Z badań przeprowadzonych przez firmę IDC, wynika, ze globalna sprzedaż smartfonów w II kwartale 2014 roku wzrosła o 23,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (240 mln), a także o 2,6 proc. w ujęciu kwartalnym.
Pozycję lidera rynku utrzymał Samsung, z 25.2% udziałem w rynku smartfonów. Koreański producent, jednak zanotował spadek sprzedaży w ujęciu rocznym o 3,9 proc., z 77,3 mln do 74,3 mln sztuk. Drugie w rankingu Apple (11.9% udział) zanotowało wzrost sprzedaży swoich smartfonów o 12,4 proc., z 31,2 mln do 35,1 mln sztuk. Na trzeciej pozycji znalazła się firma Huawei, która dzięki 95.1% wzrostowi sprzedaży (z 10,4 mln do 20,3 mln sztuk) zdobyła 6,9 proc. udziału w rynku.
Top Five Smartphone Vendors, Shipments, and Market Share, 2014Q2 Preliminary Results (Units in Millions)
Vendor
|
2Q14 Shipment Volume
|
2Q14 Market Share
|
2Q13 Shipment Volume
|
2Q13 Market Share
|
2Q14/2Q13 Growth
|
1. Samsung
|
74.3
|
25.2%
|
77.3
|
32.3%
|
-3.9%
|
2. Apple
|
35.1
|
11.9%
|
31.2
|
13.0%
|
12.4%
|
3. Huawei
|
20.3
|
6.9%
|
10.4
|
4.3%
|
95.1%
|
4. Lenovo
|
15.8
|
5.4%
|
11.4
|
4.7%
|
38.7%
|
5. LG
|
14.5
|
4.9%
|
12.1
|
5.0%
|
19.8%
|
Others
|
135.3
|
45.8%
|
97.5
|
40.6%
|
38.7%
|
Total
|
295.3
|
100%
|
240.0
|
100%
|
23.1%
|
źródło: IDC
Kan
Zostaw komentarz