Raskone, największa w Finlandii firma zajmująca się naprawą pojazdów użytkowych wdrożyła wytrzymałe urządzenia przenośne Panasonic, by usprawnić zarządzanie zapasami i skrócić czas napraw. Firma wybrała model TOUGHBOOK T1 z systemem Android, wyposażony w uchwyt pistoletowy, stację dokującą oraz indywidualnie zaprojektowane aplikacje TOUGHBOOK Omnia, które usprawniają procesy sprzedaży, fakturowania i zarządzania częściami, redukując przy tym ewentualne błędy.

Raskone specjalizuje się w obsłudze technicznej pojazdów użytkowych. Firma posiada 19 centrów naprawczych w całej Finlandii i zatrudnia ponad 500 specjalistów. Kiedy mechanicy Raskone otrzymują zlecenia serwisowe, pobierają z magazynu potrzebne części i skanują kody kreskowe produktów. Zebrane informacje są przekazywane z urządzenia mobilnego do centralnego systemu ERP, a także zapisywane w zleceniu klienta w celu wystawienia rachunku.

Poprzednie urządzenia przenośne, z których korzystała firma Raskone były wyposażone w system operacyjny Windows, miały mały ekran, który był trudny do odczytania i małą klawiaturę, która była trudna w użyciu. Frustrujące było również to, że aplikacja traciła ustawienia i dane, jeśli bateria urządzenia padła podczas wykonywania zadania. Z tego powodu mechanicy często woleli zapisywać na kartce informacje dotyczące sprzedaży części zamiennych i ręcznie raportować je kierownikom. W najgorszych przypadkach zapominano o raportowaniu i śledzeniu części, co prowadziło do spadku sprzedaży i złego zarządzania zapasami.

Raskone zwróciła się do formy Kauko, specjalisty w dziedzinie komputerów przenośnych i wyłącznego dostawcy urządzeń Panasonic TOUGHBOOK w Finlandii. Zaproponowała ona wykorzystanie urządzenia TOUGHBOOK T1 oraz zastosowanie rozwiązania TOUGHBOOK Omnia, które umożliwia tworzenie aplikacji dopasowanych do potrzeb firmy.

 

raskone DSC 2

 

Oprogramowanie zostało stworzone przez zespół TOUGHBOOK Omnia przy użyciu środowiska programistycznego MCL. Normalnie tworzenie, integrowanie i utrzymywanie niestandardowych aplikacji na wielu urządzeniach może być skomplikowanym zadaniem. Jednak platforma MCL upraszcza ten proces. Aplikacje niestandardowe są projektowane szybko i łatwo wdrażane na wielu urządzeniach. Ponadto TOUGHBOOK Omnia skraca czas potrzebny na stworzenie aplikacji na zamówienie i sprawdzenie koncepcji – z lat i miesięcy do tygodni, a nawet dni.

 

– W porównaniu z kodowaniem od podstaw, koszt rozwoju oprogramowania z Omnią był pięciokrotnie niższy, a dostawa znacznie szybsza – mówi Maxim Demin, kierownik zespołu IT w Raskone. – Pierwsza wersja demonstracyjna była gotowa dwa tygodnie po naszym wstępnym spotkaniu, a wersję nadającą się do wdrożenia mieliśmy po kilku miesiącach. Wszystko poszło gładko i szybko.

 

Mechanicy korzystają teraz z urządzeń przenośnych Panasonic TOUGHBOOK T1. Model ten łączy w sobie najlepsze funkcje urządzeń przenośnych i smartfonów w jednym wytrzymałym 5-calowym urządzeniu. Oferuje możliwość połączeń głosowych i transmisji danych, zintegrowany skaner kodów kreskowych i szeroki zakres funkcji. Jest przy tym wzmocniony, dzięki czemu sprawdza się w trudnym środowisku pracy, jak centrum napraw Raskone.

 

– Nowe rozwiązanie pozwoliło nam skrócić czas potrzebny na rejestrowanie sprzedaży w naszym systemie ERP, zmniejszyć straty magazynowe, poprawić zarządzanie zapasami i proces sprzedaży części zamiennych – podsumowuje Maxim Demin.

 

raskone DSC 3

 

TOUGHBOOK Omnia i nowe urządzenia ułatwiły również pracę działu IT firmy Raskone. Dzięki opcjom kodów QR lub NFC firma może szybko wdrażać kolejne urządzenia, konfigurować je i przekazać pracownikom już w momencie przybycia. Ponadto dzięki temu, że urządzenia są zawsze włączone i podłączone do sieci, aktualizacje mogą być zaplanowane i wdrożone w dogodnym momencie, bez udziału samych użytkowników lub odsyłania ich do centrali.