Według danych zebranych przez firmę Zenith udział smartfonów w globalnym ruchu internetowym w 2017 ma wynosić już 75%. Zważając na wciąż sporą obecność laptopów i pecetów, jest to zadziwiająco wysoki wynik.


Łączenie się z internetem poprzez smartfona znacząco wzrosło przez ostatnie kilka lat, idąc nieprzerwanie w górę od 40% odnotowanych w 2012. W 2016 liczba ta wynosiła już 68%, zaś w 2018 ma być na poziomie 79%. Hiszpania, państwo o najwyższym procencie używania internetu przez telefon, uzyskała wynik 85%. Jeśli chodzi o penetrację rynku smartfonów, liderem jest Irlandia, gdzie 92% obywateli posiada smartfona, zaś na drugim miejscu jest Singapur z jednym procentem mniej.

Wraz z częstszym łączeniem się z internetem za pomocą smartfona wzrośnie także ilość reklam dostosowanych do tego typu urządzeń. Przewiduje się, że już w 2018 roku dochody z reklam na telefonach będą wynosić 60% wszystkich dochodów reklamowych. Ich łączna wartość ma wynosić 134 miliardy dolarów – więcej niż obecne budżety na reklamy w gazetach, magazynach i kinach razem wzięte.

Źródło: Reuters

Tomasz