Blisko 13 mln zł przychodu netto wypracował w ubiegłym roku easyCALL.pl, operator dostarczający usługi telekomunikacyjne dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm. Wynik jest ponad
3-krotnie lepszy niż przed rokiem, spółka ma jednak apetyt na więcej. Wyższe przychody ma zapewnić operatorowi przede wszystkim sprzedaż działającej „w chmurze” centrali telefonicznej, pozwalającej na zarządzanie firmową siecią telefoniczną za pomocą przeglądarki internetowej.

Przychody easyCALL.pl w 2013 r. wyniosły 12,6 mln zł wobec 4,2 mln zł w 2012 r. Znacznie wyższy był też zysk netto ze sprzedaży. Wyniósł on 1,6 mln zł wobec 124 tys. zł w 2012 roku.

MŚP polubiły telefonię IP

Dobre wyniki easyCALL.pl to przede wszystkim efekt zwiększenia liczby klientów biznesowych korzystających z telefonii IP, sztandarowej usługi spółki. – Telefonia IP jest jednym z najprostszych sposobów na ograniczenie wydatków telekomunikacyjnych. Z doświadczeń naszych klientów wynika, że oszczędności sięgają nawet 80% w porównaniu do tradycyjnej telefonii stacjonarnej. Jednocześnie telefonia IP zapewnia dostęp do usług, których nie oferują operatorzy telefonii komórkowej. Z tego powodu, po nasze rozwiązania chętnie sięgają zarówno firmy z sektora MŚP, jak i jednostki administracji publicznej. – tłumaczy Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl. W ubiegłym roku do grona klientów easyCALL.pl dołączył m.in. Sąd Rejonowy w Radomiu, Izba Celna w Białymstoku oraz Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie. Spółka podpisała także umowy na hurtową obsługę połączeń telefonicznych z Telestrada oraz Peoplefone Polska.

Spółka liczy na przychody z chmury

Szybki wzrost przychodów jest też efektem wprowadzenia na rynek wirtualnej centrali telefonicznej. Pozwala ona na łatwe zarządzanie siecią telekomunikacyjną w firmie za pośrednictwem przeglądarki WWW. – To rozwiązanie zostało bardzo dobrze przyjęte zwłaszcza przez małe firmy. Jego obsługa nie wymaga żadnych umiejętności technicznych a jednocześnie zapewnia dostęp do tych samych usług, z których na co dzień korzystają duże firmy: powiadomień głosowych, przekierowań połączeń czy infolinii. – tłumaczy Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl.

Ze sprzedażą wirtualnej centrali spółka wiąże w tym roku duże plany. W najbliższym czasie chce zatrudnić ponad 50 osób (obecnie zatrudnia 13) na terenie całego kraju. Ich zadaniem będzie prezentacja systemu potencjalnym klientom. – Jesteśmy niewielką spółką, nie dysponujemy budżetem marketingowym na miarę dużych telekomów, dlatego chcemy skoncentrować się przede wszystkim na bezpośrednim dotarciu do klientów. Prezentując klientom działanie produktu i testując je „na żywym organizmie”, jesteśmy w stanie pokazać, że wirtualna centrala jest rzeczywiście pomocna w prowadzeniu biznesu i pod względem łatwości obsługi znacznie przewyższa dostępne na rynku rozwiązania. – przekonuje Michał Jakubowski.
easyCALL.pl chce w tym roku poszerzyć również ofertę o usługę IPTV.

źródło: easyCALL.pl

Kan