Póki co rozmowy przez telefon w trakcie podróży zarezerwowane były przede wszystkich dla kierowców samochodów. Wiele osób podróżujących motorem zastanawia się jednak w jaki sposób można porozmawiać będąc w kasku i jadąc z dużą prędkością. Do redakcji telix.pl trafił do testów nowy zestaw słuchawkowy bluetooth firmy Cardo. Oznaczone symbolem Scala Rider Q2 urządzenie montowane jest na kasku i pozwala na rozmowy w trakcie jazdy.

Cardo Sacla Rider Q2

W zestawie zestaw słuchawkowy oraz ładowarkę i instrukcję montażu. Sam montaż przebiegł bez problemów. Cardo Scala Rider Q2 Po zdjęciu szczęki moduł bluetooth zamontowany został na kasku. Płaskie (4.7 mm) głośniki montuje się przy uszach a okablowanie biegnie wewnątrz kasku. Mikrofon jest na ruchomym, elastycznym przewodzie. Można go dowolnie umiejscowić. Urządzenie mocowane jest do modułu przy kasku i zawsze można je odczepić od niego i np. schowac do pokrowca na pasek dołączony do zestawu. W trakcie testów bateria ładowana była co 3 dni, jednak praktycznie zawsze wskaźnik pokazywał pełne naładowanie. Producent podaje, że maksymalny czas czuwania to 10 dni a czas rozmów to 8 godzin.

Parowanie słuchawek z telefonem przebiegło szybko. W sumie zestaw testowany był na 6 różnych telefonach z BT i z każdym z nich współpracował poprawnie. Standard BT wspierany przez urządzenie to 2.0 class 1, profile: headset i handsfree.

Z pewnością wielu użytkowników najbardziej interesuje jaka jest jakość rozmów telefonicznych podczas jazdy. Yamaha Vmax wyposażona w tłumiki Laser nie należy do cichych motorów a 160 konny silnik daje niezłego kopa.

Cardo Sacla Rider Q2

Podczas jazdy z prędkością do 140 kmh z kaskiem zamkniętym, jakość rozmów i połączenia była dobra. Potem pojawiały się problemy ze zrozumieniem rozmówcy. Z otwartym kaskiem trzeba zwolnić do ok. 100 kmh aby być słyszalnym. Należy jednak pamiętać, aby mikrofon był umieszczony blisko ust. Myślę, że użytkownicy Goldwingów w ogóle nie będą mieli problemów z rozmowami. Wyraźnie widać, że im większa szyba w motocyklu tym lepej się rozmawia przez Ridera. Rozmowa między dwoma urządzeniami Scala możliwa jest także w funkcji Interkom. Przydatne, zwłaszcza gdy jedziemy w dwa motory lub z pasażerem . Trudno było ocenić odległość między motocyklami, jednak tak na oko to spokojnie dało się rozmawiać nawet przy 300 metrach odległości. Jakość rozmowy z kolegą na motorze Yamaha Fazer 1000 była taka, jakby siedział przede mną – na trasie Warszawa-Wrocław ani razu nie straciliśmy łączności. Do obsługi połączeń w trakcie jazdy służą przyciski na obudowie słuchawki. Możemy przy ich pomocy odebrać lub odrzucić połączenie, użyć głosowego wybierania numerów. Dzięki technologii VOX przycisków nie trzeba w trakcie jazdy w ogóle dotykać. Głosowa komenda zastępuje wciskanie klawiszy.
Dodatkowym bajerem jest wbudowane radio FM. Pozwala ono na zapisanie do 6 stacji z funkcją automatycznego wyszukiwania.

Cardo Sacla Rider Q2

Podsumowując – bluetooth na motor Q2 pozwala rozmawiać w trakcie jazdy z całkiem dużą prędkością. Dzięki temu zwiększa się bezpieczeństwo jazdy a interkom między dwoma motorami dodatkowo umila jazdę.

Bartosz (Zeus) Kuckowski

Przydatne linki:
Cardo