Smart Home, czyli system komunikujących się i współpracujących ze sobą urządzeń jest jednym z głównych trendów przedstawianych na tegorocznych targach IFA w Berlinie. Z jednej strony prezentowane są zamki do drzwi, które mogą zostać otwarte tylko przy pomocy smartfona, z drugiej zaś pralki i zmywarki, które poprzez specjalną aplikację powiadamiają swoich właścicieli o kończących się zapasach proszku do prania lub preparatów do mycia naczyń.

Rozwijane pod postacią Smart Home technologie mają więc głównie zastosowanie praktyczne, lecz mogą zostać wykorzystane także… dla rozrywki. Przykładem tego drugiego zastosowania są między innymi głośniki, dzięki którym w dowolnym momencie i w dowolnym pomieszczeniu mogą rozlegać się dźwięki ulubionych melodii mieszkańców. Wyniki badań porównywarki cen idealo potwierdzają, że prezentowane na IFA trendy cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród konsumentów.

Ponad połowa głośników z Bluetooth lub Wi-Fi

Żeby móc zdalnie sterować głośnikami, potrzebny jest tablet oraz odpowiedni interfejs. W większości przypadków urządzenia mobilne wyposażone są już w moduł Bluetooth, który pozwala na skomunikowanie różnego rodzaju sprzętów. Do grupy tej stopniowo dołączają także głośniki. Według danych zebranych przez idealo, przetworniki wyposażone w Bluetooth cieszą się coraz większą popularnością wśród użytkowników. Już w pierwszej połowie 2015 roku procentowy udział urządzeń wyposażonych w ten interfejs wynosił 40% w porównaniu ze wszystkimi modelami z tej grupy produktów. Jest to aż dziesięć razy więcej niż w 2010 roku, kiedy to po głośniki z Bluetooth użytkownicy idealo sięgali w zaledwie 4% przypadków.


idealo – Głośniki z Bluetooth i Wi-Fi coraz popularniejsze

Łącznie z 12-procentowym udziałem w popycie na głośniki z Wi-Fi, urządzenia wyposażone w interfejsy umożliwiające skomunikowanie ich z innymi sprzętami stanowią ponad połowę wybieranych przez użytkowników idealo głośników. Fakt, że modele, które można połączyć z Internetem, wciąż stanowią rzadkość w polskich domach, tłumaczyć można ich wysoką ceną. Ich niekwestionowaną zaletą jest jednak możliwość odtwarzania ulubionych utworów bezpośrednio z Internetu oraz tworzenia domowej sieci muzyki bez użycia kabli. Dzięki temu w każdym pomieszczeniu odtwarzana może być jednocześnie taka sama ścieżka dźwiękowa.

Konsumenci coraz częściej wybierają głośniki bezprzewodowe

Dom, nawet inteligentny, nie jest jednak jedynym miejscem, w którym konsumenci chcieliby odtwarzać ulubioną muzykę. Wielu producentów już od dawna wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom i wzbogaca swoją ofertę o głośniki bezprzewodowe. Te zaś również cieszą się niesłabnącą popularnością wśród użytkowników idealo. Także w tym przypadku można mówić o ogromnym wzroście. Podczas gdy w 2010 roku bezprzewodowy był zaledwie co szósty głośnik, tylko w pierwszej połowie 2015 roku ich procentowy udział w porównaniu ze wszystkimi urządzeniami z tego segmentu wynosił już 39% – prawie tyle, ile przez cały rok 2014.


idealo – Popularność przenośnych głośników wśród konsumentów

Zastosowanie nowoczesnych technologii w urządzeniach takich jak głośniki nie powinno nikogo dziwić. Na podobny pomysł wpadł ostatnio także Amazon, którego model o nazwie Echo odbiera głosowe polecenia oraz informuje swojego właściciela o aktualnościach ze świata, pogodzie za oknem lub konwertuje miary i wagi. Inteligentne głośniki są zatem tylko kroplą w oceanie Internetu Rzeczy i w połączeniu z innymi urządzeniami tworzą Smart Home, czyli inteligentne gospodarstwa domowe.

źródło: idealo.pl

Kan