Globalna sprzedaż smartfonów wciąż rośnie. Gwiazdą ostatniego zestawienia sprzedaży nie jest jednak Samsung czy Apple, lecz Xiaomi. Chińska firma w ciągu ostatniego roku zanotowała wzrost udziałów z 1,8% do 5,1% rynku i zajmuje obecnie 5. pozycję.


Raport przygotowany przez Strategy Analytics przedstawia udziały producentów w globalnym rynku smartfonów na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy. Xiaomi sprzedało w tym okresie 15,1 mln słuchawek, co daje mu wysoką, 5. lokatę. To niezwykłe osiągnięcie ze względu na to, że firma liczy sobie dopiero 4 lata. „Smartfony Xiaomi z Androidem są szalenie popularne na rynku chińskim a ich sprzedaż wzrasta o kilka milionów z każdym kwartałem dzięki intensywnej sprzedaży internetowej i u operatorów”, mówi Woody Oh ze Startegy Analytics.


CEO Xiaomi, Lei Jun, jest znany z naśladowania stylu prezentacji czy też ubioru Steve’a Jobsa. Prezentacje chińskiej firmy garściami czerpią od Apple, podobnie jak same smartfony i tablety. W zeszłym roku Xiaomi zatrudniło Hugo Barra, byłego szefa działu produktów w Androidzie, który ma mu pomóc w międzynarodowej ekspansji.

Samsung pozostaje globalnym liderem rynku smartfonów z udziałem na poziomie 25,2%, choć zanotował wyraźny spadek z 32,6% w analogicznym okresie zeszłego roku. Następne jest Huawei z 6,8% (wzrost z 4,8%) oraz Lenovo z 5,4% (wzrost z 4,8%).

Źródło: Forbes, Strategy Analytics

Sewix