Topowe modele Samsunga Galaxy Note 1 i 2 oraz Galaxy S3 mają wadę w oprogramowaniu Androida 4.1, powodującą, że usługa HD Voice w sieci Samsung o tym wie i pracuje nad tym.
– Problem polega na tym, że gdy dwa telefony HD Voice komunikują się ze sobą a na nadajniku telefonii komórkowej jest możliwość wykonania połączenia w HD Voice rozmowa jest w takiej jakości, że lepiej się rozłączyć, bo i tak się nic nie zrozumie. Telefony muszą być zalogowane w tym samym czasie na dwóch różnych nadajnikach sieci PLAY. tzn. dzwoniący muszą znajdować się np. po dwóch różnych stronach miasta.
Play sugeruje, żeby przelogować się ręcznie na nadajniki sieci Plus, do chwili rozwiązania problemu.
Problem dotyczy zarówno brandowanych jak i niebrandowanych telefonów.
Problemem postaramy się zainteresować firmę Samsung Polska. W związku z tym mamy pytanie do Czytelników, czy spotkali się także z tym problemem?
HD Voice (High-Definition Voice) pozwala na znaczne poprawienie jakości rozmów przez telefon komórkowy. Dzięki temu zarówno my jak i nasz rozmówca doskonale się słyszymy. Głos nie ulegnie zniekształceniu jak podczas standardowej rozmowy telefonicznej. W HD Voice dźwięk jest przenoszony w dwukrotnie szerszym spektrum częstotliwości.
źródło: wł.
Kan
Dobrze, że w końcu ktoś się tym zainteresował, bo okazuje się, że w Play totalnie wszystko olewają.
Mija rok od wprowadzenia Samsunga Galaxy S3 do oferty Play, a oni dalej nie są w stanie ogarnąć tematu.
Najśmieszniejsze jest to, że oni w ogóle nie testują nowych telefonów w swojej sieci, i wprowdzony parę dni temu do sprzedaży Samsung Galaxy S4 też ma ten problem i w praktyce nie nadaje się do rozmów w Play.
nie tylko w Play jest ten problem, w T-Mobile również występuje
nie wiem czy mój problem dotyczy sie tej samej usterki, ale bardzo czesto mam głuche połączenie, licznik leci, połaczenia nawiązane ale zadna ze stron sie nie slyszy – cisza.
A: 4.1.2
Modem: I9300XXELKC
JZO54K
Ja ostatnio mam tak często przy połączeniach T-Mobile -> Play, w drugą stronę jest dobrze. Telefon Nokia C7 w Play.
A co do Voice HD, to jakiś czas temu odczuwałem różnice przy połączeniach na stacjonarne, głos był czystrzy i zdawało sie słyszeć lekki szmerek – słychać, że po dlugiej stronie ktoś jest 🙂 Ale od pewnego czasu nie ma różnicy czy jestem w 2G czy 3G, jakość po staremu. Nadajniki Play, tak jakby HD już nie było.
Na moim SGN 2 rownież występuje to…zjawisko, nawet gdy druga strona nie ma tel z HD Voice. + czasem po wybraniu numeru nie ma sygnału, a połączenie nie jest nawiazywane, muszę sie rozlaczyc i wybrać numer ponownie
[/i]Domknijcie tego taga bo wszystko się trochę kopnęło ; )
I nawet [i]samemu[/i] [u]nie[/u] można zmienić, a zaczęło się od niewinnego cytatu.. ; )
Już poprawione. Andrzej
Witam, Ja także potwierdzam występowanie tego problemu w moim SG S3. Ja po prostu rozłączam się i dzwonie ponownie. Czasem działa, ale przecież nie o to chodzi, aby wykonywane połączenia przerywać i nawiązywać ponownie, zwłaszcza, że telefon kosztował mnie 2 tyś zł.
SGS3 mini na szczęście nie cierpi na tą przypadłość. 🙂 SGS2 też nie 🙂
W tmobile na Note 2 problem wystepuje na kazdym romie. Czestym problemem sa rowniez gluche polaczenia. Pisza o tym od dawna na kazdym forum.
Niestety Potwierdzam. Mam podobny problem w Moim S3.
Ten problem to generalnie jest wielką porażką Samsunga i PLAY i całej usługi HD VOICE. W Nokia n8 kiedyś ten problem też występował. Orałem ich tak długo aż to naprawili choć play sugerował, że mam popsuty telefon.
Niestety Sgs2 też cierpi na tą dolegliwość osobiście się o tym przekonałem kilkakrotnie
Z moim SGS2 nie miałem żadnych problemów, nigdy. od chwili nabycia 8. czerw. 2011 w T-Mobile PL na przedłużenie umowy, 😎 więc szczerze współczuję trafienia na zonk. 🙄
[quote]A myślisz, że w lodówce znajdowałby się ciekły azot? Tak serio? 😀 [/quote]
mysle ze to zamrażarka, a butelka juz na poczatku miala odpowiednia temperatur, szybkie mrozenie spowodowalo jej spadek o odpowiednie dziąsiąte częsci stopnia C i znaczek wskazal odpowiednia temp
ot cala magia 🙂
[quote]Pod warunkiem, że się uda 😀 Łatwo się mówi, ustawić i się cieszyć. A tak na prawdę dużo przemyśleń i testów trzeba porobić żeby wszystko zadziałało tak jak chcemy. Szacun dla nich, że im się udało [/quote]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zsUstRKllCQ&list=UUljjjVvmMb9ZlKDSIv8TUSA&index=3 [/youtube]
jeszcze do tego ladna hostessa i reklama na medal roku 🙂
czekam na wersje w TV bo nie widzialem a LM juz mineła, może na KSW teraz bedzie obok pudziana
Miałem ten sam problem. Mi pomogło przełączenie z 3G na 2G. Jestem w T-mobile.
Sprawdziłem ponownie i HDvoice śmiga mi na SGS2, SGS3mini oraz Sony XperiaSP, ale tylko w 3G. Jego zanik poznaję natychmiast po zmianie akustyki: wysokie tony zostają obcięte i brzmieniowo wydaje się, jakby rozmówca/-wczyni nagle mówił/a przez rurkę. Dopóki oba połączone telefony są w 3G, dopóty zachowana jest wysoka jakość dźwięku bez żadnych przygód na każdym z wymienionych modeli i marek telefonów, więc zaprawdę powiadam wam: nie znam tego problemu. Pytany będę to powtarzał, aż kur zapieje, albo do czasu zauważenia opisywanych tu perypetii.
Czy jest na to jakas rada by poprawic jakość rozmów majac na mysli domowe sposoby omijajac serwisy.