Raport zaprezentowany przez firmę NPD pokazuje, że tablety z dużymi ekranami powoli zabierają udział w rynku swoimi mniejszym braciom. Spadek popytu na 7-calowce na rynkach wschodzących oraz w Chinach sprawia, że producenci zmniejszają swoje plany produkcyjne na te modele a i premiery nowych urządzeń z tego segmentu są przesuwane.


Na sprzedaż tabletów z ekranem o wielkości od 7 do 7,9 cala bez wątpienia ma wpływ wzrost zainteresowania dużymi smartfonami z wyświetlaczem 5,5 cala i większym. W zeszłym roku mniejsze tablety stanowiły 58% rynku, jednak teraz ich udział wydaje się spadać a wg szacunków NPD w 2018 roku liczba tabletów z ekranem 8 – 10,9 cala będzie większa niż tych z wyświetlaczem 7 – 7,9 cala.

Hisakazu Torii z NPD twierdzi, że jeśli producenci tabletów nie będą w stanie wymyślać nowych zastosowań dla swoich urządzeń, użytkownicy nie będą chcieli ich wymieniać tak często jak to jest obecnie. Czas „życia” tabletu ma się wydłużyć z jednego do dwóch lat. Ponadto 14-procentowy roczny wzrost sprzedaży tych urządzeń ma spaść do kilku procent w 2017 roku. W 2018 tablety z ekranem od 11 cali wzwyż mają stanowić już ponad 10% całego rynku.

Źródło: PhoneArena

Sewix