Wydawnictwo Przekrój od wczoraj za dostęp do wszystkich treści w Internecie pobiera opłaty. „Przekrój” udostępnia swoją aplikację na iPada w AppStore i pracuje nad alikacją na tablet Samsunga.

Za tygodniowy dostęp do „Przekroju” na iPadzie trzeba zapłacić 79 eurocentów (ok. 3,10 zł), a za roczny – 24,99 euro (ok. 100 zł). Dostęp do strony internetowej to koszty: 3,69 zł za tydzień, 30,75 zł za kwartał i 99 zł za rok. Jak zaznacza właściciel „Przekroju” Grzegorz Hajdarowicza, to ceny promocyjne, które będą obowiązywały przez rok.

Krakowski biznesmen liczy, że za półtora roku za dostęp do aplikacji i strony internetowej będzie płacić co najmniej 70 tys. osób miesięcznie. Papierowy „Przekrój” ma w tym czasie sprzedawać ok. 50 tys. egz. W 2010 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Przekroju” wyniosło 46,6 tys. egz. (dane ZKDP).

Hajdarowicz podkreślał na konferencji, że przyszłość należy do tabletów, ale nie zamierza rezygnować z papierowych wydań.

Nawigator Przekroju jest już dostępny pod adresem Przekroj.pl oraz w App Store na iPadzie.

źródło: Presserwis

Kan