Osoby młode (15-29 lat) stanowią główną grupę korzystającą ze swoich smartfonów na dworze oraz w trakcie podróżowania. Najpopularniejszą aktywnością outdoorową, wybieraną przez młodych jest korzystanie z mediów społecznościowych, granie i oglądanie materiałów wideo – wynika z badania Ericsson Consumer Lab.

Aktywności z podziałem na wiek
Aktywności z podziałem na wiek

Własciciele smartfonow powyżej 30-stki korzystają z aplikacji mobilnych głównie w domu. Jednocześnie, niezależnie od miejsca w którym przebywają, znacznie częściej niż osoby młode, korzystają z tradycyjnych form kontaktu, czyli połączeń głosowych i SMS.

Zadowolenie z korzystania z łącza internetowego
Zadowolenie z korzystania z łącza internetowego

Zaledwie 13% użytkowników biorących udział w badaniu jest zadowolonych z jakości internetu podczas korzystania z mediów społecznościowych na dworze. Jeszcze mniej pozytywnych opinii dotyczy oglądania materiałów wideo. Zaledwie 1 na 10 użytkowników odczuwa satysfakcję z korzystania z tego typu usług poza domem.

Płacenie za poprawę łącza internetowego
Płacenie za poprawę łącza internetowego

Osoby do 30 roku życia są grupą która najchętniej płaci za możliwość lepszego połączenia z internetem. Konsumenci w każdym wieku są skłonni do płacenia za poprawę jakości połączenia internetowego w domu znacznie częściej niż w przypadku internetu mobilnego.

Młodzi Europejczycy (do 30 roku życia) są zdeklarowani płacić najwięcej za poprawę dostępu do mobilnego internetu bo zwyczajnie częściej i szerzej korzystają z aplikacji na smartfony i tablety. Żyją mediami społecznościowymi i muzyką z internetu bez względu na miejsce przebywania. To zachęta dla pomysłodawców nowych aplikacji, bo właśnie w tej grupie wiekowej znajdują się ich użytkownicy”-powiedziała Katarzyna Pąk, dyrektor do spraw marketingu i komunikacji w firmie Ericsson.

Raport „The Indoor Influence” opisuje zwyczaje europejskich użytkowników komputerów i urządzeń mobilnych w zależności od miejsca w którym przebywają.

Pobierz „The indoor influence – Regional report Europe – Consumer Insight Summary Report”

źródło: Ericsson

Kan