Na rynek wchodzi usługa Social WiFi, która daje dodatkową, istotną korzyść z udostępniania darmowego internetu. Dzięki niej właściciele restauracji, hoteli, centrów handlowych i innych obiektów z bezprzewodowym dostępem do sieci, będą mogli nawiązać kontakt ze swoimi klientami i następnie poinformować ich o nadchodzących eventach, promocjach czy przygotować dla nich specjalne oferty.
Przekształcenie Wifi w taką platformę komunikacji nie jest trudne. Wystarczy do routera podłączyć urządzenie Social WiFi. Odtąd klienci, którzy będą chcieli skorzystać z darmowego internetu, zostaną poproszeni o zalogowanie się za pomocą serwisów społecznościowych: Facebooka, Twittera, Google id, NK, linkedIN lub adresu e-mail. Zostawią tym samym podstawowe dane kontaktowe, służące do dalszej komunikacji. Z Social WiFi mogą skorzystać wszystkie miejsca udostępniające klientom darmowe WiFi, m.in. restauracje, bary, hotele, centra handlowe, lotniska, kina, ośrodki sportowe, organizatorzy imprez masowych, urzędy, czy stacje benzynowe. Właściciele wielu takich obiektów do tej pory mieli ograniczone możliwości nawiązania stałego kontaktu z osobami, które korzystają z ich usług.
„Social WiFi zostało pomyślane jako proste narzędzie umożliwiające zbudowanie społeczności wokół danego miejsca, poznania potrzeb klienta, zbadania jego satysfakcji, zachęcenia go do ponownego skorzystania z oferty. Ułatwi nawiązywanie długofalowych relacji z klientami – pozwoli zaprosić ich na specjalnie przygotowane akcje czy poinformować o przyznaniu rabatów. Komunikacja jest dwustronna i ma być satysfakcjonująca dla obydwu stron – klienci również mogą się komunikować z usługodawcą, zgłaszać swoje sugestie, czy ocenić poziom obsługi wypełniając ankietę. Liczba wysyłanych przez usługodawcę komunikatów została wstępnie ograniczona do 1 wiadomości miesięcznie. Dodatkowo, klient lokalu w każdej chwili może zrezygnować z subskrypcji informacji. – podkreśla Artur Racicki, współtwórca Social WiFi.
Potencjał usługi jest bardzo duży. Liczba samych tylko lokali gastronomicznych (restauracje, bary, puby itp.) w Polsce to około 100 tys. Ogólnie liczbę miejsc, które mogą być potencjalnie zainteresowane usługą można szacować na około 200 tys. Już w tej chwili usługa Social WiFi wdrażana jest w sieci restauracji 77sushi (12 restauracji w Polsce) i u kilkunastu indywidualnych restauratorów. – Mamy aktywną społeczność fanów i sympatyków na Facebooku. Ale brakowało nam narzędzia, które pozwoli na docenianie tych, którzy faktycznie odwiedzają nasze restauracje. Dzięki tej usłudze możemy ich zachęcić do ponownego przyjścia poprzez specjalnie przygotowane oferty –tylko dla nich. Zależy nam na tym, by 77 sushi kojarzyło się z dobrym jedzeniem, miłą obsługą oraz dużą dostępnością dla klientów – mówi Aleksandra Tymińska, Prezes Zarządu Premium Food, notowanej na rynku New Connect, będącej właścicielem sieci restauracji 77 sushi.
Ważnym elementem korzystania z Social WiFi jest wpieranie organizacji społecznych. Przy zakupie usługi właściciel lokalu może przeznaczyć dobrowolną darowiznę na rzecz Fundacji WIOSNA. Jeśli się na to zdecyduje, twórcy Social WiFi dołożą równowartość przekazanej kwoty, a lokal otrzyma materiały graficzne (naklejka na szybę, standy na stoły), informujące klientów, że korzystając z internetu w tym miejscu wspierają Szlachetną Paczkę. Całkowity koszt usługi to poniżej 1000 zł za rok (w tym zawiera się dostarczenie urządzenia oraz systemu do komunikacji z gośćmi).
źródło: Social WiFi
Kan
Kurcze, takie czasy,że nawet słowo 'social’ straciło dawne znaczenie.
Niektórym może się to kojarzyć z darmowym internetem, a tu chodzi o gromadzenie naszych danych…
Ciekawie wykombinowane , wyraźnie obliczone na naiwność i pazerność ewentualnych klientów . Przecież w większości lokali jeżeli już jest oferowany dostęp WiFi , to za „darmo” – a tak naprawdę za korzystanie z usług tego lokalu . W tej usłudze mamy udostępniać swoje dane . Kto ich nie szanuje , niech sobie korzysta z tego Socjalu – ja nie wierzę w skuteczność podawanych ograniczeń .
Kolejna machinka do zbierania informacji o ludziach. Kiedy takie badziewne pomysły się skończą?
Mega rozwiązanie dla restauratorów, którzy do tej pory tak jak ja nie mieli kontaktu z użytkownikami sieci, mając takie rozwiązanie można nawet zainwestować w szybsze łącze.
Przecież darmowe wi-fi można zrobić bez tego dziwnego socjalu bez dodatkowych opłat.
A jak dla mnie to jest nareszcie duża szansa dla restauratorów. Jasne zbiorą dane, ale przecież wykorzystają je tylko za zgodą na np. otrzymywanie newslettera :P, tutaj każdy z czegoś korzysta, a jak taki przedsiębiorca poczuje, że mu zyski idą w górę dzięki lepszemu kanałowi komunikacyjnemu (łatwiej docierają np. z promocjami, więc więcej ludzi przychodzi) to może zainwestuje np. w szybszego neta, albo jakieś bonusy dla internautów.
Dla mnie spoko inicjatywa. Ja wolę dostać informacje na maila, niż wybierać ulotki ze skrzynki.
Na moje wielka pomyłka :/ Dla przetestowania poszedłem do restauracji i co ? net tak wolny że internet Aero2 to godny przeciwnik . Potem dostałem przez 3 dni 20 Email :/ jak na moje to chamskie dlatego iż jak pójdziemy do kina mamy szybszy internet bez kretyńskiego podawania Emaila do głupich reklam i tak dostajemy ich aż nadto