Blisko 13 mln zł przychodu netto wypracował w ubiegłym roku easyCALL.pl, operator dostarczający usługi telekomunikacyjne dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm. Wynik jest ponad
3-krotnie lepszy niż przed rokiem, spółka ma jednak apetyt na więcej. Wyższe przychody ma zapewnić operatorowi przede wszystkim sprzedaż działającej „w chmurze” centrali telefonicznej, pozwalającej na zarządzanie firmową siecią telefoniczną za pomocą przeglądarki internetowej.
Przychody easyCALL.pl w 2013 r. wyniosły 12,6 mln zł wobec 4,2 mln zł w 2012 r. Znacznie wyższy był też zysk netto ze sprzedaży. Wyniósł on 1,6 mln zł wobec 124 tys. zł w 2012 roku.
MŚP polubiły telefonię IP
Dobre wyniki easyCALL.pl to przede wszystkim efekt zwiększenia liczby klientów biznesowych korzystających z telefonii IP, sztandarowej usługi spółki. – Telefonia IP jest jednym z najprostszych sposobów na ograniczenie wydatków telekomunikacyjnych. Z doświadczeń naszych klientów wynika, że oszczędności sięgają nawet 80% w porównaniu do tradycyjnej telefonii stacjonarnej. Jednocześnie telefonia IP zapewnia dostęp do usług, których nie oferują operatorzy telefonii komórkowej. Z tego powodu, po nasze rozwiązania chętnie sięgają zarówno firmy z sektora MŚP, jak i jednostki administracji publicznej. – tłumaczy Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl. W ubiegłym roku do grona klientów easyCALL.pl dołączył m.in. Sąd Rejonowy w Radomiu, Izba Celna w Białymstoku oraz Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie. Spółka podpisała także umowy na hurtową obsługę połączeń telefonicznych z Telestrada oraz Peoplefone Polska.
Spółka liczy na przychody z chmury
Szybki wzrost przychodów jest też efektem wprowadzenia na rynek wirtualnej centrali telefonicznej. Pozwala ona na łatwe zarządzanie siecią telekomunikacyjną w firmie za pośrednictwem przeglądarki WWW. – To rozwiązanie zostało bardzo dobrze przyjęte zwłaszcza przez małe firmy. Jego obsługa nie wymaga żadnych umiejętności technicznych a jednocześnie zapewnia dostęp do tych samych usług, z których na co dzień korzystają duże firmy: powiadomień głosowych, przekierowań połączeń czy infolinii. – tłumaczy Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl.
Ze sprzedażą wirtualnej centrali spółka wiąże w tym roku duże plany. W najbliższym czasie chce zatrudnić ponad 50 osób (obecnie zatrudnia 13) na terenie całego kraju. Ich zadaniem będzie prezentacja systemu potencjalnym klientom. – Jesteśmy niewielką spółką, nie dysponujemy budżetem marketingowym na miarę dużych telekomów, dlatego chcemy skoncentrować się przede wszystkim na bezpośrednim dotarciu do klientów. Prezentując klientom działanie produktu i testując je „na żywym organizmie”, jesteśmy w stanie pokazać, że wirtualna centrala jest rzeczywiście pomocna w prowadzeniu biznesu i pod względem łatwości obsługi znacznie przewyższa dostępne na rynku rozwiązania. – przekonuje Michał Jakubowski.
easyCALL.pl chce w tym roku poszerzyć również ofertę o usługę IPTV.
źródło: easyCALL.pl
Kan
A ktos jeszcze z Voipa korzysta. Pytanie po co? Zeby za granice podzwonic bo tylko ekonomicznie do tego jeszcze ma sens.
Zdziwiłbyś się ile korpo korzysta z VOIPA
Według raportu PMR „Usługi telekomunikacyjne dla segmentu biznesowego i operatorskiego w Polsce 2013. Prognozy rozwoju na lata 2014-2017” liczba linii VoIP w segmencie biznesowym w Polsce w ciągu ostatnich lat nieprzerwanie notuje wzrost. Na koniec 2013 r. przekroczyła już wyraźnie pół miliona.
tak to prawda VoIP to naprawdę tanie wyjście jeśli chodzi o dzwonienie po za granice korzystam z operatora EasyCall mają dobre ceny do państw eu. Czasem dzwonie z tableta jeśli chodzi o jakość jest oki
Nic dziwnego że mocno w góre bo ja korzystam z tej aplikacji i nigdy mi sie nie zawiesiła 🙂
nie dawno zacząłem korzystać z easycall z aplikacji wracajac polskim busem dzwoniłem lepiej działa niz komorka 🙂 mimo ze miałem na komorce słaby zasieng to aplikacja działa swietnie 🙂
przez pierwszy miesiąc kiedy korzystałm z programiku do dzwonienia nie zrobilo na mnie wrazenia ale kiedy wgralem na tableta i mialem slaby zasieg zaczalem dzwonic to niezle było wtedy mimo slabego zasiegu moglem sie dogadac 🙂
:lol
przez pierwszy miesiąc kiedy korzystałm z programiku do dzwonienia nie zrobilo na mnie wrazenia ale kiedy wgralem na tableta i mialem slaby zasieg zaczalem dzwonic to niezle było wtedy mimo slabego zasiegu moglem sie dogadac 🙂
:lol
Easycall jak dla mnie jest to najprostrza i sie nie wiesza daładowuje i dzwonie i to mnie interesuje nic wiecej moge go na lapka lub tableta zainstalowac i dzwonic od reki
Nic dziwnego ze idze w góre jak narazie to najlepszy operator z ktorego korzystałem bo korzystałem z wielu i jak narazie ten spełnia moje oczekiwania działa szybko na tabletach i kompie 🙂
nie muli mi tableta
Easycall mam na lapku działa super dzwonie czy do kumpla czy do znajomych i jest oki.
Jakosć tej aplikacji jest bardzo dobra. co prawda mam juz 8 dni ta aplikacje ale widze ze nie ma z nia zadnego problemu
Jak dla mnie to wysmienita apka bo jakosciowo rozmowy nie odbiegają od innych operatorow i wybralem ich poniewaz bardzo dobre maja promocje co jakis czas
apka działa bardzo fajnie i nie zacina sie ostatnio gadałem długo chyba z jakies 2 godziny i bez problemu
Polecam wszystkim Easy Call – są długo na rynku i są pewni.
Na innych miałem szumy a na easy callu nie jest źle. Grunt że nie zrywa połączenia.
Dzięki voip dzwonię po Polsce i za granica po niskich stawkach.