Sony prezentuje dwa nowe soundbary, zestaw kina domowego i głośnik naramienny, które zapewniają wciągający, kinowy dźwięk i doskonale pasują do nowych telewizorów BRAVIA.

Firma Sony wzmacnia BRAVIA jako markę symbolizującą najlepsze wrażenia w kinie domowym. Wraz z rozwojem usług streamingowych popularność zyskało oglądanie filmów w domu. A ponieważ wiele produktów Sony — między innymi cyfrowe kamery kinowe, monitory referencyjne i słuchawki studyjne — jest powszechnie stosowanych przez profesjonalistów zajmujących się produkcją filmową, firma dokładnie rozumie przemysł filmowy oraz zamierzenia twórców treści. Nowe produkty BRAVIA jeszcze bardziej wzmacniają realizm filmów i zapewniają wyjątkowy obraz i dźwięk, dzięki czemu seanse w domu w zachowują magię dużego ekranu kinowego. Łącząc telewizory, soundbary i inne produkty do kina domowego pod jedną marką, Sony tworzy kompleksową ofertę dla osób poszukujących najpełniejszego wrażenia kina, z odzwierciedlającym zamysł twórców olśniewającym obrazem i sugestywnym dźwiękiem. Dopasowanie funkcji i wzornictwa telewizorów BRAVIA i domowych produktów audio BRAVIA Theatre pomoże nabywcom w tworzeniu pełnych zestawów rozrywkowych, będących źródłem wyjątkowych kinowych wrażeń we własnych czterech ścianach.

 

BRAVIA Theatre: wciągający, kinowy dźwięk na domowych seansach filmowych

Firma Sony ma niepowtarzalne, bogate doświadczenie w branży filmowej — od kamer i monitorów profesjonalnych po produkcję i dystrybucję filmów. Atuty te wykorzystano podczas prac nad nową linią domowych produktów audio BRAVIA Theatre. Projektanci skupili się na różnicach między warunkami oglądania w kinie i w domu, a następnie podjęli różne działania, by zapewnić tak samo wciągający dźwięk w warunkach domowych. Sala kinowa ma starannie zaprojektowaną akustykę. Emisja dźwięku z dużej liczby głośników umieszczonych na suficie i ścianach umożliwia stworzenie lokalnego pola dźwiękowego, bez reszty wciągającego widzów. Produkty BRAVIA Theatre zapewniają ten sam rodzaj kinowej akustyki w warunkach domowych.

 

 

— Firma Sony od dziesięcioleci odgrywa kluczową rolę w projektowaniu i rozwoju profesjonalnego sprzętu do produkcji filmowej, a także produkcji i dystrybucji filmów — mówi Yoshihiro Ono, dyrektor jednostki Home Entertainment w Sony Corporation — Zdobyła w tym czasie niezrównane doświadczenie, które obecnie może wykorzystywać w pionierskich telewizorach BRAVIA i domowych produktach audio BRAVIA Theatre. Z radością wprowadzamy na rynek nowe telewizory BRAVIA i domowe produkty audio BRAVIA Theatre, których nowe, fascynujące funkcje nadają nową jakość domowym seansom filmowym. ​

 

Główne technologie, cechy i funkcje domowych produktów audio BRAVIA Theatre z 2024 r.

  • 360 Spatial Sound Mapping

Opracowana przez Sony technologia 360 Spatial Sound Mapping1 wytwarza wirtualne głośniki w miejscach, w których nie ma głośników fizycznych, na przykład nad słuchaczem i po bokach. Pozwala zapewnić dźwięk przestrzenny 360° zoptymalizowany do właściwości konkretnego pomieszczenia, z rozległym polem dźwiękowym otaczającym widza dźwiękiem z różnych stron. W rezultacie powstaje wrażenie znane z kina — bez konieczności zainstalowania fizycznych głośników na suficie lub ścianach. Dawniej do wytworzenia wirtualnych głośników potrzebny był zarówno soundbar, jak i tylne głośniki. Nowe soundbary BRAVIA Theatre Bar 9 i BRAVIA Theatre Bar 8 pozwalają korzystać z zalet technologii 360 Spatial Sound Mapping bez dodatkowych urządzeń. Rozszerzone pole dźwięku przestrzennego zapewnia również zestaw BRAVIA Theatre Quad, w którego skład wchodzą cztery smukłe głośniki.

 

  • Optymalizacja pola brzmieniowego

Produkty BRAVIA Theatre2 są zgodne z technologią optymalizacji pola brzmieniowego, która automatycznie dostosowuje dźwięk z poszczególnych głośników do układu pomieszczenia. Dzięki niej łatwiej jest optymalnie rozmieścić sprzęt i doświadczyć oddziaływania kinowego dźwięku we własnym domu.

 

 

  • Acoustic Center Sync

Technologia Acoustic Center Sync integruje źródło dźwięku, na przykład soundbar, z telewizorem. W rezultacie powstaje kinowa konfiguracja, w której dźwięk dokładnie pasuje do akcji na ekranie. Nagłośnienie sali kinowej obejmuje głośniki umieszczone bezpośrednio za ekranem. Emitowany z nich dźwięk przenika przez liczne otworki w ekranie, dzięki czemu dialogi i dźwięki pokrywają się z wyświetlanym obrazem i dobiegają z właściwego miejsca. Kiedy telewizor BRAVIA3 zostanie połączony z produktem BRAVIA Theatre4, technologia Acoustic Center Sync scala dźwięk z głośników telewizora i soundbara. W rezultacie dźwięk zdaje się dobiegać bezpośrednio z ekranu, tak jak w kinie.

  • Voice Zoom 3™

Połączenie domowego produktu audio BRAVIA Theatre5 ze zgodnym telewizorem BRAVIA6 umożliwia użycie nowej funkcji Voice Zoom 37. Wykorzystuje ona sztuczną inteligencję do rozpoznawania dialogów i zwiększa albo zmniejsza ich głośność, aby nawet ciche rozmowy były dobrze słyszalne i wyraźne.

Ustawienia funkcji Voice Zoom 3 oraz produktów audio BRAVIA Theatre połączonych z telewizorem BRAVIA można zmieniać w nowej aplikacji BRAVIA Connect (dawniej Home Entertainment Connect), bez nakładania menu telewizora na obraz na ekranie.

 

 

  • Dodatkowe głośniki

Aby uzyskać potężny, głęboki bas i lepszy efekt przestrzenny, użytkownik może powiększyć zestaw o bezprzewodowy subwoofer lub tylne głośniki9. Firma Sony oferuje dwa zgodne modele subwooferów — 300-watowy SA-SW5 z przetwornikiem akustycznym 180 mm i membraną bierną oraz SA-SW3 — które dzięki łączu bezprzewodowemu można ustawić w dowolnie wybranym miejscu. Zestaw SA-RS5 składa się natomiast z dwóch tylnych głośników z wewnętrznymi akumulatorami i jednostkami skierowanymi w górę. Wbudowane źródło zasilania ułatwia ich rozmieszczanie w różnych lokalizacjach. Głośniki tylne znacznie zwiększają ponadto czystość i zasięg dźwięku generowanego przez technologię 360 Spatial Sound Mapping.

  • BRAVIA Theatre U

Nowy głośnik naramienny Sony ma otwartą konstrukcję, ale wytwarza dźwięk tylko dla słuchacza. Pozwala głośno słuchać wciągającego dźwięku kinowego bez obaw, że będzie to przeszkadzać otoczeniu, a po dodaniu zgodnego telewizora BRAVIA10 z technologią dźwięku przestrzennego 360° otacza użytkownika ze wszystkich stron dźwiękiem Dolby Atmos®. Funkcja Speaker Add umożliwia podłączenie do telewizora lub innego urządzenia dwóch głośników BRAVIA Theatre U. Każdy widz słyszy wtedy czysty, wciągający dźwięk przestrzenny i może nastawiać żądaną głośność.

  • Zgodność z formatami IMAX Enhanced11 i Dolby Atmos:

Soundbary BRAVIA Theatre 9 i 8 oraz zestaw BRAVIA Theatre Quad obsługują nie tylko popularne standardy Dolby Atmos® i DTS:X® — mają również certyfikat IMAX® Enhanced10.

 

IMAX:

— Cieszymy się, że nowe telewizory Sony BRAVIA z certyfikatem IMAX Enhanced i domowe produkty audio BRAVIA Theatre zapewnią widzom niezrównane wrażenia kinowe w domu — mówi Vikram Arumilli, SVP i GM, Streaming and Consumer Technology w IMAX. — IMAX Enhanced ma zachowywać i podkreślać wizję i zamierzenia twórców filmowych, a powiększona oferta urządzeń Sony daje fanom dodatkowe możliwości doświadczenia mocy IMAX podczas oglądania najsłynniejszych filmów z zasobów platformy.

 

Dolby:

— Działalność firmy Dolby koncentruje się wokół opowiadania historii — mówi Mahesh Balakrishnan, wiceprezes działu Consumer Entertainment w Dolby Laboratories. — Technologie Dolby Vision i Dolby Atmos to dla twórców dodatkowe narzędzia do opowiadania historii w sposób całkowicie odzwierciedlający ich wizję. Dzięki połączeniu najlepszych w swojej klasie rozwiązań technicznych firmy Sony z wiodącymi na rynku innowacjami Dolby nabywcy produktów Sony BRAVIA i BRAVIA Theatre będą doświadczać prawdziwie kinowych wrażeń Dolby.

 

Inicjatywy służące środowisku naturalnemu

Firma Sony realizuje plan zrównoważonego rozwoju Road to Zero, który zakłada osiągnięcie zerowego śladu ekologicznego w całym cyklu życia produktów i działalności biznesowej do roku 2050. Aby pomóc w urzeczywistnieniu tej wizji, w telewizorach BRAVIA i produktach BRAVIA Theatre będą wprowadzane różne innowacje. Zapewnią one widzom najlepsze wrażenia dzięki wysokiej jakości obrazu i dźwięku oraz luksusowemu wzornictwu, a zarazem zminimalizują wpływ na środowisko dzięki wprowadzeniu poniższych rozwiązań.

 

Ograniczenie użycia plastiku z surowców pierwotnych

Ponieważ właściwości używanego tworzywa mają duży wpływ na jakość dźwięku, firma Sony poświęciła wiele lat na opracowanie materiału, który jest przyjazny dla środowiska i nadaje się do produkcji sprzętu audio o wysokiej jakości. W domowych produktach audio BRAVIA Theatre zastosowano unikatowe tworzywo sztuczne z recyklingu12, które pozwala uzyskać znakomite właściwości akustyczne, a zarazem ogranicza użycie plastiku z surowców pierwotnych. Tkanina używana w domowych produktach audio BRAVIA Theatre powstaje w wyniku recyklingu butelek PET13. Materiał ten został starannie wyselekcjonowany pod kątem optymalnych właściwości dźwięku, designu, faktury i koloru.

 

 

Zaangażowanie w ułatwianie dostępu

Firma Sony pragnie, by jej działalność przyczyniała się do rozwoju inkluzywnego społeczeństwa. Wprowadza w tym celu różne ułatwienia dostępu, dzięki którym z jej urządzeń mogą korzystać osoby z różnymi potrzebami. Telewizory BRAVIA i produkty BRAVIA Theatre powstają z myślą o dostępności dla wszystkich klientów, tak aby mogli oni oglądać filmy bez względu na własne ograniczenia i wiek.

 

 

Z myślą o osobach niedowidzących na opakowaniu produktów BRAVIA Theatre14 znajduje się kwadratowe podwyższenie z kodem QR15. Kod ten umożliwia instalację aplikacji BRAVIA Connect16, pozwalającej skonfigurować nowy produkt przy pomocy funkcji czytnika ekranu. Z tyłu obudowy soundbarów BRAVIA Theatre Bar 9 i 8 umieszczono natomiast wypukłości, które pozwalają wyczuć palcem złącze HDMI eARC do podłączenia telewizora.