Sony Corporation i Deutsche Telekom wspólnie realizują program działań, który z pewnością ożywi wyobraźnię firm z sektora telewizji, mediów, serwisów informacyjnych i obsługi wydarzeń na żywo. W tym celu obie firmy wykorzystują doświadczenie Sony w dziedzinie kamer, kodowania, IoT i orkiestracji multimediów oraz najnowsze osiągnięcia Deutsche Telekom związane z zaawansowaną łącznością sieciową 5G.

Upowszechnianie się sieci 5G przynosi korzyści w postaci szybszej łączności, mniejszych opóźnień w sieci a zarazem perspektywę nowych sposobów pracy dzięki plastrowaniu sieci (ang. network slicing). Obie firmy prowadzą próby testowych zastosowań technologii dynamicznego plastrowania sieci firmy Deutsche Telekom w najnowszych systemach organizacji pracy i produkcji na rynku profesjonalnych mediów. Celem tych działań jest rozwiązanie problemów z łącznością, które pojawiają się w obecnych ekosystemach produkcji Networked Live, zwłaszcza podczas wydarzeń, na których wymagana jest wysoka jakość i spójność materiałów wideo dostarczanych przez operatorów kamer w terenie, zewnętrznych realizatorów transmisji i rozproszone zespoły twórcze.

Wiodąca pozycja firmy Deutsche Telekom w dziedzinie technologii, duży zasięg geograficzny i zaawansowany poziom rozwoju plastrowania 5G stworzyły obu organizacjom okazję do ponownej współpracy.

 

— Deutsche Telekom jest liderem w dziedzinie zaawansowanych innowacji 5G wprowadzających nowe usługi B2B w produkcji multimediów i programów telewizyjnych — mówi Changsoon Choi, Vice President, Network Service Differentiation and Convergence, Deutsche Telekom. — Po udanych pierwszych testach z niecierpliwością czekamy na rozszerzenie współpracy z firmą Sony w celu wykorzystania najnowocześniejszych funkcji, takich jak plastrowanie sieci 5G, w innowacyjnych rozwiązaniach, które jeszcze bardziej przyspieszą i uproszczą produkcję telewizyjną, otwierając nową erę w produkcji medialnej.

— Nasza strategia Networked Live umożliwia optymalne i bezproblemowe łączenie, wykorzystywanie i udostępnianie zasobów (miejsc, osób i systemów przetwarzania) w produkcjach, niezależnie od lokalizacji — komentuje Norbert Paquet, Head of Live Production, Sony Europe — i dlatego łączność 5G odgrywa w niej kluczową rolę. W środowiskach produkcji na żywo, niezależnie od tego, czy chodzi o wiadomości, czy obsługę wydarzeń, producenci zawsze poszukują równowagi między potrzebą szybkości a potrzebą niezawodności. Wstępne testy przeprowadzone wspólnie z firmą Deutsche Telekom latem tego roku pokazały, jak wiele możliwości otwiera łączność 5G oparta na sieci publicznej z dedykowanym dostępem i wydajnym kodekiem.

 

W pierwszej fazie współpraca skupia się na opracowaniu technologii, która pozwalałaby urządzeniom mobilnym 5G łączyć się z platformą dynamicznego plastrowania.