników Sieci robi to przynajmniej raz w miesiącu.
Chcemy płacic najwyżej 30 zł na miesiąc za treści w Internecie
Jak wynika z niepublikowanego dotychczas badania przeprowadzonego na zlecenie Bezpieczniej w Sieci, jedynie co piąty internauta (20.4%*) deklaruje, że płaciłby za dostęp do płatnych treści w Internecie.
Coraz więcej z nas słucha radia przez komórkę
Dwie trzecie uczniów deklaruje, że słucha radia przez komórkę, podczas gdy w ten sposób z telefonu korzysta tylko co trzeci dorosły w wieku 25-59 lat. Podobnie jest w przypadku odbioru za pomocą odtwarzacza mp3/mp4 – radia słucha tak co trzeci uczeń i co dziesiąty dorosły.
FORUM TELEKOMUNIKACYJNE
Sekcje Forum
Zapisz się do Newslettera
[newsletter_signup_form id=1]