Jesteś tutaj:-, Bezpieczeństwo, Inne, Internet, Newsy, Operatorzy, Oprogramowanie, PC i Laptopy, Produkty z Chin, Rozrywka, Rynek, Sprzęt, Sprzęt sieciowy, Tablety, Telefony, Top30, Top7, Wyniki finansowe, Xiaomi-Xiaomi Corporation opublikowało dzisiaj wyniki finansowe za drugi kwartał oraz pierwszą połowę 2019 roku.

Xiaomi Corporation opublikowało dzisiaj wyniki finansowe za drugi kwartał oraz pierwszą połowę 2019 roku.

Dzięki swoim działaniom i strategii „Smartphone + AIoT (AI + Internet of Things)”, Xiaomi w pierwszej połowie roku 2019 okazało się bardziej efektywne operacyjnie i miało zwiększoną odporność na ryzyko pokonując konsensus rynkowy. W tym okresie całkowite przychody Xiaomi wzrosły o 20,2% do około 95,71 mld RMB. Przychody z działalności zagranicznej wyniosły 38,6 miliarda RMB, co stanowi ponad 40% całkowitych przychodów. Skorygowany zysk netto (nie w standardzie MSSF) wyniósł 5,72 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 49,8% rok do roku („r/r”). W drugim kwartale 2019 r. całkowite przychody Xiaomi wzrosły o 14,8% do 51,95 mld RMB. Skorygowany zysk netto (nie w standardzie MSSF) wyniósł 3,64 mld RMB, co znacznie wzrosło o 71,7% r/r.

 

Najważniejsze informacje finansowe za pierwsze półrocze 2019 r.

  • Całkowite przychody firmy wyniosły około 95,71 mld RMB, wzrost 20,2% r/r;
  • Zysk brutto wyniósł około 12,47 mld RMB, wzrost o 25,3% r/r;
  • Zysk netto wyniósł około 5,15 miliarda RMB;
  • Skorygowany zysk netto, nieobjęty MSSF, wyniósł około 5,72 miliarda RMB, wzrost o 49,8% r/r;
  • Zysk na akcję 0,214 RMB

Najważniejsze informacje finansowe za drugi kwartał 2019 roku

  • Całkowite przychody wyniosły około 51,951 miliardów RMB, wzrost o 14,8% r/r;
  • Zysk brutto wyniósł około 7,26 miliarda RMB, wzrost o 28,4% r/r;
  • Zysk netto wyniósł około 1,96 mld RMB;
  • Skorygowany zysk netto nieobjęty MSSF wyniósł około 3,64 miliarda RMB, wzrost o 71,7% r/r;
  • Zysk na akcję wyniósł 0,082 RMB.

 

  • Segment smartfonów 

W pierwszej połowie 2019 r. przychody ze sprzedaży smartfonów Xiaomi wyniosły około 5,9 miliarda RMB; Przychody w drugim kwartale wyniosły 32,0 mld RMB, głównie za sprawą liczby sprzedanych smartfonów i wzrostu średniej ceny sprzedaży („ASP”). W drugim kwartale sprzedaż smartfonów osiągnęła 32,1 miliona sztuk. Globalny wolumen sprzedaży serii Redmi Note 7 osiągnął 20 milionów sztuk (na dzień 30 czerwca 2019 r, premiera Redmi Note 7 odbyła się 10 stycznia 2019 roku).

 

  • Segment IoT i urządzeń lifestyle 

W pierwszej połowie 2019 r. przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle’owych wzrosły o 49,3% do 27,0 mld RMB r/r. W drugim kwartale 2019 roku przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle’owych wzrosły o 44% do 14,9 mld RMB r/r. Warto zauważyć, że IoT i produkty lifestyle stanowiły 28,8% całkowitych przychodów w drugim kwartale roku, w porównaniu z 22,9% w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Według stanu na 30 czerwca 2019 r. liczba podłączonych urządzeń IoT do platformy (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) wyniosła około 196 milionów, co oznacza wzrost o 69,5% r/r; Ponadto użytkowników z ponad 5 produktami IoT jest około 3 milionów, co oznacza wzrost o 78,7% r/r.

 

  • Segment usług internetowych 

Przychody z segmentu usług internetowych wzrosły o 22,9% r/r do 8,8 mld RMB w pierwszej połowie 2019 r.; W pierwszym kwartale wzrosły o 15,7% do 4,58 miliarda RMB r/r. W czerwcu 2019 r. liczba aktywnych użytkowników (MUA – monthly active users) systemu MIUI osiągnęła 278,7 mln, co stanowi wzrost o 34,7% r/r; MAU inteligentnych telewizorów i Mi Box zanotowała wzrost r/r o 53,8 % do 22,6 mln.

 

W pierwszej połowie 2019 roku przychody Xiaomi z rynków międzynarodowych (poza Chinami) wzrosły o 33,8% r/r do 38,6 mld RMB, co stanowi ponad 40% całkowitych przychodów firmy. W drugim kwartale przychody z rynków międzynarodowych wzrosły o 33,1% do 21,9 mld RMB. Według Canalys, Xiaomi znalazło się w pierwszej piątce w ponad 40 krajach i regionach pod względem dostaw smartfonów. Według IDC smartfony Xiaomi zajęły 1. miejsce w Indiach pod względem dostaw przez osiem kolejnych kwartałów. Według Canalys, Xiaomi zajął 4. miejsce pod względem dostaw smartfonów do Europy Zachodniej, co stanowi wzrost o 53,2% r/r. Jest to najszybszy wzrost na rynku.

Ponadto Xiaomi zajmuje się budowaniem i rozszerzaniem kanałów sprzedaży detalicznej na rynkach zagranicznych. Na dzień 30 czerwca 2019 r. Istniało 520 autoryzowanych sklepów Mi Home za granicą, co stanowi wzrost o 92,6% r/r, z czego 79 sklepów powstało w Indiach. W Indiach jest obecnie 1 790 Mi Store.

 



Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.