Z badań przeprowadzonych przez firmę IDC, wynika, ze globalna sprzedaż smartfonów w II kwartale 2014 roku wzrosła o 23,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (240 mln), a także o 2,6 proc. w ujęciu kwartalnym.

Pozycję lidera rynku utrzymał Samsung, z 25.2% udziałem w rynku smartfonów. Koreański producent, jednak zanotował spadek sprzedaży w ujęciu rocznym o 3,9 proc., z 77,3 mln do 74,3 mln sztuk. Drugie w rankingu Apple (11.9% udział) zanotowało wzrost sprzedaży swoich smartfonów o 12,4 proc., z 31,2 mln do 35,1 mln sztuk. Na trzeciej pozycji znalazła się firma Huawei, która dzięki 95.1% wzrostowi sprzedaży (z 10,4 mln do 20,3 mln sztuk) zdobyła 6,9 proc. udziału w rynku.

Top Five Smartphone Vendors, Shipments, and Market Share, 2014Q2 Preliminary Results (Units in Millions)

Vendor
2Q14 Shipment Volume
2Q14 Market Share
2Q13 Shipment Volume
2Q13 Market Share
2Q14/2Q13 Growth
1. Samsung
74.3
25.2%
77.3
32.3%
-3.9%
2. Apple
35.1
11.9%
31.2
13.0%
12.4%
3. Huawei
20.3
6.9%
10.4
4.3%
95.1%
4. Lenovo
15.8
5.4%
11.4
4.7%
38.7%
5. LG
14.5
4.9%
12.1
5.0%
19.8%
Others
135.3
45.8%
97.5
40.6%
38.7%
Total
295.3
100%
240.0
100%
23.1%


źródło: IDC

Kan