UKE udostępnił raporty przeniesienia numerów sieciach stacjonarnych (FNP) i ruchomych (MNP) w III kwartale 2018 roku. W podziale na Dawcę („Oddał numer”) i Biorcę („Przyjął numer”). Z dużych operatorów na dużym plusie (+10 853) jest Polkomtel, operator sieci Plus, najwięcej zaś klientów stracił Orange i Play, odpowiednio (-23 957) i (-22 475)

MNP 3Q2018
Przygotowaliśmy też prezentację tego, jak traci swoich klientów, P4, operator sieci Play, obecny lider rynku komórkowego w Polsce.

MNP 3Q2018 (P4)
Komentarz do wyników MNP Marcina Gruszki, rzecznika Play:
PLAY utrzymuje pozytywny bilans w MNP segmentu postpaid
Zakładam, że dziś pojawi się sporo komentarzy na temat raportu MNP po Q3. Z naszej strony jedna, ale ważna dla nas informacja. Raport nie pokazuje podziału na prepaid i postpaid a dla nas ma to zasadnicze znaczenie. Ważna informacja dla wszystkich zainteresowanych. PLAY utrzymuje pozytywny bilans w MNP w segmencie postpaid. Pokazuje to idealnie, że nasza strategia skoncentrowana na kliencie działa i ma się bardzo dobrze. Cieszy to tym bardziej, że wraz ze wzrostem naszej bazy i byciem numerem jeden to naturalne choćby z matematycznego punktu widzenia, że ruch w naszej bazie jest duży w obu kierunkach. Widać bardzo wyraźnie pozytywny wpływ naszych ostatnich akcji 6miesięcy/9 miesięcy z Samsungiem bez abonamentu i bardzo dobrze to prognozuje na kolejny kwartał. Gorąco Was zachęcam do skorzystania z niej bo jak wiecie promocje nie trwają wiecznie. Nie przegapcie tego momentu.
Co oczywiste pozytywne wyniki w MNP abonamentowym przekładają się pozytywnie na cała bazę abonamentową PLAY w trzecim kwartale. Więcej na ten temat podczas prezentacji wyników spółki w połowie listopada.
Ktoś zapyta o rynek prepaid. No cóż tutaj konkurencja jest ogromna i klienci bardzo często migrują. Fajnie, że system działa w taki przyjazny dla klientów sposób. Kiedyś częściej dziś to nie zwykłe rzadka sytuacja kiedy klient ma z tym problem.
Czytaj też: MNP – w II kw. 2018 r. przeniesiono 424 208 numerów, T-Mobile Polska liderem
Liderem jest Premium Mobile ponad 15 tys. numerów na plus
Zgadza się, poprawiłem. Przepraszam Czytelników i Operatora za pomyłkę. Andrzej
Zdaje się dodatni bilans w abonamencie to od lat wszyscy mają?
Żadna więc pociecha… No ale wiadomo – pozytywny wizerunek trzeba tym co mośliwe kreować. A w tej kwestii abonament na plusie jest – jak wszędzie i zawsze praktycznie 😉
Ale się Gruszka wije z tym tłumaczeniem
Plejowy bullshit, jak zyskiwali to nie dzielili postpaid/prepaid, jak tracą to oczywiście winny prepaid a niedorzecznikowi rośnie.
Plej to jest badziewie, pseudosieć hotspotów, ani tam jakości ani cenowo niekonkurencyjne. Nigdy,nikomu nie życzę pleja.