W lutym br. Poczta Polska, w porozumieniu z Ministerstwem Zdrowia, udostępniła dodatkową możliwość zwrotu pulsoksymetrów – bezpośrednio do wybranej placówki pocztowej. Przez półtora miesiąca, od momentu wprowadzenia nowej formuły, skorzystało z niej 20% wszystkich ozdrowieńców zwracających pulsoksymetry, a placówki PP notują wzrost zainteresowania tym sposobem przekazywania urządzeń monitorujących. Dotychczas kurierzy Poczty Polskiej dostarczyli łącznie blisko 330 000 pulsoksymetrów, a 174 tys. zostało zwróconych.

Warto przypomnieć, że realizowana przez Pocztę Polską dystrybucja pulsoksymetrów odbywa się w ramach wdrożonego przez Ministerstwo Zdrowia programu Domowa Opieka Medyczna (DOM). Program DOM to system zdalnego monitoringu parametrów osób zarażonych COVID-19, których stan zdrowia pozwala na odbycie izolacji w domu. Umożliwia szybkie wykrycie pacjentów, którzy ze względu na pogorszenie stanu zdrowia powinni zostać skierowani na leczenie szpitalne. W ramach diagnostyki monitorowany jest poziom saturacji, czyli nasycenia krwi tętniczej tlenem. Pacjenci włączeni do systemu przekazywania i monitorowania danych Centrum Kontaktu DOM, za sprawą doręczeń realizowanych przez Pocztę Polską, otrzymują pulsoksymetry.

 

pp 1

 

Od listopada 2020, na mocy współpracy z Ministerstwem Zdrowia, Poczta realizowała doręczenia oraz zwroty pulsoksymetrów wyłącznie drogą kurierską. Od lutego 2021 pacjenci mają możliwość zwrotu urządzeń monitorujących również bezpośrednio do jednej z 4 600 placówek, urzędów i filii PP (z wyłączeniem agencji pocztowych).

Jak wskazują ostatnie dane, ozdrowieńcy nadal chętniej wybierają odbiór pulsoksymetru przez kuriera, ale z tygodnia na tydzień liczba urządzeń przekazywanych bezpośrednio do placówek Poczty Polskiej rośnie i obecnie stanowi już 20% wszystkich zwrotów.

 

– Mamy na uwadze wygodę pacjentów, dlatego udostępniliśmy dwie możliwe formy zwrotu urządzeń monitorujących, czyli kurierską oraz osobistą. Od lutego br. do dziś notujemy coraz większe zainteresowanie zwrotem pulsoksymetrów bezpośrednio do naszych placówek – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes  Poczty Polskiej. – Ozdrowieńcy, po zakończeniu izolacji, we własnym zakresie przekazują nam urządzenia, odwiedzając nasze placówki.  Cieszymy się, że stosują się do naszych zaleceń i dostarczają je odpowiednio zapakowane w kopertę zwrotną, którą doręczyliśmy im wraz z pulsoksymetrem. Bezpieczeństwo odbioru, bez względu na wybrany przez pacjenta sposób, to dla nas sprawa kluczowa – dodaje Andrzej Bodziony.

 

Dotychczas, w ramach współpracy z Ministerstwem Zdrowia, Poczta Polska dostarczyła blisko 330 000 pulsoksymetrów.