Chińskie Xiaomi, założone w 2010 roku, w ciągu kilku lat stało się szóstym producentem telefonów komórkowych na świecie a trzecim co do wielkości w Chinach. W pierwszym kwartale 2014 roku Xiaomi po raz pierwszy sprzedało w Chinach więcej smartfonów niż Apple.


Xiaomi to bardzo ciekawe firma. Nie wydaje pieniędzy na reklamy w telewizji a jej urządzeń nie można kupić w sklepach detalicznych. Sprzęt wyróżnia się wysoką jakością wykonania i doskonałą wydajnością a dobra opinia wśród klientów stanowi jak widać wystarczającą reklamę, zwłaszcza w Chinach. Zaoszczędzone pieniądze firma wykorzystuje na ciągłe obniżanie cen swoich urządzeń.

Jeśli chodzi o porównanie do firmy z nadgryzionym jabłuszkiem, w 2013 roku w Chinach Apple sprzedało 23,1 mln smarfonów, podczas gdy Xiomi osiągnęło wynik 18,7 mln. Ale już według najnowszych danych, w I kwartale 2014 roku Apple sprzedało 9 mln smartfonów a Xiaomi w tym samym okresie aż 10,4 mln. Stawia to Xiaomi przed Apple po raz pierwszy na rynku chińskim.


Niedawno Xiaomi ogłosiło wydanie tabletu miPad, który wygląda jak kopia iPada Mini, tyle że na Androidzie. Firma rozpoczęła także sprzedaż telewizorów Smart TV, które, jak twierdzi, obsługują strumieniowe przesyłanie multimediów AirPlay, czyli usługę od Apple. Chodź wszystkie urządzenia Xioami mają wiele wspólnego z amerykańską korporacją, jak do tej pory firma nie napotkała żadnych problemów prawnych. Czy to się wkrótce nie zmieni?

Źródło: 9to5Mac

Sewix