Znany wszystkim YouTube debiutował w 2005 roku. Po kilkunastu latach z serwisu korzysta co miesiąc godna podziwu liczba 1,8 miliarda użytkowników.

TikTok, po zaledwie 3 latach, gromadzi już jedną trzecią tej liczby – czyli 600 milionów użytkowników każdego miesiąca. W zdecydowanej większości są to osoby młode, wśród których aplikacja już teraz jest jedną z najpopularniejszych i najczęściej pobieranych na telefon.

Połączenie 100-milionowej społeczności Musical.ly z 500 milionami użytkowników TikTok w jednym momencie stworzyło potężne środowisko z ogromnym potencjałem marketingowym.

600 milionów użytkowników. Ta liczba mówi sama za siebie. Co więcej, duży procent osób korzystających z TikTok stanowią ludzie młodzi — licealiści oraz dzieciaki ze szkół podstawowych. Ta aplikacja jak żadne inne narzędzie daje możliwość dotarcia do „Pokolenia Z”, które nie wyobraża sobie życia bez elektroniki. Siłę platformy dostrzegły liczne marki, bardzo chętnie podejmują współpracę z TikTokerami z całego świata, widząc w nich wielki potencjał. Nawet na naszej rodzimej scenie możemy pochwalić się działaniami marketingowymi, które przeprowadzaliśmy z dużymi firmami z wielu branż. Udało nam się w ten sposób dotrzeć do młodego pokolenia

KOMENTUJE TOBIASZ WYBRANIEC.

 Co nas czeka w przyszłości?

Początki aplikacji są bardzo podobne do tych, które obserwowaliśmy w przypadku Facebook’a czy Snapchat’a. Młode grono odbiorów daje świeżość platformie, napędzając ją tym samym do dalszego rozwoju. Tak duża społeczność zgromadzona wokół TikTok stworzyła z niego rewelacyjne narzędzie komunikacyjne, w szczególności wśród młodego pokolenia. Aplikacja cały czas się rozwija i na stałe zagościła na liście social mediów będących „must have” u influencerów. Jedno jest pewne, sukces TikTok stał się faktem i jest on obecnie jedną z najpotężniejszych platform społecznościowych.
źródło: GetHero