PORADNIKI
Orange Ekspert: jak korzystać z usług premium rate (wideo)
Bardzo popularne, szczególnie wśród dzieci, jest ściąganie na telefon nowych dzwonków, tapet, czy branie udziału w różnych konkursach i zabawach. Sprawdź jak kontrolować usługi o podwyższonej opłacie - Premium Rate.
Akcja-aktualizacja: zadbaj o mapy w swojej nawigacji
„Aktualizacja mapy w nawigacji” – to hasło budzi różne reakcje pośród użytkowników tego typu sprzętu. Jedni denerwują się, że to zajęcie czasochłonne i skomplikowane. Inni twierdzą, że niepotrzebne, bo i tak znają drogę, a nawigacje mają tylko „w razie czego”. Jeszcze inni o tym nie po prostu nie pamiętają. A warto pobrać najnowsze dane do nawigacji.
UKE: Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora? [video]
UKE Krok po kroku przedstawia jak przenieść numer do nowego operatora. W 2012 roku numer telefonu do nowego operatora przeniosło niemal 1 mln 250 tys. abonentów.
Jak chronić pocztę przed atakiem cyberprzestępców?
Pytanie co robić, by chronić się przed atakami cyberprzestępców, jak tworzyć hasła, dzięki którym skutecznie zabezpieczymy gromadzone dane, jaką rolę pełni ochrona antywirusowa, jak wygląda scenariusz ataku hakerskiego i jakie są jego skutki – informacje o tych i wielu innych interesujących z punktu widzenia przedsiębiorcy kwestiach przeczytacie w tym Raporcie.
Uwaga na internetowych oszustów podczas świątecznych zakupów w sieci
Kradzieże, fałszywe witryny internetowe oraz hakerzy przechwytujący dane to wg specjalistów informatyki śledczej i odzyskiwania danych największe zagrożenia czekające na internautów robiących świąteczne zakupy w Internecie. Eksperci wskazują jak postępować, aby podczas poszukiwania prezentów w sieci nie paść ofiarą nierzetelnych administratorów i oszustów.
E-zakupy: Zamawiasz? Pamiętaj, czyli jak nie dać się oskubać w sieci?
Zakupy w Internecie rządzą się swoimi prawami. Jak wynika z najnowszych badań UOKiK, konsumenci znają je w niewystarczającym stopniu. 58 postępowań dotyczących sprzedaży przez internet prowadzi obecnie UOKiK. Rusza kampania Urzędu wyjaśniająca zasady takich transakcji.
Jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej? [Video]
UKE prezentuje najnowszy film edukacyjny przygotowany przez Centrum Informacji Konsumenckiej UKE. Przybliża w nim m.in. zasady zgłaszania reklamacji oraz uprawnienia konsumentów usług telekomunikacyjnych.
Jak nie utknąć w przycmentarnych korkach?
Więcej aut na drogach międzymiastowych, korki i tymczasowe zmiany organizacji ruchu w okolicach cmentarzy oraz wzmożone kontrole drogowe. To połączenie co roku w okolicach Święta Zmarłych wróży zamęt i nerwowość na drogach. Przed utrudnieniami można się jednak ustrzec dzięki nawigacji GPS.
Telekomunikacja: Mała konwersja da duży e-zysk
W przypadku firm telekomunikacyjnych, konwersja, rozumiana jako stosunek zamówień do ilości odwiedzin sklepu internetowego, nie jest jedynym czynnikiem, który odgrywa kluczową rolę w rozwoju e-sprzedaży. Wzrost przychodów zapewnia bowiem pomiar tzw. mniejszych konwersji.
UKE ostrzega: Jak rozpoznać kosztownego SMS-a [video]
Każdy z nas nie raz bywa zachęcany, aby za pomocą SMS-a oddać głos w konkursie lub spróbować szczęścia w loterii SMS-owej. Przed decyzją o udziale warto wiedzieć jak dużo może nas kosztować wysłanie tego rodzaju wiadomości tekstowej.
Porcja darmowej wiedzy o Office 2013 (wideo)
Firma Microsoft udostępniła szereg materiałów szkoleniowych na temat korzystania z aplikacji najnowszego pakietu Office. Dzięki krótkim, 1-2 minutowym filmom firmy, klienci indywidualni i partnerzy dowiedzą się m.in. jak tworzyć spotkania Lync w kalendarzu Outlook, jak rozpoczynać rozmowy wideo i dodawać użytkowników do trwającego połączenia.
Jak stworzyć w domu multimedialne centrum rozrywki? (wideo)
Do utworzenia w domu multimedialnego centrum rozrywki wystarczą dwa urządzenia, z których jedno pełnić będzie rolę serwera (np. tablet, laptop lub NAS), a drugie klienta (np. telewizor). Potrzebny jest nam również dostęp do sieci bezprzewodowej oraz standard wymiany i współdzielenia treści pomiędzy różnymi urządzeniami – DLNA.
Odkrywając wielkie marki: Jak działa telefonia komórkowa? (wideo)
Przesyłanie wspomnień i emocji zamiast SMS-ów, telefon w soczewce kontaktowej gotowy do działania w „mgnieniu oka”? Czy to możliwe? T-Mobile Polska – przedstawia kulisy działania sieci komórkowej.
Jak ustrzec się przed oszustami SMS-owymi
W mediach często mówi się o oszustach SMS-owych, którzy wyłudzają od odbiorców nie tylko pieniądze z wiadomości zwrotnych, ale co gorsze dane i hasła np. do kont bankowych. Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie jak rozpoznać, że SMS jest oszustwem, na co zwracać uwagę i jak reagować na fałszywe wiadomości.
UKE opublikował poradnik użytkownika usług telekomunikacyjnych
Poradnik zawiera między innymi odpowiedzi na najczęściej spotykane pytania i problemy konsumentów związane z postanowieniami umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych oraz regulaminów i cenników m.in. tych usług, takie jak: co należy zrobić, gdy jakość usług jest niezadowalająca lub niezgodna z warunkami zawartej umowy?, czy co należy zrobić, aby przenieść numer?
Bezpieczeństwo danych w sieci: kto mu zagraża?
Problem prywatności w internecie jest znany od dawna, ale dopiero podczas kampanii przeciwko ACTA został on poruszony na dużą skalę. Wcześniej większość użytkowników bagatelizowała ryzyko i ufała że ich dane w sieci są bezpieczne. Wciąż wielu z nas ufa, że nikt nie wykorzysta przeciwko nam tego, co o sobie publikujemy.
Awaria na urlopie: zaginiony smartfon
Lato to najlepszy czas na wypoczynek. Jednak dla złodziei jest to najbardziej intensywny czas w roku. Prezentujemy kilka wskazówek, które pomogą zminimalizować szkody spowodowane kradzieżą smartfona i wskażą, co należy robić w takiej sytuacji awaryjnej.
Prywatność na życzenie w social media
Platformy social media poza licznymi zaletami posiadają jedną poważną wadę – ograniczają prywatność w stopniu, który był niespotykany powszechnie jeszcze kilka lat temu. Szczególnie krytykowany jest Facebook – nie tylko dlatego, że wciąż jest liderem wśród platform social media.
Wakacje ze smartfonem. Przydatna lista aplikacji w podróży
Smartfony i tablety stały się nieodłącznymi towarzyszami naszego życia. Coraz częściej zabieramy je również na urlopy, gdzie okazują się bardzo przydatnym źródłem informacji o odwiedzanych miejscach. Jaki pożytek możemy mieć z internetu na wakacjach?
Jak bezpiecznie korzystać z Facebooka i innych portali społecznościowych na wakacjach
Urlop bez Facebooka? Dla wielu użytkowników jest to niewyobrażalne. Wielu z nas już na lotnisku loguje się do Facebooka, aby podzielić się ze znajomymi swoim szczęściem. Nie możemy jednak zapominać, że również na urlopie powinniśmy chronić swoją prywatność.
Orange Ekspert: konfiguracja konta pocztowego w BlackBerry (wideo)
Orange zamieścił nowy film, w którym pokazuje, jak skonfigurować pocztę elektroniczną w telefonie BlackBerry wykorzystując usługę BlackBerry BIS.
Smartfony na wakacjach: Przewodnik Qualcomm (wideo)
Lato w pełni zarówno w kalendarzu, jak i za oknem. Aby problemy ze smartfonami nie zakłócały nam wakacyjnego wypoczynku, Qualcomm, przygotował kilka wskazówek, dzięki którym nasze urządzenia będą bezpieczne zarówno na piaszczystych bałtyckich plażach, jak i w pobliżu hotelowego basenu.
Co trzeba wiedzieć płacąc kartą w Internecie?
Według danych przedstawionych w raporcie netB@nk Polacy mają w portfelach ponad 27 mln kart debetowych oraz 6,3 mln kart kredytowych (dane za I kw. 2013 r.). Na rynku kart płatniczych funkcjonuje kilka rodzajów plastikowego pieniądza. Według danych PayU 4 na 10 kupujących w sieci skorzystało w ciągu ostatniego roku z płatności kartą online. Co trzeba wiedzieć płacąc kartą w Internecie? – radzą eksperci ze Związku Banków Polskich i PayU.
UKE: Przed wakacjami, co warto wiedzieć?
W tym roku UKE przestrzega przed nierozważnym korzystaniem z usług o podwyższonej płatności, tzw. Premium Rate oraz nieuczciwymi praktykami przedstawicieli handlowych, nakłaniających do zawierania nowych umów telekomunikacyjnych lub aneksów zmieniających opłaty za dotychczasowe usługi.
TEST
Zapisz się do Newslettera
[newsletter_signup_form id=1]