Xiaoyi, marka należąca do grupy XIAOMI, zakupiła na rynku wtórnym domenę yi.pl. To kolejny sygnał świadczący o tym, że chiński koncern przywiązuje dużą wagę do polskiego rynku.


Firma Xiaoyi specjalizująca się w opracowywaniu i produkcji wysokiej klasy kamer sportowych oraz domowych, posiada miliony klientów na całym globie. Użytkownicy doceniają wysoką jakość rejestrowanych materiałów, wszechstronność zastosowań oraz przystępną cenę. Producent z Państwa Środka przygotował specjalną ofertę dla polskich klientów wraz z silnym wsparciem serwisowym. Xiaoyi przeznacza także znaczne środki na promocję. Najświeższym przykładem jest zakup na rynku wtórnym domeny yi.pl. Wprawdzie producent nie ujawnił ceny transakcji, ale powszechnie wiadomo, że tego typu przedsięwzięcia wiążą się z poważnymi wydatkami, bowiem na rynku pierwotnym praktycznie nie ma dwuliterowych, trzyliterowych czy nawet czteroliterowych domen. Jedynym rozwiązaniem pozostaje więc zakup domeny na rynku wtórnym, gdzie ceny tego typu domen często są bardzo wysokie. Przykładowo za fund.com trzeba zapłacić 9,999,950 dolarów. W Polsce kilka lat temu głośno było o sieci Play, która odkupiła od prawowitego właściciela adres Play.pl. Nieoficjalnie mówiło się nawet, że zażądał on miliona euro.

Xiaoyi tym posunięciem chce ułatwić polskim klientom dostęp do informacji o produktach oraz dalej promować markę w Polsce. Nie bez znaczenia jest w tym przypadku fakt, iż oznaczenie YI występuje przy produktach firmy. – wyjaśnia Jakub Tomasiczek, dyrektor generalny firmy JBTS – oficjalnego dystrybutora produktów Xiaoyi.

Xiaoyi jest również właścicielem domeny Xiaoyi.pl. Oficjalnym i wyłącznym dystrybutorem Xiaoyi w Polsce jest firma JBTS Sp. z o.o. S.K.

źródło: https://yi.pl/

Kan