W pierwszym kwartale 2017 roku T-Mobile Polska kontynuuje pozyskiwanie klientów abonamentowych, których liczba w ciągu roku zwiększyła się o 178 tysięcy. Spółka konsekwentnie inwestuje w rozbudowę infrastruktury zwiększając liczbę stacji bazowych obsługujących technologię LTE oraz Carrier Aggregation (CA), która zapewnia wyższe prędkości przesyłania danych i większą pojemność sieci.
T-Mobile Polska po pierwszym kwartale 2017 roku obsługiwała bazę 10,229 miliona klientów. Na koniec marca Spółka posiadała w segmencie usług abonamentowych 6,696 miliona klientów, a w segmencie usług przedpłaconych 3,533 miliona. W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba klientów kontraktowych zwiększyła się o 84 tysiące, a rok do roku o 178 tysięcy. W segmencie usług przedpłaconych baza klientów na koniec pierwszego kwartału br. zmniejszyła się o 405 tysięcy w porównaniu do wyników czwartego kwartału 2016 roku.
Według danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny w „Informacji o sytuacji społeczno-gospodarczej kraju w I kwartale 2017 r.” liczba użytkowników usług przedpłaconych na koniec marca br. wyniosła 19,2 miliona i była mniejsza o 27,6% w porównaniu do ubiegłego roku. Jest to wynik wprowadzenia od 25 lipca 2016 roku obowiązku rejestracji nowych numerów usług przedpłaconych w Polsce.
„Na obecny kształt rynku wyraźny wpływ ma wprowadzony w 2016 roku obowiązek rejestracji nowych kart prepaid oraz różnorodne promocje, które w głównej mierze stoją za obniżeniem ARPU z usług abonamentowych. Te czynniki miały również wpływ na wyniki finansowe i operacyjne T-Mobile w pierwszym kwartale tego roku”
– mówi Andreas Maierhofer prezes T mobile Polska S.A. i dodaje „Spółka posiada duży potencjał. Doskonałej jakości infrastruktura, rozpoznawalna marka oraz wyróżniająca się oferta, to nie jedyne czynniki, które decydują o najlepszych doświadczeniach klientów. Dlatego będziemy inwestowali w te aspekty działalności, które pozwolą oferować w przyszłości znacznie lepszą obsługę we wszystkich punktach styku firmy z klientami.”
Przychody całkowite T-Mobile Polska osiągnęły w pierwszym kwartale 2017 roku 1,572 miliarda złotych. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku przychody całkowite Spółki były niższe o 4,6%. W pierwszym kwartale br. EBITDA Spółki wyniosła 431 miliony złotych i była niższa o 17,2% w porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku. Marża EBITDA osiągnęła poziom 27,4% w pierwszym kwartale 2017 roku. Na wyniki pierwszego kwartału 2016 roku miało wpływ jednorazowe zdarzenie związane z rozliczeniem sprzedaży hurtowej międzynarodowych usług roamingowych w wysokości 58 milionów złotych. Bez uwzględnienia tego zdarzenia przychody całkowite Spółki w pierwszym kwartale 2017 roku zmniejszyłyby się o 1,2%, a EBITDA o 7,1% w porównaniu do wyników z ubiegłego roku.
„Przychody T-Mobile Polska utrzymują się na w miarę stabilnym poziomie, na co wpływ ma m.in. wyższa sprzedaż urządzeń, która częściowo kompensuje spadające przychody z usług telekomunikacyjnych. Na wynik EBITDA Spółki dodatkowo mają wpływ wyższe koszty bezpośrednie związane z obsługą połączeń międzysieciowych jak również roamingowych oraz koszty urządzeń związane z większą sprzedażą w porównaniu do ubiegłego roku. Dzięki naciskowi na efektywność oraz restrukturyzację w 2016 roku niższe koszty stałe skompensowały częściowo wzrost kosztów bezpośrednich” – powiedział Szabolcs Gaborjani, Członek Zarządu ds. Finansowych T-Mobile Polska S.A.
W 2016 roku T-Mobile Polska intensywnie rozbudowywała sieć LTE zwiększając jej dostępność o blisko 44 punkty procentowe do ponad 92% powierzchni kraju. Co sprawiło, że sieć czwartej generacji T-Mobile dociera do 99,1% populacji kraju. W pierwszym kwartale 2017 roku Spółka kontynuowała inwestycje w poprawę dostępu do LTE w Polsce, koncentrując się na miastach i szlakach komunikacyjnych. Do dyspozycji klientów w tym okresie zostało oddanych 900 nowych stacji bazowych z LTE. Firma przyśpieszyła również inwestycje związane z oferowaniem technologii Carrier Aggregation (CA), która zapewnia wyższe prędkości przesyłania danych i większą pojemność sieci. W samym pierwszym kwartale 2017 roku technologia ta została zaimplementowana na 400 stacjach bazowych, gdy w całym 2016 roku było to 600 stacjach bazowych. Co ważne zwiększa się też liczba stacji bazowych, obsługujących agregację trzech pasm częstotliwości, co pozwala na oferowanie transmisji danych z prędkością do 300 Mbps. Udział technologii LTE w całym wolumenie przesyłanych danych w pierwszym kwartale br. przekroczył poziom 60%, a w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku ilość transmitowanych danych w sieci LTE wzrosła o ponad 210%.
W kolejnych miesiącach będą realizowane kolejne działania T-Mobile Polska nastawione na ułatwienie klientom kontaktu z firmą. Pierwszą z nich jest zapowiedziana na początku kwietnia br. rozbudowa centrum obsługi klienta Spółki w Łodzi, w którym zostanie stworzonych 300 nowych miejsc pracy. Po rozbudowie centrum obsługi klienta w Łodzi będzie zatrudniać ponad 1200 osób, których głównym zadaniem będzie pomoc i codzienne wsparcie dla wszystkich klientów obsługiwanych przez T-Mobile Polska.
źródło: T-Mobile
Kan
W abo wzrost
Atrakcyjny abonament w t-mobile to jedynie oferta rodzinna 3xSIM.
17% mniej EBIDTA!? Efekt rozliczenia hurtowych usług roamingu? a normalnie nie były rozliczane? były…
Katastrofa. Stracili w rok 1,77 mln klientów prepaid, z których 84 tydiące zdecydowały się przejść na abonament. Bronią się danymi GUSu, który twierdzi że baza prepaid spadła o 27,6% rok do roku. T-Mobile natomiast notuje w tym segmencie stratę na poziomie ponad 33% zawyżając średnią dla całego kraju. Ebidta w dół, zatrudnienie w dół. Najmniejszy operator dalej traci rynek i przychody.
Nikt mnie nigdy nie przekona że klient prepaidowy więcej wart niż na kontrakcie. Drugą kwestią wysokość tych kontraktów. Co innego 29 PLN przez rok, co innego 69 PLN przez dwa lata
Postpaid w górę? To migracje z prepaid. Sytuację T-Mobile obrazuje bilans MNP czyli minus 32 tysiące abonentów przez 3 miesiące. Przy takich wynikach to nie dziwne, że Zarząd zmienili.
1. Rok temu nikt nie mowil w raporcie o extra 58 milionach z roamingu. Teraz juz to przeszkadza.
2. Skoro sie chwalicie wyzsza sprzedaza urzadzen to wypadałoby pokazać extra efekt i napompowanie przychodow w 1Q2017 kosztem tego i przyszlego roku. Bez tego bylby spadek przychodow tak z 10%?
3. Duzy problem z prepaidem to widac, ale przecena oferty spozniona i popsula rynek. Po was wszyscy tez obnizali ceny. A teraz bedzie wielki problem z wypozycjoniwaniem postpaid vs. prepaid no bo malo kto bedzie chcual placic za no limit wiecej niz 25zeta. Widac ewidentnie miotanie sie od sciany do sciany. A sa ooeratorzy, ktorzy zdecydowanie lepiej planują dzialania w segmentach.
4. Nie chwalicie sie T-Mibile Uslugami Bankowymi, czyby bylo tak slabo?
5. EBIDTA slabiutka, mozna bylo zrobiz z wynikami to co Orange.
migracja z prepaidu do postpaidu jest de facto celem każdego opa. w ciągu 2 lat wystawionych 24 faktur a nie 3-4 doładowania karty po 25 pln. Taka tendencja wśród klientów TM jest pozytywnym dla operatora zjawiskiem.